Op dit moment maken we gebruik voor ons LAN een ip-range 192.9.221.0/24 dit is een publieke range.
We kunnen nu ook maar 253 apparaten aansluiten.
We willen dus over naar een bredere range die gelijk ook een prive range is.
We besloten over te gaan naar 192.168.0.0/19
Onze Server. (Benoems waardig)
SVR1 = PDC and WINS NT4 SP6
SVR2 = PROXY NT4 SP6
SVR3 = FILE-SERVER (BDC) NT4 SP6
SVR4 = EXCHANGE NT4 SP6
We hebben op al deze servers het tweede ip-adres in deze nieuwe range erbij gezet, zodat de oude situatie nog zou werken.
Ook in de WINS database hebben we die nieuwe adressen aan de namen gekoppeld.
Toen hebben we een werkstation in de nieuwe range geplaats. Ook hebben we zijn wins server adres aan het nieuwe ip-adres van de wins server gekoppeld.
Nu kan ik vanaf het werkstation wel de PDC pingen. Ik kan me alleen niet aanmelden op het domein. Ook kan ik niet pingen op een netbeui naam ondanks die regels in de WINS database staat.
Wie weet hoe we overkunnen schakelen naar de nieuw ip-range zonder de oude uit te zetten.
Bedankt..
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Als je crossforum post doe dan tenminste de moeite om het te vertalen
:(</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>
We kunnen nu ook maar 253 apparaten aansluiten.
We willen dus over naar een bredere range die gelijk ook een prive range is.
We besloten over te gaan naar 192.168.0.0/19
Onze Server. (Benoems waardig)
SVR1 = PDC and WINS NT4 SP6
SVR2 = PROXY NT4 SP6
SVR3 = FILE-SERVER (BDC) NT4 SP6
SVR4 = EXCHANGE NT4 SP6
We hebben op al deze servers het tweede ip-adres in deze nieuwe range erbij gezet, zodat de oude situatie nog zou werken.
Ook in de WINS database hebben we die nieuwe adressen aan de namen gekoppeld.
Toen hebben we een werkstation in de nieuwe range geplaats. Ook hebben we zijn wins server adres aan het nieuwe ip-adres van de wins server gekoppeld.
Nu kan ik vanaf het werkstation wel de PDC pingen. Ik kan me alleen niet aanmelden op het domein. Ook kan ik niet pingen op een netbeui naam ondanks die regels in de WINS database staat.
Wie weet hoe we overkunnen schakelen naar de nieuw ip-range zonder de oude uit te zetten.
Bedankt..
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Als je crossforum post doe dan tenminste de moeite om het te vertalen