beste ftp-server voor windows mbt cpu load

Pagina: 1
Acties:

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 07:51

admiral866

The King Personality Disorder

Topicstarter
tja topic lijkt me duidelijk.
Ik heb ervaring en gelezen dat verschillende ftp-server programma's soms nogal verschillen wat cpu- en general-load betreft.

Nu las ik laatst ergens dat de ingebouwde ftp server van IIS het minst van het systeem vraagt, en over het algemeen dus sneller is.
Ik ga em gebruiken op een windwos 2000 advanced server systeem.

Dus de vraag aan jullie, maakt het erg veel uit wat load betreft welk ftp-progsel je neemt?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Op vrijdag 19 juli 2002 01:44 schreef admiral het volgende:
Dus de vraag aan jullie, maakt het erg veel uit wat load betreft welk ftp-progsel je neemt?
Volgens mij totaal niet, ik gebruik zelf altijd Bulletproof, maar ik kan van enige cpu load weinig merken.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

m'n G6 server draait op 0% load en +- 3MB geheugen gebruik. hij's dan nu wel idle maar ik heb niet het idee dat ie als er iemand op zit veel zwaarder wordt :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Ik gebruik zelf Serv-U FTP.
Een top server, iedereen eventueel zijn eigen privé startdir, de mogelijkheid tot het aanleggen van Virtual Dirs naar netwerk shares (net zoals in IIS), met een stuk betere beveiliging, groupspolicies, user policies...

Kortom, een stuk degelijker en beter te configureren dan de IIS FTP server.

Overigens er zullen weinig FTP servers zijn die lichter zijn dan IIS, omdat dit een geintegreerde service is samen met WWW, SMTP en NNTP. Het lichte is echter geen issue als je WWW, SMTP en NNTP services niet van IIS betrekt.

Verwijderd

Ligt er maar aan:

Heb je weinig gelijktijdige connecties en wil je een lage CPU-load, dan kun je ook nog wel af met de kleine ftp-serverproggies als ServeU etc. Die zijn daarvoor geoptimaliseerd/ontworpen - gewoon simpel en snel een ftp opzetten...

Heb je daarintegen een hoop gelijktijdige actieve users met veel verkeer, dan ben je met de "zwaardere professionelere" pakketten beter uit -> die hebben vaak beter geheugenbeheer, zijn grondig(er) getest, hebben meer managementmogelijheden en er is meer support voor. (en voor bedrijven belangrijk: er worden cursussen/opleidingen over gegeven...)

Voor eigen gebruik, semi-professioneel, met veel managementmogelijkheden raad ik BulletProofFTP aan. Een stuk meer beheersmogelijkheden als ServeU en toch een lage load. Wel iets te pittig voor de ECHT beginnende gebruiker...

offtopic:
Persoonlijk zou ik om verschillende [url="http://www.kegel.com/dkftpbench/results.html"]redenen[/url] kiezen voor [url="http://openbsd.calyx.nl/nl/"]OpenBSD[/url] met [url="http://www.ncftpd.com/download/"]NcFTPd Server[/url]

• admiral866

admiral866

Topicstarter
thanks,
Tis voor campzone als fileserver, in raid0.
Dus veel verkeer en aardig wat conencties. Had ik er eigenlijk in het begin beter bij kunnen zetten...
En ik zal ook even die openbsd met genoemde server bekijken.

Maar wat zijn eigenlijk "zwaardere professionelere".
Kan iemand een voorbeeld noemen?

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 14:49
Wat ook een goede ftp server is: [url="http://www.warftp.org/"]WarFTP[/url], usermanagement, cd-rom/Netwerk access, draait als Service onder NT, remote te beheren etc. :)

Het nadeel is hooguit de gebrekkige interface, maar als je daar aan gewend bent is het een snelle en stabiele ftp server. Het grote voordeel is dat het gratis is (behalve als je bij de overheid werkt.)

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 12:55
Op vrijdag 19 juli 2002 11:22 schreef KoeKk het volgende:
Wat ook een goede ftp server is: [url="http://www.warftp.org/"]WarFTP[/url], usermanagement, cd-rom/Netwerk access, draait als Service onder NT, remote te beheren etc. :)

Het nadeel is hooguit de gebrekkige interface, maar als je daar aan gewend bent is het een snelle en stabiele ftp server. Het grote voordeel is dat het gratis is (behalve als je bij de overheid werkt.)
WarFTP is idd erg mooi maar bood geen Passive FTP waardoor ik 'm ;' eruit heb gekieperd.
Wat wel mooi is dat je evt. ook de source kan/mag hebben. Hierin FF zelf passive FTP functionaliteit bouwen, was geen doen, ServU was goedkoper >:)

Verhaal van de overheid is trouwens wel grappig :) , de maker heeft een gloeiende p*stp*kke hekel aan alles wat riekt naar overheid&regering en om die reden verbied hij het gebruik van WarFTP door de overheid >:) .

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Ik gebruikt GuildFTP en tis freeware echt perfect FTP server behoorlijk geavanceerd ook en kan ook nog met mIRC samen werken en zo.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 08:20

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Yep, ik ben ook erg tevreden met GuildFTP. Je kan veel instellen, een hoop verschillende users-rechten aanmaken enzo.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 16:30

TeeDee

CQB 241

Ik heb al menig ftp-servertje geprobeerd:

- WarFTPD (laatst geprobeerd- v.1.7 ofsowiets) Instabiel als ik weet niet wat.En geen PASV transfer

- BulletProof, raar.. gewoon raar

- GuildFTP, heel irritant met die Mirc support :(

- IIS FTP, rottig om te configgen ivm met userdirectory's

Verders nog wat *nix ftpd's geprobeerd, ging gewoon goed.

Nu momenteel draaiend: Serv-U FTP v4. Heerlijk gewoon. Echt waar!

(Dit allemaal is mijn eigen mening natuurlijk!!!)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• admiral866

admiral866

Topicstarter
thanks.
Ik heb zelf ook al wel ervaringen met serv-u. Is best een goeie ja.
Nouja ik denk dat ik die dan maar weer ga gebruiken. En mocht de load echt te hoog worden, dan probeer ik iis es een keer.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 16:30

TeeDee

CQB 241

Op vrijdag 19 juli 2002 16:29 schreef admiral het volgende:
thanks.
Ik heb zelf ook al wel ervaringen met serv-u. Is best een goeie ja.
Nouja ik denk dat ik die dan maar weer ga gebruiken. En mocht de load echt te hoog worden, dan probeer ik iis es een keer.
Bij IIS is het heel irritant om user directory's aan te geven he!!!

Maar verder veel suc6

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:58
zelf ben ik ooit begonnen met G6 ftp server...deze is eenvoudig op te stellen en naar mijn weten ook geen CPU killer :)

zelf ga ik ook eens Serv-U testen aangezien veel mensen hier dit progje nogal goed schijnen te vinden :)

I don't drive fast, I only fly low!

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

na g6 ftpserver meer dan 24 uur gebruikt te hebben heeft het iets van 26 seconden ofzo cpu-tijd gebruikt. dat verschil ga je dus echt niet merken, het zijn geen zware of crappy programma's zoals kazaa bijv.

Verwijderd

bulletproof beter bekend as G6ftp is goed en ook RaidenFTP,
Raiden haaft gewoon meer toeters en bellen. ;)
Beijde werk met niet te veel cpu gebruik..

Verwijderd

mijn naam zegt het denk ik wel... :)

• Ook
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik denk dat je op zoek bent naar [url="http://www.raidenftpd.com/en/"]RaidenFTPd[/url]. Is de snelste en meest configureerbare FTP server voor de PC.

De verschillen tussen de "regulier FTP servers" (ServU, Bulletproof) wordt echt merkbaar bij veel (>30) clients of extreme snelheden. Per username is een speed limit in te stellen.

Te uitgebreid om ff tussendoor op te zetten maar voor "grote events" zeker de moeite waard!

Wees consequent, maar niet altijd

• sverzijl
  • Laatst online: 23:23
Op vrijdag 19 juli 2002 16:48 schreef yonexfreak het volgende:
zelf ga ik ook eens Serv-U testen aangezien veel mensen hier dit progje nogal goed schijnen te vinden :)
Grootste voordeel van Serv-U is dat het uitermate gebruiksvriendelijk is. Binnen 5 minuten heb je hem gedownload, geinstalleerd en draaiend. Zelfs m'n moeder zou het nog kunnen ;)

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 22:58
Cesaer FTP is ook wel fijn vind ik. En het vreet bijna niks van je CPU :).

• yonexfreak
nou ik heb net ff Serv-U geprobeerd maar moet eerlijk zeggen dat ie me een beetje tegenvalt...
vind de user interface op het 1e oog niet echt heel duidelijk
zo zit ik bv nog te zoeken waar ik de port connectie kan veranderen :? (ligt ongetwijfeld aan mij)

ook werkt mn portmapping van ICS onder XP nog niet :( (de standaard FTP port mapping dan wel te verstaan :?)

maargoed ik ga nog wel ff verder stoeien met het pakket...zag al wel leuke opties staan :)

owja weet iemand welke FTP ook met netwerkshares om kan gaan

zo heb ik op mn eigen pc (direct linked 2 internet) een paar mappen staan die gedeeld staan in het netwerk en nu wil ik die ook zichtbaar maken als een user inlogt onder ftp...met G6 ftp werkt dit niet...kan serv-u of een andere dit wel ? :)

alvast tnx :Y)

Verwijderd

bpftp[bulletproof] vind ik toch echt een van de beste ftp server's voor thuisgebruik, kan een hoop users aan en stabiel met elke os.
veel instellingen die ook nuttig zijn, dus geen overbodige shit.
ik heb versie 2.15 draait al een jaar hier zonder een bugje te hebben gevonden.

• Ook
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Nadeeltje van BulletProof vind ik dat het niet als service geinstalleerd kan worden (behalve dan met een extern tooltje zoals FireDaemon), verder is het idd een duidelijke tool (beter dan ServU naar mijn idee).
Toch is het voor een pc met een snelle lijn en veel clients tegelijk minder goed en snel dan RaidenFTPd.

Wees consequent, maar niet altijd

• sverzijl
  • Laatst online: 23:23
Op zaterdag 20 juli 2002 12:45 schreef yonexfreak het volgende:
nou ik heb net ff Serv-U geprobeerd maar moet eerlijk zeggen dat ie me een beetje tegenvalt...
vind de user interface op het 1e oog niet echt heel duidelijk
zo zit ik bv nog te zoeken waar ik de port connectie kan veranderen :? (ligt ongetwijfeld aan mij)
nou nou, onder je domains staat met grote letters 'FTP port number'. Mischien is dat um wel ? ;)
owja weet iemand welke FTP ook met netwerkshares om kan gaan
gewoon de UNC path invoeren als path. (\\servername\share voor het geval dat je niet weet wat een UNC path is). Het account waaronder de FTP server draait moet uiteraard wel toegang tot die share hebben.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

em G6 kan ook virtual directories (maak ik ook dankbaar gebruik van :P), group policies, userspecific homedirs en de hele rataplan. je kan ook iedere user apart cappe op een bepaalde snelheid (up en down apart) je kan ook instellen dat een bepaald useraccount niet mag uppe/downe etc etc etc.

het draait hier heel fijn en was heel snel goed opgezet. ik vind vooral de ip-restrictie mogelijkheden fijn. ik heb namlijk elke dag wel een paar mongolen die proberen erop te komen. kheb het zo: algemene iprestrictie om te kunnen verbinden naar de server, dan ook per user ip-restrictie om verder in te kunnen loggen. geweldig

o ja, je kan OOK per user aangeven welk soort files niet mogen worden geupt (*.vbs blok ik bv standaard nu).

kortom, G6 ownt hardt :+

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• yonexfreak
Op zaterdag 20 juli 2002 14:51 schreef sverzijl het volgende:

[..]

nou nou, onder je domains staat met grote letters 'FTP port number'. Mischien is dat um wel ? ;)
[..]

gewoon de UNC path invoeren als path. (\\servername\share voor het geval dat je niet weet wat een UNC path is). Het account waaronder de FTP server draait moet uiteraard wel toegang tot die share hebben.
ik zei toch dat het aan mij lag :P :)
maargoed na ff te hebben geklooid gaat mn voorkeur tot nu toe uit naar G6 ftp ...alhoewel Serv-U ook leuke opties heeft ;)

en dat met de netwerkshares ga ik ff testen :)

Pagina: 1