[CM] Ouwe IBM stiller.

Pagina: 1
Acties:

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 16:09

Speedpete

was barman

Topicstarter
Na een mislukte 'doe-het-zelf' case toch maar verder gegaan met me originele IBM P75. (Nee, geen pics van mislukking :P)

Dus dan maar stiller maken. Dus cpu-fan verwijderd, grotere heatsink erop en fingerguards verwijderd. Bij gebrek aan nette vervangende heatsink ff nagedacht en toen maar een hor (zo'n ding tegen de vliegen ja) verknipt en gespannen, en het werkt nog ook :)

Dingetje hoor je nu niet meer, tenzij je je oren erop legt :).

Tenslotte een drietal piccies... De kast van buiten is niet errug interessant :P

De intake. Van binne hor, van buiten afgeschermd door de kap.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/hor1.jpg

De voeding-fan. Ook netjes met hor gespannen. Daarnaast ook even gespannen, was zo lekker bezig.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/hor2.jpg

De grotere heatsink, voor de fans :P
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/hor3.jpg

Owja.. speccies:
-P75
-32MB SIMM
-2GB HD
-512KB Trident video (S3 chip op mobo overleefde schroevedraaier niet :P)
-3Com Nic
-ESS Audiodrive
-16x cd-rom

Deze mod heb me niks gekost. De pc heb ik gehad als afdanker, de VGA-kaart, NIC, Sound en CD-rom komen van het milieupark. :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 17:40
ja schitterend ;) maar die doe-het-zelf case komt daar nog n vervolg op?

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• Speedpete

Speedpete

was barman

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 00:03 schreef Meuk het volgende:
ja schitterend ;) maar die doe-het-zelf case komt daar nog n vervolg op?
Uhm.. als jij mdf langsbrengt wil ik het wel weer proberen :P

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Is dat een PC330?
Die heb ik namelijk ook als derde machine staan (omdat hij van nature al opvallend stil bleek).

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:43

johnwoo

3S-GTE

Zo zie je maar, t hoeft niet altijd snel te zijn, t kan ook stil ;) En er komen geen muggen in :D

Maar vertel meer over je doe-het-zelf kast :) Ook al is ie mislukt, pics willen we :P

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Speedpete

Speedpete

was barman

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 00:12 schreef Anomie het volgende:
Is dat een PC330?
Die heb ik namelijk ook als derde machine staan (omdat hij van nature al opvallend stil bleek).
Jep.. de pc 330-p75. Heerlijk kassie met dat deurtje / kleppie. De monitor die er standaard bijzat heb ik ook, is nu in gebruik bij m'n zussie. Die (een G41) bakken zijn zeer goei voor een 14"

Overall piccie ervan:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~speedpete/pics/hor4.jpg

Overigens heb ik het powel-ledje vervangen door een rode :)
Op vrijdag 19 juli 2002 00:12 schreef johnwoo het volgende:
Zo zie je maar, t hoeft niet altijd snel te zijn, t kan ook stil ;) En er komen geen muggen in :D

Maar vertel meer over je doe-het-zelf kast :) Ook al is ie mislukt, pics willen we :P
Lelijk, te hoog, te breed, spaanplaat (doh! maar het was gratis). Nee.. was helemaal niks.

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 17:40
mn broer heb nog wel n paar stukkies mdf liggen, maar nie voldoende om daar n kast uit te maken... dus ja... toch maar ff naar de gammel toe :D

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

Dit is de eerste die ik met een hor"deur" zie...

Wat trouwens ook perfect werkt: "panty's", wel gewassen monteren... :)

Verwijderd

Zo zijn die vliegen toch nog ergens goed voor he ;)

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 00:17 schreef Speedpete het volgende:

[..]

Jep.. de pc 330-p75. Heerlijk kassie met dat deurtje / kleppie. De monitor die er standaard bijzat heb ik ook, is nu in gebruik bij m'n zussie. Die (een G41) bakken zijn zeer goei voor een 14"

(....)

Overigens heb ik het powel-ledje vervangen door een rode :)
[..]
Dan heb je precies dezelfde als ik. Kan maximaal een p166 non-mmx in. Toen ik hem kreeg was het een kale kast met alleen een moederbord.

Ik heb toen voor veel te veel geld een tweedehands processor gekocht (welke ik momenteel als punaises op mijn prikbord gebruik...tijden veranderen). In de afstoot/schrootbak van mijn werk vond ik een externe L2 cache-module die er in paste en werkte. Nu draait hij met 128 mb Win2000 zonder problemen!

Staat nu in de huiskamer bij mij als eenvoudige maar doeltreffende always-on internet/mail/textverwerker-pc.

Ik heb dat schuifklepje er afgehaald. Wordt hij een stuk eleganter van. Dat is de tweede reden dat ik hem nog inzet: ziet er heel klein uit, zeker met een 15" TFT er bovenop, kleine goedkope speakertjes er naast (weggemoffeld) en een draadloos muisje er naast.

Ik kan helaas niet meer beteken in dit topic ben ik bang; casemods zijn niet mijn terrein. Als je nog meer plaatjes heb blijf ik wel het topic volgen (al heb ik er zelf één voor mijn neus staan) :) .

• Speedpete

Speedpete

was barman

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 00:35 schreef Anomie het volgende:

[..]

Dan heb je precies dezelfde als ik. Kan maximaal een p166 non-mmx in. Toen ik hem kreeg was het een kale kast met alleen een moederbord.

Ik heb toen voor veel te veel geld een tweedehands processor gekocht (welke ik momenteel als punaises op mijn prikbord gebruik...tijden veranderen). In de afstoot/schrootbak van mijn werk vond ik een externe L2 cache-module die er in paste en werkte. Nu draait hij met 128 mb Win2000 zonder problemen!

Staat nu in de huiskamer bij mij als eenvoudige maar doeltreffende always-on internet/mail/textverwerker-pc.

Ik heb dat schuifklepje er afgehaald. Wordt hij een stuk eleganter van. Dat is de tweede reden dat ik hem nog inzet: ziet er heel klein uit, zeker met een 15" TFT er bovenop, kleine goedkope speakertjes er naast (weggemoffeld) en een draadloos muisje er naast.

Ik kan helaas niet meer beteken in dit topic ben ik bang; casemods zijn niet mijn terrein. Als je nog meer plaatjes heb blijf ik wel het topic volgen (al heb ik er zelf één voor mijn neus staan) :) .
Hmm.. dan toch maar eens zoeken naar een flinke zooi geheugen en een mooie socket5 166 :) Het is nl. een prima bakkie.

Foto's.. tja, kan er wel meer maken maar vrees dat die niet erg interessant zijn.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 10:46

Mentalist

[avdD]

Socket 5 P166 ga je niet vinden. P133 wel.

Verder, volgens mij was die casefan die IBM in de bak had zitten niet per se nodig... Als je er een serieus flinke heatsink opzet kun je een P133 zonder casefan nog wel doen.

Ja, hier staat ook nog zo'n IBM ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 01:07 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Socket 5 P166 ga je niet vinden. P133 wel.

Verder, volgens mij was die casefan die IBM in de bak had zitten niet per se nodig... Als je er een serieus flinke heatsink opzet kun je een P133 zonder casefan nog wel doen.

Ja, hier staat ook nog zo'n IBM ;)
Hoewel ik even niet onder de motorkap kan kijken denk ik dat we te maken hebben met een socket 7 en niet met een socket 5. (Aangezien ik er een p166 in heb zitten en de jumpertjes naast de processor ook die optie bieden.)

Ik hoor die casefan trouwens niet bij de mijne. Alleen de Seagate HDD maakt lawaai, een beetje.

Verwijderd

ik heb er ook precies zo een!

Grappig! Ik heb 'em wel een beetje geupgrade omdat hij gebruikt wordt als workstation (office/i-net).

P75 @ 100 (door een jumpertje op mobo om te zetten!!!)
64 MB ram
ATi Mach64 2MB VGA PCI (ipv brakke S3)
2gb HDD (ipv originele lawaaierige 800MB)
8x CD-Rom
NIC 100 MBit PCI
Ouwe DFI geluidskaart (ISA)

Het geheel draait rock-stable onder WinNT 4 :P

Zulke degelijke troep wordt echt niet meer gemaakt! O+

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 19 juli 2002 01:34 schreef robgee het volgende:
ik heb er ook precies zo een!

Grappig! Ik heb 'em wel een beetje geupgrade omdat hij gebruikt wordt als workstation (office/i-net).

P75 @ 100 (door een jumpertje op mobo om te zetten!!!)
Niet zo bijzonder als je denkt. Moet ik alweer over mijn P75@120 beginnen met standaard koeling zonder voltage verhoging? Tip trouwens, gebruik 66 Mhz FSB met een multiplier van 1,5 ipv een multiplier van 2 met een bus van 50 Mhz. Werkt een stuk sneller.
64 MB ram
Allemaal in simm? Dat is wel veel :D
ATi Mach64 2MB VGA PCI (ipv brakke S3)
Pardon... S3 brak? Ik weet niet wat jij ermee hebt meegemaakt, maar destijds was S3 echt wel een serieuze speler op de vidkaart markt... En met die chips was niks mis. Latere kaarten hadden jammer genoeg wel last van iets minder stabiele drivers (al dat gezeik over zwaar slechte drivers is imho zwaar overdreven, de mensen die dat gillen hebben volgens mij nog nooit een S3 kaart gehad...of zijn goed in overdrijven).
2gb HDD (ipv originele lawaaierige 800MB)
8x CD-Rom
NIC 100 MBit PCI
Ouwe DFI geluidskaart (ISA)

Het geheel draait rock-stable onder WinNT 4 :P

Zulke degelijke troep spullen wordt echt niet meer gemaakt! O+
Ik vind het nooit zo leuk als mensen dingen waar ze tevreden over zijn troep noemen... Best wel onterend he.

Je hebt trouwens wel gelijk. Die spullen destijds waren rock-stable, je hoefde niet eens super op te letten wat je kocht, wat betreft stabiliteit. Tegenwoordig moet je wel heel goed zoeken wil je wat echt stabiele spullen krijgen.

Verwijderd

Leuk gedaan!

Verwijderd

onwijs lache dat je met een compleet recycle project nog iets leuks kan doen... nog een paintjob er tegenaan? :P

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 11:16
hoe heb je dat hor spul precies vastgemaakt?? tape?? schroeven???

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 17:55
Op vrijdag 19 juli 2002 02:08 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Pardon... S3 brak? Ik weet niet wat jij ermee hebt meegemaakt, maar destijds was S3 echt wel een serieuze speler op de vidkaart markt... En met die chips was niks mis. Latere kaarten hadden jammer genoeg wel last van iets minder stabiele drivers (al dat gezeik over zwaar slechte drivers is imho zwaar overdreven, de mensen die dat gillen hebben volgens mij nog nooit een S3 kaart gehad...of zijn goed in overdrijven).
Kweenie hoe s3 in die tijd was, maar die ATI was toen der tijd echt een heel snel kaartje (zit ook in mijn pc voor 2de monitor)
Je hebt trouwens wel gelijk. Die spullen destijds waren rock-stable, je hoefde niet eens super op te letten wat je kocht, wat betreft stabiliteit. Tegenwoordig moet je wel heel goed zoeken wil je wat echt stabiele spullen krijgen.
Ja, vroeger was alles beter :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 19 juli 2002 12:41 schreef PASware het volgende:

[..]

Kweenie hoe s3 in die tijd was, maar die ATI was toen der tijd echt een heel snel kaartje (zit ook in mijn pc voor 2de monitor)
Ik heb een S3 ViRGE voor 2de monitor en daar kan ik zelfs DivX op kijken ;)
[..]

Ja, vroeger was alles beter :P
En langzamer, helaas ;( :P. Maar toch, rond '98 moest je wel een super-cheap-ass moederbord kopen om een instabiel ding te hebben, dan had je een naamloos mobo met naamloze chipset en het probleem was dan bijvoorbeeld dat ie niet met Cyrix procs werkte, waar ook nog wel zonder heel veel problemen omheen te werken was (oh ja, en de USB was gaar, maar er waren toch nog niet zoveel USB apparaten). Vaak kocht je sowieso al een Intel en upgraden deed je niet naar een Cyrix. En oh ja, een AMD proc werkte wel, maar niet goed onder Windows NT. Zal destijds voor een gewone consument ook geen ramp geweest zijn. Maar goed, deze problemen had je alleen met een super-cheap-ass mobo wat echt weinig geld moest kosten.

En tegenwoordig? Je koopt tegenwoordig bijvoorbeeld een Gigabyte 7VRXP, voor een gemiddelde prijs, niet extreem goedkoop. Vervolgens lees je op GoT als je al besteld hebt dat het plaatsen van een snelle videokaart nog wel eens een probleem kon worden als je revisie 1.1 hebt. Sja, neem je een goed merk, met een merk chipset, krijg je tegenwoordig toch problemen. Je moet je gewoon lam zoeken naar dit soort problemen voor je iets koopt. Best wel jammer, destijds pakte je gewoon een mobo van een bekend merk, je prikte er een zooi andere hardware op en je had een stabiele goed werkende machine. Probeer dat tegenwoordig nog maar eens!
[/offtopic ;)]

Krijgen we nou ook nog pics van de mislukking?

Verwijderd

hahaha die case heb ik ook nog! (zo'n vage schuifklep voorop) lekker bakkie draait als router

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-06 09:28
k heb hier 6 stuks liggen, maar hoe krijg je ze nou open???

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb hier ook nog twee van die bakjes liggen (P100). 1tje bleek 128mb edo in te zitten, 4 x 32. :9~ dat heb ik even netjes verdeeld over beide.
Bij mij zat er standaard geen koeler op de processor...

Maar ja... van de ene is inmiddels de IDE controller mol, en voor de andere heb ik geen hdisk meer ofzo..
Ze liggen hier op zoldert, als ik er es 1 nodig heb zoek ik ze wel op.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 13:09
Lol :Y)

Hijs fijn..

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 19 juli 2002 13:04 schreef Don3k het volgende:
k heb hier 6 stuks liggen, maar hoe krijg je ze nou open???
Onder de machine in het midden vooraan zit een plastic plaatje ofzo, als je dat indrukt kun je de behuizing naar voren schuiven, zo ging het bij de kast die ik had volgens mij.

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32
vooral dat bovenste kruisje vind ik zeer geslaagd :+

@iMartien

• Speedpete

Speedpete

was barman

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 12:34 schreef ninja-mod het volgende:
onwijs lache dat je met een compleet recycle project nog iets leuks kan doen... nog een paintjob er tegenaan? :P
Kweetniet. Zat te denken aan zwart met in het blauw het IBM-logo, maar dat moet ik nog even uitdenken :)
Op vrijdag 19 juli 2002 12:39 schreef Fanatic_FS het volgende:
hoe heb je dat hor spul precies vastgemaakt?? tape?? schroeven???
Ik heb dubbelzijdig tape gepakt. Daar het hor mee gespannen en daarna met zwart tape alles afgedekt, anders gaat er meuk zoals stof aan plakken.
Op vrijdag 19 juli 2002 12:58 schreef W3ird_N3rd het volgende:

.... vga gedoe :) ...

Krijgen we nou ook nog pics van de mislukking?
Nope... voorlopig niet iig.
Op vrijdag 19 juli 2002 15:33 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Onder de machine in het midden vooraan zit een plastic plaatje ofzo, als je dat indrukt kun je de behuizing naar voren schuiven, zo ging het bij de kast die ik had volgens mij.
Idd, zit een klein kleppie. Het slotje dat bovenop zit werkt zo ver ik gemerkt heb alleen voor het deurtje, maar is dusdanig zwak gebouwd dat met gepast geweld de kast open te krijgen is.
Op vrijdag 19 juli 2002 17:18 schreef DiEPVRiESKiP het volgende:
vooral dat bovenste kruisje vind ik zeer geslaagd :+
Bij mij geen kruisjes... :?

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
Op vrijdag 19 juli 2002 00:35 schreef Anomie het volgende:

[..]

Dat is nuttige informatie, dan ga ik ook ff een P166 nonMMX zoeken en er Windows2000 op gooien. Ik heb die bak toen voor F. 25,- gekocht van Corus (die deden een hele lading van die dingen weg). Dat wordt in Augustus m'n ADSL Router. Nog een tweede 3Com Ethernet III ISA erin, en klaar...

Hij is al zo lekker stil, en hij staat ook nog eens in m'n kast dus hij kan lekker 24/7 aan blijven staan en ik wordt niet wakker... Of de kast vliegt natuurlijk in de fik :)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

ik heb ook zo'n ibm in gebruik een ibm p120 met 32 mb ram... welk type het exact is weet ik niet ... een socket A kooler erop, de fan eraf en ik hoor aleen nog de
2.1 gig bigfoot en de
40 gig seagate draaien en een beetje de
voedings fan... ik geloof dat ik ook maar met horregaas moet gaan klooien !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Ook meerdere IBM's hier :)

waaronder deze server. running linux slackware en display standaard.

En deze is NIET stil!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/darule/tweakersupload/IBM_Server-005.jpg

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
Ik heb de 6576 en daar schijnt dus een 166nonMMX in te passen. IBM laat echter alleen zien hoe de jumper settings zijn bij 75/90/100. Heeft iemand zijn 330-P75 ook op 166 draaien. Hoe staan je jumpers dan?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

TheTimer schreef op 31 juli 2002 @ 21:07:
Ik heb de 6576 en daar schijnt dus een 166nonMMX in te passen. IBM laat echter alleen zien hoe de jumper settings zijn bij 75/90/100. Heeft iemand zijn 330-P75 ook op 166 draaien. Hoe staan je jumpers dan?
Als je dezelfde 330 hebt als ik gaat dat lekker niet want dat is So5. Misschien vind je dit ook een interresant topic : [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/559192"]Wat in socket 5[/url]

Pagina: 1