Toon posts:

Wat ik wil...

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is wat ik wil:

Je koopt een stapel kartonnen dozen, dan bestellen jullie grote partijen van de standaard tweak dingen, dus LCD'tjes, blauwe ledjes, hdd VU-meters, Tweakers.net casebadges, silverpen, XP unlocking stickes enz enz. Ook misschien wat tweakers.net shit, zoals een grote mal om op je kast het logo te spuiten ofzo. Ohwjah, ramen en verf enzo kunnen jullie ook wel inkopen. Voor de produkten kunnen dan polls gehouden worden hoeveel vraag ernaar is. Op die manier worden veel inkoopacties overbodig, kan iedereen altijd de shit bestellen en het snel krijgen. Want in sommige delen van het land is het heel lastig om aan verschillende dingen te komen. Ook dingen bij Conrad ofzo zijn lastig als je maar een beetje nodig hebt. Als jullie het groot aanpakken dan zijn de prijzen ook lekker laag.

Jullie hebben vast wel een plek om alle shit te dumpen, anders zet het maar bij Femme thuis, of bij DaBit, als ie zoveel plaats heeft voor z'n eigen shit heeft ie ook wel plaats voor tweakers.net shit. Ook hebben jullie allemaal geld zat, en als je het goed doet is er ook een kleine winst te behalen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:55

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Wat ik wil...
ik wil ik wil wat jij nie wil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
en dat is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Niet te bescheiden graag :+

maar ik denk dat je dit kan shaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk ik ook, maar ik wil het toch, zou wel echt extreem zijn, gewoon een centrale shop voor Nederlanderse tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op vrijdag 19 juli 2002 01:39 schreef Thorry het volgende:

Jullie hebben vast wel een plek om alle shit te dumpen, anders zet het maar bij Femme thuis, of bij DaBit, als ie zoveel plaats heeft voor z'n eigen shit heeft ie ook wel plaats voor tweakers.net shit. Ook hebben jullie allemaal geld zat, en als je het goed doet is er ook een kleine winst te behalen ofzo.
Op zich een leuk idee, maar er kleven wel een paar 'kleine' nadeeltjes aan.

LoL! Zie je het voor je? :Y)

Tweakers.net B.V. & geld zat? :o
Mag ik een bron?

/edit
Typo

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bron:

[url="http://dabit.trybit.com/"]http://dabit.trybit.com/ikhebveelteveelgeld.html[/url]

Nofi voordat dabit op de stoep staat em me te komen meppen. Maar om zulke prachtige systemen te bouwen moet je toch wel een flinke portemonaie hebben en heel wat know-how.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:17

Nobby

Nuts!

OK, als jij om jouw idee te realiseren eens gaat zorgan dat tweakers.net BV zat geld krijgt :D, misschien dan dat ze het regelen :o

edit:
Die link werkt niet

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, we organiseren een inzamelactie, help Tweakers.net op vakantie de vakantie door.

Iedereen doneert 1 euro op een bepaalde rekening en krijgt daarmee een toegang met zijn nick op de shop. Is dat een idee of moet de prijs omhoog? Ik denk dat alles onder de 5 euro te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Count me in :)

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
And me, ik denk dat er best wel wat investeerders zijn hier die hier geld in willen steken in ruil voor een deel van de winst. Op die manier kan best een kapitaaltje bij elkaar gezocht worden, en omdat Tweakers.net een groot bereik heeft en bijna de hele doelgroep beslaat zal dit lopen als een trein. En omdat de klanten de produkten kiezen komt dat allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Er is toch iets dat de OC-shop heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Is wel handig dat diegene met het idee ook meedoet :+ (ik had je eigenlijk al meegerekend :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soms is dat wel handig jah, maar ik wil ook wel echt investeren, dus een groter bedrag erinsteken voor een deel van de winst. En OC-Shop is dus niet specifiek voor Nederland waardoor het niet zo makkelijk is ook hebben ze daar niet geweldige prijzen en duur om te versturen. Dit wordt dus echt specifiek voor Tweakers, dus van OC'en tot casemodden echt alles. Ook waterkoeling setjes enzo, en wij mogen kiezen wat erin komt, zo kan de prijs laag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Dus een soort inkoopactie-site maar dan onder beheer van tweakers. Dat spreekt me wel wat en ik denk dat anderen dat ook wel vinden, maar het kost wel enorm veel moeite om dat op te zetten en te beheren en volgens mij hebben femke en dabit al zat te doen, toch?

(het zal ook eens niet, ze zullen wel slapen ofzo, soms zijn het net mensen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Denk dat dat veel te veel risico is voor T.net BV. Lijkt me nou niet bepaald fijn als ze failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Ik denk dat dat moet worden bekeken en misschien hoeft dat helemaal niet te gebeuren, als ik bijvoorbeeld een klein bedrag investeer dan ga ik het niet op eisen als het verkeerd loopt (maarja wat is klein en wat is veel :? ) het is gewoon een risico wat ik dan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:23

Jaymz

Keep on moving !

...dan bestellen jullie grote partijen van de standaard tweak dingen...
Wij proberen een forum (en een frontpage met alles wat daarbij hoort) in banen te lijden/leiden, we zijn geen groothandel of zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op vrijdag 19 juli 2002 02:44 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Wij proberen een forum (en een frontpage met alles wat daarbij hoort) in banen te lijden/leiden, we zijn geen groothandel of zoiets :)
Maar jullie hebben toch wel een MAKRO-pas :? :? :+

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 10-10 10:51
Jazeker, en ook een [url="http://www.ispc.nl"]ISPC[/url] pas. Daar hebben ze pas lekkere dingen :P

Alle gekheid op een stokje, we hebben shop.tweakers.net en daar houden we het voorlopig bij. Natuurlijk is het misschien interessante business, maar de markt is (te?)klein en kritisch. De afnemers zijn over 't algemeen zeer goed geïnformeerd over het reilen en zeilen van de specifieke overclockers markt.

Om het rendabel te houden zal er een forse marge zitten op produkten. Dat is niet het enige. Een aantal zaken vragen ook een zeker risico kapitaal. Als blauwe ledjes uit de mode zijn, dan moet je er niet bakken vol van hebben staan. Bovendien, hoeveel heeft de gemiddelde tweakert te besteden ? Dat valt redelijk tegen.

Concluderend : je bent snel te duur, er zit een zeker voorraad risico op en de markt is klein. Daarom ben ik bang dat er een te groot financieel risico aan kleeft.

Natuurlijk staat het je vrij om in overleg met de crew een inkoop actie op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik wil graag het handje van exirion vasthouden O+
kan dat direct ook geregeld worden?
Dat vind ik toch wel het mooiste stukje :D Als je je plan zo voorstelt dan staan ze direct te trappelen om jullie "shit" over de vloer te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 12:14

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ok, dit is wat ik wil:

Je koopt een stapel kartonnen dozen, dan bestellen jullie grote partijen van de standaard tweak dingen, enz enz. Ook misschien wat tweakers.net shit, enzo, shit, alle shit, eigen shit, tweakers.net shit.
Ik vindt ook dat jullie wat meer moeten doen.
Al die shit vraagt gewoon om....., toiletpapier :+

Nu even zonder gein, ik denk niet dat Tweakers een soort van webwinkel moet worden.
Zo wie zo omdat de markt constant in beweging is en wat vandaag nieuw is, is morgen oud, daar gaat dus je "winst", of anders, "Tel uit je winst".
En aangezien dit een gratis service is en de inkomsten dus verdeeld moeten worden en juist besteed zal een voorraad van marktgevoelige spullen al gauw het einde betekenen van Tweakers :'( .

* i2Paq schrikt plotseling wakker uit een hele enge dagdroom en zet gauw zijn Pc aan. Pff, ik moet vlak voor het werken gaan niet meer zo zwaar ontbijten.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 17:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 19 juli 2002 08:07 schreef Juggernaut het volgende:
Ik wil graag het handje van exirion vasthouden O+
Ik dacht dat je het nooit zou vragen O+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 18:58

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik wil... niet weten wat Exirion en JuggerStout samen hebben :+

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik wil ook wel eens wat..

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een idee!

Laat alle 15 jarige tweakertjes een VU-meter voor je in mekaar schroeven voor het bedrag van 3 euro per uur, en verkoop ze dan!! Zat mensjes die het willen doen voor dat bedrag :P
Betaald tweaken. Dat lijkt me wel wat :D

en: stuur je case op en ik spuit em voor 20 euro :P doe daar 20 euro bovenop en ik zet er een window voor je in. En dan als klap op de vuurpijl ets ik ook nog een logo in je windows voor de schappelijke prijs van 15 euro :P

Is het niet geweldig Mike??!!

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Op vrijdag 19 juli 2002 09:43 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het nooit zou vragen O+
sorry, de drempel was er hoog. Maar nu de hoge noot er uit is voel ik me er heel prettig bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou jah, de Tweakers vinden het dus teveel risico.

De markt is te klein en te kritisch. Daarom zeg ik T.net, alle Tweakers van Nederland zitten ongeveer hier en omdat er gepollt kan worden of er nog vraag is naar een product valt het risico ook wel mee. Bijvoorbeeld blauwe ledjes, je koopt er om te beginnen bijvoorbeeld 300, als je er dan nog 50 over hebt ofzo dan hou je eens een keer een poll of er nog vraag naar is, komt daar dan nog uit dat veel mensen er nog veel willen hebben dan koop je er bijvoorbeeld 500 enz.

Ook kunnen de tweakers zelf met nieuwe produkten en gadgets aankomen. Zoals die fanstarter van DaBit of een dingetje om je fan temp controlled te maken. Maar bijvoorbeeld ook kant-en-klare LCD's.

Ook zullen er hier veel tweakers zijn die voor bijvoorbeeld 50 tot 100 euro willen investeren voor een eerlijk deel van de winst. Ik weet haast zeker dat dit een winstgevend iets kan worden. Ook zijn er genoeg mensen die willen helpen, ik wil hier best een doos shit hebben hoor, wel moet er dan controle zijn op het aantal producten maar dat is niet moeilijk. Ik krijg bijvoorbeeld 100 blauwe ledjes, jullie krijgen de orders en regelen het geld, ik stop dan de ledjes in een envelop en stuur het op. Als jullie dan zien dat ik er nog 5 over heb en er zijn er hier geen meer dan moet ik 5 ledjes betalen, op die manier heeft T.net minder risico.

Ook kan er bijvoorbeeld een jaar abo op de shop worden gezet, voor 15 euro per jaar krijg je dan toegang tot de shop. Ik denk dat dit echt wel kan lukken, maar of T.net de ballen heeft? Ik vraag het me af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Op vrijdag 19 juli 2002 10:43 schreef Thorry het volgende:
Ook kan er bijvoorbeeld een jaar abo op de shop worden gezet, voor 15 euro per jaar krijg je dan toegang tot de shop. Ik denk dat dit echt wel kan lukken, maar of T.net de ballen heeft? Ik vraag het me af
Pardon ?? Of wij ballen hebben ?? We zouden natuurlijk ook onze vrije tijd en poen in iets anders kunnen steken dan in GoT. Je wil niet weten hoeveel er geinvesteerd is en wordt in dit circus om voor jullie G R A T I S de FP en het forum draaiende te houden.

Denk je nou zelf niet dat als we het een interessante markt hadden gevonde, we de boel niet haden overgenomen en de inkoop topics e.d. hadden verboden ? Mogmaals het is geen grote markt, er zit te weinig marge op en het voorraad risico is hoog.

Nederland is een te kleine afzetmarkt om rendabel te zijn, zoals in het verleden enkele bedrijven al hebben ondervonden. Tweakers.net BV heeft niet de intentie om de core business in gevaar te brengen door de nieuwe "Blauwe Led Boer" te worden.

FYI het gemiddelde bestedingsbedrag op bijvoorbeeld de HCC is 250 gulden. Trek daar 19% BTW vanaf, 15 % overhead en dan je inkoop. Winstmarge ?? Waar dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-10 22:17

nrg

Ik ben van mening dat dit geen goed idee is :Y)

Daarbij komt dat zeef's verhaal volgens mij 100% klopt (het zal ook es niet waar zijn :+), en dat er inderdaad een te hoog risico aan hangt.

Thorry: kijk eens op de FP naar de review van het serverpark. Daar mag jij helemaal gratis gebruik van maken, via dit forum en de frontpage. Opzich vind ik dat je dan al niet te klagen hebt..

Owja, zeef, is het geen idee om een inkoopactie te houden met verswaren van die ISPC handel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Op vrijdag 19 juli 2002 12:07 schreef nrg het volgende:
Owja, zeef, is het geen idee om een inkoopactie te houden met verswaren van die ISPC handel? :+
Yum yum, da's een goeie :) Een GoT fijnproeverij. TF : culinair :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Op vrijdag 19 juli 2002 12:36 schreef zeef het volgende:

[..]

Yum yum, da's een goeie :) Een GoT fijnproeverij. TF : culinair :9~ :9~
Wel de verswaren dan hè, dat is handiger voor de lange-termijn verkoop (kan je tenminste lang bewaren) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Godverdomme zeg, ik kom met een idee en gelijk wordt ik compleet afgezeken alleen maar omdat jullie zo ontzettend aardig zijn om mij helemaal gratis gebruik te laten maken van jullie pagina. Nou wat ben ik blij zeg dat ik dat mag, alleen is het niet mijn keuze geweest om deze pagina gratis te maken, dat hebben jullie helemaal zelf gedaan. Natuurlijk maak ik er dan gebruik van, maar als ik ervoor zou moeten betalen dan zou ik nog eens een keer goed nadenken of ik er nog wel gebruik van maak. Dus jullie zijn zo "aardig" omdat jullie dat zelf willen. Het is natuurlijk aardig maar dat mag je niet als argument gebruiken want dan is het helemaal niet meer aardig. Ook staat er reclame op de FP en hier dus jullie doen het niet voor niks.

En face it, als er voor T.net betaald moet worden dan gaat iedereen ergens anders heen. Er zijn zat sites met nieuws en een forum. Dit is geen flame ofzo tegen T.net want ik vind het geweldig maar kom nou niet aan van wij zijn zo aardig dat wij ons nek uitsteken voor jullie om jullie een plezier te doen, want dat doen jullie helemaal zelf, daar heb ik in ieder geval niet om gevraagt.

Nofi

En BTW als ik nix te klagen mag hebben, waarom is LA er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Op vrijdag 19 juli 2002 12:45 schreef Thorry het volgende:
En BTW als ik nix te klagen mag hebben, waarom is LA er dan?
Je had aan het begin van het topic niks te klagen hoor, alleen een idee wat redelijk onmogelijk is. :)
Bedenk nog steeds dat T.net beperkte financiële mogelijkheden heeft, en de servers en dergelijken d.m.v. adverteerders en sponsors gefinancierd worden.

edit:

Nog iets waarom je topic niet helemaal is 'geslaagd' is
dat je je idee wat verkeerd bracht.
Je begon met 'Ik wil dit' en 'Ik wil dat', 'Jullie kunnen dit wel'. Kwam wat verkeerd aan waardoor je topic een beetje in de soep is gelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook helemaal nix te klagen maar ze zeiden van wel. Maar ik denk dus dat het idee helemaal niet zo onmogelijk is. Er worden toch ook inkoopacties gehouden, begin daar dan mee en bouw dan misschien wat voorraad op. Als je bijvoorbeeld kijkt naar zo'n actie voor de VIA eden, dat was toch een duur produkt maar de afname was toch vrij groot. Om nog maar niks te zeggen voor alle shit zoals kasten enzo die daarna erbij werden gekocht.

Gemiddeld op de HCC 250 euro, maar hoeveel vaders met kindjes gaan er wel niet naar de HCC en kopen niks. En HCC is ook maar kort, er zijn mensen die dan geen tijd of ff geen geld of geen behoefte hebben aan nieuwe zooi.
Er wordt toch duidelijk veel geld gestoken in het tweaken hoor.

Ik denk dat het idee helemaal niet zo onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Op vrijdag 19 juli 2002 12:56 schreef Thorry het volgende:
Ik denk dat het idee helemaal niet zo onmogelijk is.
Als je dat denkt, waarom start je dan geen eigen 'Tweakshop' die los staat van T.net!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een paar hele goede redenen, ik wil ook best alles maken en onderhouden enzo hoor.

Maar:

T.net heeft het publiek
T.net heeft de middellen
en everybody loves T.net

Als je zelf een webshop begint komt er nooit iemand op, moet je kei veel geld investeren in reclame en servers enz. En daarom gaan die bedrijven over de kop, T.net heeft al een publiek en bekendheid en servers. Daarom zijn zij ideaal ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik denk dat je de tijd en energie die t.net in je "winkeltje" moet steken zwaar onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Op vrijdag 19 juli 2002 13:01 schreef Thorry het volgende:
Een paar hele goede redenen, ik wil ook best alles maken en onderhouden enzo hoor.

Maar:

T.net heeft het publiek
Mwah, zit wat in..
Maar denk wel, niet iedereen die op GoT rondzwerft tweakt en casemod..
T.net heeft de middellen
Dat valt tegen hoor, denk ik..
en everybody loves T.net
Als site ja.
Indien T.net een winkel gaat starten zullen er niet veel andere klanten komen dan GoTters en T.netters denk ik, en dus hebben ze dan te weinig animo.
Vraag jij maar eens aan de gemiddelde Vobis klant of 'ie nog behoefte heeft aan blauwe ledjes, fanguards en neon-verlichting in z'n pc.
Als je zelf een webshop begint komt er nooit iemand op, moet je kei veel geld investeren in reclame en servers enz. En daarom gaan die bedrijven over de kop, T.net heeft al een publiek en bekendheid en servers. Daarom zijn zij ideaal ervoor.
Als T.net een e-commerce winkel start zal het publiek vooral bestaan uit GoTters en T.netters, en zoals ik hierboven al zei is niet iedereen daarvan geïnteresseerd in het inbouwen van (bijvoorbeeld) neon-verlichting.
Daarbij komt dat als jij zelf iets begint en je promoot het in bijvoorbeeld de juiste bladen en op de goede sites, je waarschijnlijk (bijna) even veel bezoekers zal trekken als een eventuele T.net shop.
De investeringen die jij zou moeten maken in reclame, zou T.net ook moeten maken.
Wat betreft de bekendheid: T.net staat bekend als internetsite en forum, niet als winkel.
En de kosten voor een virtual of dedicated server zijn ook niet zo grandioos dat je er een heel idee voor zou laten vallen.

Sorry als ik in het bovenstaande stuk dingen dubbel heb getikt, maar ik werd ondertussen een paar keer afgeleid waardoor ik mijn concentratie even kwijt was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal echt niet de enigste zijn die eraan mee wil helpen hoor, er zullen er zeker meer zijn. En kwa systemen enz. is het vrij simpel allemaal, ook de vormgeving is al helemaal klaar omdat dat gewoon in T.net stijl gaat. Ik heb al vaker webshops gemaakt voor me werk en dat is echt niet zo heel erg veel werk, daar zaten ook gemakkelijke admin pagina's bij waardoor iedereen onderhand de administratie bij kan houden. Ik denk dat een groepje van 3 programmeurs, 1 vormgever en 2 admins dat samen best draaiende kan houden. In hun vrije tijd, at no kost dus.

Maar wat ik dus bedoelde was dat een nieuwe winkel geen bekendheid heeft en dus reclame moet maken, die kosten heeft T.net dus niet. Ook heeft T.net servers staan en een webshopje kan er wel af denk ik, dan gaat het misschien allemaal niet zo snel maar jah, das dan mooi pech, voor gratis mag je niet zeuren. En je kan pollen welke produkten vraag naar is. Niet iedereen bouwt blauwe ledjes in enz. Maar je zou ook dingen als stickers enzo kunnen verkopen die iedereen kan gebruiken.
offtopic:
Als je wat naaktfoto's van Femme gaat verkopen ben je helemaal binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Op vrijdag 19 juli 2002 13:09 schreef Thorry het volgende:
Ik zal echt niet de enigste zijn die eraan mee wil helpen hoor, er zullen er zeker meer zijn. En kwa systemen enz. is het vrij simpel allemaal, ook de vormgeving is al helemaal klaar omdat dat gewoon in T.net stijl gaat. Ik heb al vaker webshops gemaakt voor me werk en dat is echt niet zo heel erg veel werk, daar zaten ook gemakkelijke admin pagina's bij waardoor iedereen onderhand de administratie bij kan houden. Ik denk dat een groepje van 3 programmeurs, 1 vormgever en 2 admins dat samen best draaiende kan houden. In hun vrije tijd, at no kost dus.
Je hebt het nu alleen over de site.
Er komt ook nog werk bij onder andere de vooraad, de verpakking, de verzending en de verkoop kijken.

Ennuh, vrije tijd?
Femme, Floris, Daniel en weet ik veel wie allemaal nog meer doen al zoveel aan T.net, denk niet dat ze zwemmen in de vrije tijd. En dan nog, het is vrije tijd.
Een mens wil ook wel eens wat anders doen dan werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom zeg ik, er is hier vast wel een groep mensen die wil helpen, heeft er nog iemand een lege garage? Ok dan doe jij de opslag. Iemand werkt bij een verhuisbedrijf en kan goedkoop aan verpakkingsmateriaal komen en woont een beetje in de buurt van de opslaggarage. Op die fiets bedoel ik.

Ik denk dat je klein moet beginnen, ik heb hier best plaats voor een stapeltje blauwe ledjes (om maar weer over de ledjes te beginnen) ook heb ik enveloppen zat. Als ik dan in mijn email een lijstje met aantallen en adressen dan wil ik ze best ff op de post doen hoor.

Je kunt altijd klein beginnen en daarna uitbouwen toch? Mocht het dan blijken geen succes te zijn kan je er altijd mee kappen. Op GoT kan er dan verteld worden door de tweakers waarom het niks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Op vrijdag 19 juli 2002 13:16 schreef Thorry het volgende:
Daarom zeg ik, er is hier vast wel een groep mensen die wil helpen, heeft er nog iemand een lege garage? Ok dan doe jij de opslag. Iemand werkt bij een verhuisbedrijf en kan goedkoop aan verpakkingsmateriaal komen en woont een beetje in de buurt van de opslaggarage. Op die fiets bedoel ik.
Zo simpel is dat niet.
Ik denk dat, áls T.net überhaupt zoiets zou doen, het écht professioneel zou willen doen. Daarbij komt dat het denk ik niet handig is om je vooraad door het land verspreid te hebben.
En zo zijn er nog een hele hoop andere negatieve punten over deze manier van opzet.
Ik denk dat je klein moet beginnen, ik heb hier best plaats voor een stapeltje blauwe ledjes (om maar weer over de ledjes te beginnen) ook heb ik enveloppen zat. Als ik dan in mijn email een lijstje met aantallen en adressen dan wil ik ze best ff op de post doen hoor.
Zie boven
Je kunt altijd klein beginnen en daarna uitbouwen toch? Mocht het dan blijken geen succes te zijn kan je er altijd mee kappen. Op GoT kan er dan verteld worden door de tweakers waarom het niks is.
Is opzich wel waar, maar als het fout gaat zit je:
A: met de vooraad (ook al is 'ie klein).
B: heeft het veel tijd en werk gekost wat uiteindelijk niks heeft opgeleverd.
en C: dat kappen is niet zo simpel als het lijkt. Tenminste, als je het professioneel wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom zeg ik begin klein. Waarom zou je je voorraad willen verspreiden over Nederland? De verzendkosten zijn overal hetzelfde hoor, of je het nou naar je buur stuurt of naar de andere kant van het land.

Ook denk ik dat ze voor professionals best op GoT terecht kunnen, ik zelf ben een programmeur en doe voor mijn werk ook veel websites. Alleen misschien een vormgever is wat je nodig hebt alleen er is al veel vormgeving aan T.net gedaan.

En voor admin's en voorraad houders hoeven ze natuurlijk niemand professioneel te hebben, alleen gemotiveerde mensen met hart voor de zaak. Ook zijn de mensen die de voorraad hebben natuurlijk gemakkelijk te controleren op diefstal ed.

En ik doe het in mijn vrije tijd voor no charge, de winst (als die er ooit is) mag naar T.net. Dus als het veel tijd en moeite voor nix blijkt te zijn, dan is dat mooi baluh maar daar kies je dan wel zelf voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op vrijdag 19 juli 2002 13:16 schreef Thorry het volgende:
*knip* Als ik dan in mijn email een lijstje met aantallen en adressen dan wil ik ze best ff op de post doen hoor.
Zoiets heet: een kleine inkoopactie van jou uit. Dan doe je dat toch :P? Hoeft T.net nergens z'n nek in te steken, en zijn naam niet te verbinden aan een stelletje louche figuren die op de fiets ledjes bij mensen in de bus gaan gooien [insert React hamersmiley hier].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Op vrijdag 19 juli 2002 13:24 schreef Thorry het volgende:
Daarom zeg ik begin klein. Waarom zou je je voorraad willen verspreiden over Nederland? De verzendkosten zijn overal hetzelfde hoor, of je het nou naar je buur stuurt of naar de andere kant van het land.
Nu draai je de boel om :P
Ik zei dat het niet handig was; terwijl jij het er over had dat de blauwe ledjes bij Piet in de lege garage komen, de neon-lampen bij Jan in de schuur en de fanguards bij Henk op zolder.. :P
Ook denk ik dat ze voor professionals best op GoT terecht kunnen, ik zelf ben een programmeur en doe voor mijn werk ook veel websites. Alleen misschien een vormgever is wat je nodig hebt alleen er is al veel vormgeving aan T.net gedaan.
Dan heb je de site ja..
Dan de winkel zelf nog..
En voor admin's en voorraad houders hoeven ze natuurlijk niemand professioneel te hebben, alleen gemotiveerde mensen met hart voor de zaak. Ook zijn de mensen die de voorraad hebben natuurlijk gemakkelijk te controleren op diefstal ed.
Als T.net die überhaupt al zou doen, zouden ze niet zomaar gemotiveerde mensen uit de GoT database plukken denk ik.
Ze zouden eerder professionals inhuren, wat weer geld kost.
Het is gewoon niet handig om het niet vanaf het begin af aan onprofessioneel aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Site is toch winkel of niet? Dat heet toch webwinkel?

En mijn argument werkt 2 kanten op, het maakt nix uit of de voorraad verspreid is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Op vrijdag 19 juli 2002 13:27 schreef Kjev het volgende:

[..]

Zoiets heet: een kleine inkoopactie van jou uit. Dan doe je dat toch :P? Hoeft T.net nergens z'n nek in te steken, en zijn naam niet te verbinden aan een stelletje louche figuren die op de fiets ledjes bij mensen in de bus gaan gooien [insert React hamersmiley hier].
Precies, en zoals ik al zei kan je dan, als je het uitgebreider wilt doen, een eigen winkel starten :Y)

Note: als je een inkoopactie wilt starten via GoT moet je eerst toestemming hebben van de mod van het betreffende forum;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar keer gezegt waarom ik niet een eigen winkel wil starten. En het is dus geen inkoopactie maar dus meer een winkel idee. Ik kan dan voor de blauwe ledjes zorgen (opslag en verzending dan) iemand anders kan goedkope adresjes opsnorren maar kunnen ook op GoT aangeleverd worden. Ook andere dingen kunnen gedaan worden, zoals bijvoorbeeld een via eden moederbord ofzo.

Veel produkten dus ipv 1 bij een inkoopactie. Ook moet je bij een inkoopactie wachten totdat het klaar is. Bij een webwinkel is het vandaag besteld morgen of overmorgen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Op vrijdag 19 juli 2002 13:28 schreef Thorry het volgende:
Site is toch winkel of niet? Dat heet toch webwinkel?
De site is de winkel nog niet hoor.
Ik weet niet of jij wel eens hebt meegedraaid in een (web)winkel, maar dat is iig meer dan het verkopen alleen.
Je moet je producten inkopen, bijhouden wat je nog hebt, en nog een heleboel andere dingen.
Het is iig niet alleen een site, er komt meer bij kijken.
En mijn argument werkt 2 kanten op, het maakt nix uit of de voorraad verspreid is of niet.
Je moet voor zoiets gewoon een goed magazijn hebben, en niet de boel bij vrienden in de garage dumpen.
En al helemaal niet als het vanuit T.net gebeurt, dat moet allemaal centraal opgeslagen zijn, onder eigen beheer (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Op vrijdag 19 juli 2002 13:31 schreef Thorry het volgende:
Ik heb al een paar keer gezegt waarom ik niet een eigen winkel wil starten. En het is dus geen inkoopactie maar dus meer een winkel idee. Ik kan dan voor de blauwe ledjes zorgen (opslag en verzending dan) iemand anders kan goedkope adresjes opsnorren maar kunnen ook op GoT aangeleverd worden. Ook andere dingen kunnen gedaan worden, zoals bijvoorbeeld een via eden moederbord ofzo.
Nu heb je het dus ongeveer over een heleboel losse inkoopacties.
Eerst wordt er dmv een poll gekeken of er animo is voor het product, daarna wordt het groot in gekocht en dan verkocht.
Precies hetzelfde als bij inkoopacties.

Dus wat let je, begin voor het product wat jij zo graag wil een inkoopactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Je wil ook niet luisteren he ? Het financiële risico weegt niet op tegen de eventuele meer opbrengsten. Het is niet een kwestie van dozen neerpleuren. Je moet behalve een inkoopbeleid voeren, dwz groothandels vinden die de spullen leveren, magazijnruimte reserveren, mensen inhuren om de zaak te draaien, belastingen betalen, kantoorruimte etc. etc.

Wat ook meespeeld is dat de markt klein en snel verzadigd is. In een PC kun je niet meer kwijt dan een x aantal fans, baybussen en leds. Als die eenmaal verkocht zijn, dan koop je even niks meer. De afzetmarkt is echt heel bepertk. Ik denk dat er minder dan 500 actieve casemodders zijn.

Als het zo simpel was zoals jij het doet lijken, dan hadden we het al lang gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeker welleens een paar keer meegedraait in een webwinkel en draai nu nog mee in een winkel. Zoals ik zei die admin pagina's die wij maken zorgen ervoor dat iedereen zo'n winkel kan beheren. Voor de inkoop kunnen goedkope produkten door de tweakers zelf worden opgezocht daarna kan er dan onderhandeld worden over de prijs. Opslag kan ook centraal maar ik denk dat dat echt te duur wordt. Trouwens veel webwinkels zijn ergens een magezijn met een paar PC's erin voor de admin's en voor de rest alleen opslag hoor. Bij professioneel moet je niet gelijk aan Ferrari denken ofzo. Meeste webwinkels zijn gewoon een paar jongens in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ik zeg dus dat met behulp van mensen van GoT er veel van dat risico beperkt kan worden. Ik heb al een paar bedrijven over de kop zien gaan en weet ook de redenen waarom. Ik denk dat T.net eigenlijk maar weinig risico loopt omdat het maar een soort van bijwerking is van het orgineel. Het is dus semi-attached aan T.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
Beste Thorry, luister naar de wijze zeef :):
Op vrijdag 19 juli 2002 13:34 schreef zeef het volgende:
Je wil ook niet luisteren he ? Het financiële risico weegt niet op tegen de eventuele meer opbrengsten. Het is niet een kwestie van dozen neerpleuren. (...) Als het zo simpel was zoals jij het doet lijken, dan hadden we het al lang gedaan.
Als jij denkt dat het winstgevend kan zijn, dan start je zelf een leuk bedrijfje op, en vraag je vriendelijk aan Femme of je er bij mag op shop.tweakers.net :). Maar probeer niet T.net/GoT in allerlei businessplannen te duwen waar alleen jij het nut van in ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 13:32 schreef nrg het volgende:

[..]

Nu heb je het dus ongeveer over een heleboel losse inkoopacties.
Eerst wordt er dmv een poll gekeken of er animo is voor het product, daarna wordt het groot in gekocht en dan verkocht.
Precies hetzelfde als bij inkoopacties.

Dus wat let je, begin voor het product wat jij zo graag wil een inkoopactie!
Jah in principe wel, maar ik denk dat het beter aangepakt moet worden want losse inkoopacties zijn ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Op vrijdag 19 juli 2002 13:34 schreef Thorry het volgende:
Ik heb zeker welleens een paar keer meegedraait in een webwinkel en draai nu nog mee in een winkel. Zoals ik zei die admin pagina's die wij maken zorgen ervoor dat iedereen zo'n winkel kan beheren.
En weer heb je het alleen over de site!
Voor de inkoop kunnen goedkope produkten door de tweakers zelf worden opgezocht daarna kan er dan onderhandeld worden over de prijs. Opslag kan ook centraal maar ik denk dat dat echt te duur wordt.
En toch is het van gigantisch belang dat het centraal gebeurt.
Trouwens veel webwinkels zijn ergens een magezijn met een paar PC's erin voor de admin's en voor de rest alleen opslag hoor.
Dat heet nog steeds een centraal magazijn..
Bij professioneel moet je niet gelijk aan Ferrari denken ofzo. Meeste webwinkels zijn gewoon een paar jongens in de garage.
En dat is dus niet professioneel en ik denk dat T.net zo'n imago niet wil krijgen.

edit:

En nu kap ik met deze discussie, want je wil maar niet luisteren. ;(
Ik heb meer te doen.
Kjev en zeef staan u in het vervolg graag te woord :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 13:37 schreef Kjev het volgende:
Beste Thorry, luister naar de wijze zeef :):
[..]

Als jij denkt dat het winstgevend kan zijn, dan start je zelf een leuk bedrijfje op, en vraag je vriendelijk aan Femme of je er bij mag op shop.tweakers.net :). Maar probeer niet T.net/GoT in allerlei businessplannen te duwen waar alleen jij het nut van in ziet.
Ok ik zal het maar bekennen, ik wil zelf ook graag een webwinkel beginnen maar een kennis van mij had dit ook gedaan en ik heb em veel geholpen met z'n site enz. Alleen is het hem dus niet gelukt omdat ie niet genoeg geld had voor reclame.

Ik wil dus zelf graag zo'n shop alleen is het risico idd vrij groot. Maar omdat T.net al groter is leek het me minder een probleem.

Ik denk dat je eerst een basis moet hebben voordat je een shop erbij doet omdat je anders teveel risico hebt.

En ik heb het idd over de site want op die site zit dus zo'n admin pagina en daarin kunnen ook fakturen, pakbonnen, inkoopfakturen en het magazijn worden bijgehouden. Ook een agenda en contacten staat erop enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Mag ik je er bovendien op wijzen dat Gathering of tweakers zich juist distantieert van de inkoop actie's. Dit laten we graag over aan het particulier initiatief.

Tweakers.net BV heeft als doelstelling het exploiteren van de FP en het forum. Dat doen we imho redelijk goed. Via shop.tweakers.net is er enige mate van commerciële activiteit. Maar we hebben er juist voor gekozen om zelf G E E N hardware/OC shop te worden omdat dit ook het onafhankelijke karakter aantast.

Stel wij schrijven LEDje X is kut, terwijl we LEDje Y verkopen. Denk je niet dat mensen dan denken aan winkelnering ? Erger nog, we zijn contractueel geboden aan LEDje Y, LEDje X is echter veel beter. Wat dan ?

Ik begrijp je pleidooi, alleen -om kaj te citeren- : "It ain't gonna happen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Owkeej, had dat dan meteen gezegt, dit is pas het eerste echte goede argument dat ik zie tegen de webshop op T.net.
Douw er maar een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 19 juli 2002 13:45 schreef Thorry het volgende:
dit is pas het eerste echte goede argument dat ik zie tegen de webshop op T.net.
Als je beter gelezen had dan was je er al een paar tegenkomen hoor :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
Op vrijdag 19 juli 2002 13:45 schreef Thorry het volgende:
Owkeej, had dat dan meteen gezegt, dit is pas het eerste echte goede argument dat ik zie tegen de webshop op T.net.
Toch nog eens even deze discussie goed doorlezen dan :).
/Edit: Exirion, dat zeg ik :P.
Op vrijdag 19 juli 2002 13:38 schreef nrg het volgende:
Kjev en zeef staan u in het vervolg graag te woord :Y)
Wat schuift dat :Y)?
Op vrijdag 19 juli 2002 13:40 schreef Thorry het volgende:
Ok ik zal het maar bekennen, ik wil zelf ook graag een webwinkel beginnen maar een kennis van mij had dit ook gedaan en ik heb em veel geholpen met z'n site enz. Alleen is het hem dus niet gelukt omdat ie niet genoeg geld had voor reclame.
Nu komen we ergens.. je lanceert dit idee dus niet vanuit intrinsieke goede bedoelingen voor de strategie van T.net, maar uit puur eigenbelang ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen doet toch alles uit eigenbelang?

En ik zag alleen technische redenen waarom het niet kan, en dat is dus onzin. Alleen dat het gewoon niet bij de opzet van T.net en waarom niet dat vind ik een goede reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 11:02
Wat grappig dat de users altijd de mooiste plannetjes verzinnen maar de crew er bijna nooit van wilt weten :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op vrijdag 19 juli 2002 13:58 schreef Maurice het volgende:
Wat grappig dat de users altijd de mooiste plannetjes verzinnen maar de crew er bijna nooit van wilt weten :)
Moet je voorstellen hoe vaak het T.net imperium al was opgedoekt als al die exotische ideeen waren uitgevoerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 19 juli 2002 13:58 schreef Maurice het volgende:
Ooit kom je er achter dat alle geweldige wilde ideeen die je vroeger had, toch niet zo realistisch en geweldig waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Op vrijdag 19 juli 2002 13:48 schreef Kjev het volgende:
[..]
Wat schuift dat :Y)?
[..]
Een goed gevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En daarom moet er dus een slotje op, anders komt er alleen maar slap gezever achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Op vrijdag 19 juli 2002 14:28 schreef Thorry het volgende:
En daarom moet er dus een slotje op, anders komt er alleen maar slap gezever achteraan.
Klopt, maar in mijn opvoeding heb ik geleerd dat ik netjes moet antwoorden ;)
Gooi m anders in SM, ben je r gelijk van af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

OK, op verzoek... :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.