geen beeld bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 15:37

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Klote probleem

heb een PII400 liggen die ik als server wou gebruiken.
Heb em in een grote kast ingebouwd en daar krijg ik bij het opstarten gewoon een zwart scherm. Ik dacht ok het kan aan de voeding of aan de kast liggen want ik heb het bordje laten testen in een computerwinkel. Getest met proc en geheugen, alles ging goed.
Ok ik ga een kast halen met voeding bij een vriend en probeer het nog eens. nu gaat ie zover dat hij het geheugen telt en dan geen beeld meer. ik kan ook niet in het bios komen.
Heb hem opgestart met allen geheugen, proc en videokaart. geeft hij niets meer.
wat kan het zijn, iets stuk. kan maar is onwaarschijnlijk aangezien hij het in de winkel deed, stond er zelf bij.
We hebben wel geen aarding in het huis, dat is een van de weinige dingen die ik kan bedenken.
heb trouwens ook het gelijkaardige topic gelezen [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/551077/1?limit=50"]geen beeld na andere voeding[/url] maar dat bracht mij geen oplossing. Heb al zonder kabels geprobeerd.
Als je zonder hdd en floppy opstart, tot waar start ie dan op? en hij moet toch een foutmelding geven?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• DjGeRo
  • Laatst online: 08:15
hmmz andere videokaart geprobeert ?

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
misschien het agp slot kapot ?eens pci proberen ofzo.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Geen rare piepjes?
Voeding?

Signature

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
hij heeft wel eens een opdoffer gehad denk ik want de vorige voeding was de fan stuk gegaan en op de vorige videokaart was er op de fan een bandvlekje die fan heb ik vervangen en inmiddels werkt die weer. die configuratie is in de winkel opnieuw getest weliswaar met een andere voeding maar gisteren heb ik alles in een andere kast met een andere voeding geprobeerd.

nee hij geeft geen piepjes niks. en de hdd spint ook niet

maar zoals eerder gezegd in die winkel hebben we hem 5 keer opgestart zonder problemen
heb geen pci videokaart.
kan het liggen aan het feit dat ik geen aarding heb?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
kick

ok ik heb hem op meerdere voedingen geprobeerd en steeds dezelfde fout.
De kans is groot dat het aan het moederbord ligt.
Ik heb de processor eraf gehaald en bij een vriend erin gestoken. probleem is dat zijn moederbord de proc niet ondersteunt maar hij heeft hem wel 1 uur lang in het bios laten draaien zonder dat het beeld wegviel. En zonder koeling!! omdat de stroomdraad van de fan niet lang genoeg was.
Mag ik dus concluderen dat het moederbord stuk is. :'(
klote want dat abit BF6 moederbordje was echt zo cool!!!!

pci videokaart geprobeerd.
3 voedingen geprobeerd.

Heb misschien een alternatief gevonden: de biostar M6TLC, lijkt dat jullie wat?

Pagina: 1