Toon posts:

Probs met m'n videokaart...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu ongeveer een maand een Creative 3D Blaster 4 MX 440 in m'n bezit, maar ik ondervindt hier toch wel de nodige probs mee..

Het vreemde is dat dit probleem niet elke dag op treedt maar af en toe, (bijv. soms een week dat ik elke dag 't probleem heb, en soms doet het probleem zich 2 weken niet voor.) Het probleem:

Wanneer ik mijn pc aanzet (ABIT KT7-A Raid + TB 1.4 ghz met nieuwste bios) krijg ik soms geen beeld (monitor springt dus niet aan) en ik hoor een lange piep en direct daarna 2 korte piepjes. Wat ik dan ook doe, ik krijg geen beeld... Als ik dan mijn pc helemaal uit zet, en ook het knopje van m'n atx voeding uitschakel en de stekker uit de wandcontactdoos haal, en het vervolgens allemaal weer inschakel, doet ie 't ineens wel...

Ik vindt dit een erg vreemd probleem, en ik had er met m'n Creative 3D Blaster TNT 2 M64 geen last van.

Ik heb al contact opgenomen met creative, maar die lezen waarschijnlijk niet echt goed, omdat zij ervan uitgaan dat het een probleem in Windows is, terwijl het probleem zich bij het opstarten van de computer voor doet (DUS NOG VOORDAT DE BIOS BIJV. DE IDE APPARATEN GAAT DETECTEREN...)

Ik hoop dat jullie misschien een passende oplossing weten, en dat jullie die met mij willen delen. Ik zit er zelf al sterk over te denken om misschien de hercules 3d prophet 8500LE aan te schaffen...

MVG,

Tristan

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die piepjes kunnen betekenen dat je videokaart niet goed in zn slot zit. Probeer m eens opnieuw erin te schroeven. Test m ook ff in een andere PC als dat kan, dan kun je zien of het aan je videokaart ligt of niet.

Suc6

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

zou et mischien aan je voeding kunnen liggen?
dat hij het verschil tussen een tnt2 en die gf 4 niet trekt
dus wat voor voeding heb je?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mocht je echt een Hercules willen kopen kijk dan eerst effe op het Hercules forum bij ATI based cards. Ik heb zelf ook een prophet 3d fdx8500le en heb er ongelofelijk veel problemen mee gehad. Uiteindelijk is het wel opgelost, maar dat is niet dankzij de "hulp" van Hercules. Ik heb zelden zo'n slechte support meegemaakt (zeg maar geen support) om maar niet te spreken over de brakke drivers die ze afleveren (in 1/2 jaar tijd maar liefst 1 nieuwe driver van ATI notabene!).

Hercules? :r

Ach, klein leed allemaal. Er zullen er zat zijn die er wel dik tevreden over zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

helaas heb ik niet de mogelijkheid om de vid kaart te testen op een andere bak, en wat m'n voeding betreft:

ik heb een aopen hq-45 of hx-45 ofzo kast iig een MIDItower van aopen, en ik geloof dat daar een 300W voeding inzit?? weet 't eigenlijk niet, maar 't lijkt me sterk dat de voeding 't niet kan trekken omdat het probleem niet altijd voorkomt...

-- Tristan

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Aan de voeding ligt het niet zo snel.
Ik heb een gigantische zooi in deze pc zitten en de brakke (lees overhitte :)) 235 watt voeding kan alles nog aan. Ik heb nog één pci slot vrij, voor de rest zit overal wel iets aan.
Kan het trouwens niet zo zijn dat in het slot enkele pinnetjes niet goed contact maken omdat ze vies zijn. Een paar keer de kaart erin zetten en eruithalen moet de pinnetjes wel iets schoner maken.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Een AGP kaart moet zo passen, dat zonder dat schroefje er in te schroeven, die metalen beugel al goed op zijn plaats zit. Als je de kaart dus aanduwt in het slot, precies op het punt dus waar het AGP slot zit, moet het gaatje voor de schroef exact over het schroefgat in de achterkant van de PC vallen.

Vaak moet je de schroefjes achterop de kaart naast de VGA plug losdraaien en 'uitrichten' om te zorgen dat de hoogte van de kaart overeen komt met de hoogte in de kast. En de afstand tussen de kaart en de kast klopt ook vaak niet. Je moet dan de beugel een beetje uitbuigen.

Als het niet helemal 100% lekker past, kan de boel wel werken, maar als de PC warm en koud wordt, gaat de AGP kaart een beetje schuiven -> niet werken en die piepjes die jij hoort.

:Y)
Pagina: 1