KX7 en Leadtek

Pagina: 1
Acties:

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Weet niet of dit op de goede plaats staat, anders vriendelijke verzoek aan modje om het te verplaatsten.

Ik heb nu de mobo Abit KX7 met de Leadtek GF2Ti (deze is net vervangen, vorige was stuk). Als ik in de bios deze zet op:
128 MB Ap. Size
Speed: 4x
AGP Performance Enabled
Dan start 't eerst (na 't saven v/d CMOS) wel normaal op. Maar als ik de pc uit zet en later opstart, gebeuert er niets. Clearing CMOS helpt dan wel.
Dat had ik ook eerst bij m'n Abit KT7. Dan kon ik de AGP Ap. size niet op 128 MB zetten en ook niet op 4x.
Is dit een bekend probleem van Abit bordjes eigenlijk?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vaag probleem.. Probeer in de BIOS de genoemde instellingen één voor één toe te passen, of probeer in ieder geval combinaties uit waarna je computer prompt hangt. Dan weet je gelijk waar de aars 'em zit en kunnen we ons er verder in verdiepen :)

• toastingnow
Ja, dat zou ik idd vanavond wel ff kunnen doen.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Het is geen probleem van Abit voor zover ik weet (zie sig) mijn vorige bordje (KA7-100) had ook geen problemen met een GF3 van Leadtek te slikken

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Ik heb hier een Abit KX7-333, samen met een Leadtek Gfs4 Ti4400. Geen problemen :?

• toastingnow
Op vrijdag 19 juli 2002 11:41 schreef AirHead het volgende:
Ik heb hier een Abit KX7-333, samen met een Leadtek Gfs4 Ti4400. Geen problemen :?
Hoe heb je instellingen staan in de bios als ik vragen mag?

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 11:47 schreef toastingnow het volgende:

[..]

Hoe heb je instellingen staan in de bios als ik vragen mag?
4x enabled
128 mb
AGP performance enabled.

Wil je nog meer weten, moet ik ff kijken in bios ;)

Ik heb de laatste Bios erop staan trouwens, versie 9K

• toastingnow
Op vrijdag 19 juli 2002 11:51 schreef AirHead het volgende:

[..]

4x enabled
128 mb
AGP performance enabled.

Wil je nog meer weten, moet ik ff kijken in bios ;)

Ik heb de laatste Bios erop staan trouwens, versie 9K
Had dus precies hetzelfde gedaan.
Had ook weer een nieuwe binnen gekregen. Heb niets, maar dan ook niets anders gedaan, dan de cmos clearen en in de bios gezorgd dat de cpu op normale snelheid liep. Videokaart heeft 1 dag gewerkt. 1ste keer opstarten, pc werkte prima. Games ook. Zondag opstarten en...geen beeld meer.... Ik weet het niet meer.... :'(

• toastingnow
Even een update. Ik heb met Leadtek, abit, IBO computers en Alternate gesproken over dit probleem. Het was bekend dat de GF2 serie een probleem had met de KT133 versie. Dwz waren veel problemen met deze combi. Helemaal met Asus kaarten (schiet mij hiervoor niet neer).
Schijnt nu toevallig bij mij hetzelfde probleem er te zijn, maar dan op de KT333 versie. Niemand kon het bevestigingen dat het zo is, maar wel voor de meest voorhand liggende.
Oplossing: Geen :(
IBO Comp: Wij sturen 'm terug. Indien deze nog op voorraad is, krijg je een GF2Ti terug en leveren wij geen andere.
Leadtek: Zal naar je videokaart gekeken worden. Maar indien op voorraad, krijg je gewoon weer een GF2Ti terug.
Ik: Zet het in de manual dat er problemen kunnen voorkomen!
Conclusie: Ik ga een nieuwe GF4 kopen, Heb toch niks meer aan deze kaart. Zal dus met een GF2Ti op de rommelmarkt gaan zitten :r
Omruiling gaat ongeveer 4 weken duren dus.

Pagina: 1