• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01
He...

Mijn pa gisteren ff geholpen om een firewall (ZoneAlarm Pro) te installeren sinds ie van UPC een surfboard heeft.

Toen ik kwam deed alles het nog :) maar na een tijdje kreeg ik geen http reactie meer van het ding.

Alle lampjes branden groen op de Motorola, pingen lukt niet naar [url="http://www.planet.nl"]www.planet.nl[/url] of i.d.

Moet ik soms opnieuw het IP prot. installeren of ?

systeem = Windows ME :r

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41
Blockt zone-alarm misschien de dhcp server. Kijk eens of je nog wel een IP nummer hebt.

• DrDelete
Op vrijdag 19 juli 2002 07:45 schreef Rukapul het volgende:
Blockt zone-alarm misschien de dhcp server. Kijk eens of je nog wel een IP nummer hebt.
Yep, na het draaien van WinIpConfig krijg ik netjes een IP nummer terug.

• Pc123
  • Laatst online: 06-03 23:50
Op vrijdag 19 juli 2002 07:41 schreef DrDelete
systeem = Windows ME :r
Ik heb hetzelfde probleem gehad, oorzaak windows ME, er was niks aan te doen behalve ME eraf gooien en win2k erop zetten. Het kan natuurlijk ook Zonealarm zijn, die veroorzaakt ook nog wel ns problemen, probeer eerst maar ns Zonealarm eraf te gooien.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 08:27 schreef DrDelete het volgende:

[..]

Yep, na het draaien van WinIpConfig krijg ik netjes een IP nummer terug.
Begint het IP met 169 :?

Verwijderd

flikker die zone alarm er af :) zet sygate of norton er op :) veel beter

• DrDelete
Op vrijdag 19 juli 2002 10:40 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem gehad, oorzaak windows ME, er was niks aan te doen behalve ME eraf gooien en win2k erop zetten. Het kan natuurlijk ook Zonealarm zijn, die veroorzaakt ook nog wel ns problemen, probeer eerst maar ns Zonealarm eraf te gooien.
Dat was denk ik niet nodig geweest. Vanmorgen 30 min. UPC aan de telefoon gehad. De UPC-dude had wel kaas gegeten van het e.a. en wat blijkt: het lag aan de Motorola. Even met een paperclip de resetknop indrukken en voila... het deed het. Inmiddels had ik - na aanraden van de UPC-dude - Norton Antivirus en ZoneAlarmPro eraf gehaald, maar dat nu achteraf gezien helemaal niet nodig te zijn geweest.

Nu draait de boel weer met Norton Antivirus en ZoneAlarmPro...

Verwijderd

Oorzaak is hoogstwaarschijnlijk gewoon dat je PC, niet met de DHCP van UPC kan communiceren, omdat ZoneAlarm Pro deze blokt, zoals anderen hebben gezegt.

En dat met die paperclip is alleen nodig als je Surfboard compleet de weg kwijt is,
Pagina: 1