Toon posts:

Token ring linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop liggen. In de laptop zit een interne ethernet kaart. De computer ziet die als 'etherexpress 100'. Vervolgens heb ik ook een losse pcmcia token ring adapter.
Ik wil het zo maken dat thuis de ehternetkabel erin gaat en 'hoppa' ethernet netwerk. Op het werk ligt echter geen ethernet dus daar moet de tokenring kaart het werk gaan doen.
Ik gebruike mandrake linux 8.2 en die herkent mijn tokenring kaart op het moment dat ik het kabel naar de mouw erin steek.
Netwerk loading zegt ie. En dan.... niets. Als ik het reproduceer (modprobe ibmtr_cs, ifconfig tr0 up, tail -f /var/log/messages) zie ik de volgende mededelingen staan:
"You can't insert with a ICS connector half cocked" (gaat toch door)
"No Monitor found"
"Fatal error, CAPUT".
Overigens is er niets mis met de tokenring adapter, in Windows werkt hij namelijk wel prima |:(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 19 juli 2002 08:26 schreef Majin__Vegeta het volgende:
Overigens is er niets mis met de tokenring adapter, in Windows werkt hij namelijk wel prima |:(
Zeg dat niet te snel, ik heb ook al een paar keer gehad dat hardware onder windows werkte en onder linux niet aan de gang te krijgen was.

Toen pakte ik een nieuw kaartje en werkte hij onder windows en onder linux.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Misschien stel je da ding op de verkeerde speed in (=>beaconing).

en het is geen
mouw
maar MAU.
Configureer simpelweg beide interfaces

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Weet je zeker dat je de goeie driver hebt?
Je hebt nl. ook nog een IBM Lanstreamer driver.

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 08:36 schreef PipoDeClown het volgende:
Misschien stel je da ding op de verkeerde speed in (=>beaconing).
Configureer simpelweg beide interfaces
Ok hoe wijzig ik die snelheid? pcmcia configfile doorspitten?
Beide configs zijn trouwens netjes geconfigd, probleem is dat ondanks het afwezig zijn van een kabeltje naar de ethernet adapter hij op het werk toch _probeert_ de ethernetkaart te laden (zonder succes natuurlijk maar dat kost toch een aantal minuten kostbare boot-tijd) :o

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 08:47 schreef Insanergy het volgende:
Weet je zeker dat je de goeie driver hebt?
Je hebt nl. ook nog een IBM Lanstreamer driver.
Lanstreamer is toch een pci kaart? dit gaat om een PCMCIA kaart, en daar is naar mijn weten slechts 1 keuze mogelijk als het om drivers gaat.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Wordt de kaart (tr0) wel geconfigureerd?

Je kunt proberen te kijken door:

cat /var/lib/pcmcia/stab

Kijk anders nog even verder naar cardmgr. Deze detecteert het verwijderen en toevoegen van PCMCIA kaarten en moet ze configureren. Voor het configureren gebruikt ie het bestand /etc/pcmcia/config.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
zal het straks wel ff proberen (pc staat thuis) maar uit /var/log/messages lijdt ik toch af dat de adapter succesvol geladen wordt.
Hij geeft namelijk geen error bij het insmodden en in de log zie ik terugkomen dat ie op 16mpbs geconfigd is.
zodra je een device laadt en het gaat fout krijg je wel een "device or resource busy" melding oid :+
Pagina: 1