Kras op monitor geprobeert weg te halen, nu heb ik

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cade_Foster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2022
Ik had dus twee hele kleine krasjes op m'n iiyama visionmaster pro 411. Ik heb hier op got gelezen dat je van dat polijst spul voor telefoonschermpjes moest gebruiken. In de winkel zijde ze ook dat dit kon. Maar nu heb ik dus een grote vlek op m'n monitor. :(
Wat moet ik doen. Ben ik nou zo |:( geweest.

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 23:37 schreef Cade_Foster het volgende:
Ik had dus twee hele kleine krasjes op m'n iiyama visionmaster pro 411. Ik heb hier op got gelezen dat je van dat polijst spul voor telefoonschermpjes moest gebruiken. In de winkel zijde ze ook dat dit kon. Maar nu heb ik dus een grote vlek op m'n monitor. :(
Wat moet ik doen. Ben ik nou zo |:( geweest.
Ik gebruik altijd me sokken om me scherm schoon te maken :)

Verwijderd

hele monitor er mee doen :?

• Cade_Foster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2022
Op donderdag 18 juli 2002 23:38 schreef Whoppa het volgende:
hele monitor er mee doen :?
Er zit niks anders op denk ik.:'(
Het is wel een :r karweitje.

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

Als ik het goed begrijp heeft de winkel dit spul aangeraden. Dit moet je even zwart op wit zien te krijgen, vervolgens kun je de winkel aanspreken voor de geleden schade. Je mocht immers afgaan op hun deskundigheid.
Als het goed is werkt dit. wat ze ook zeggen.Laat je niet afpoeieren in de winkel. Succes

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[quote]Op donderdag 18 juli 2002 23:45 schreef hellegers het volgende:
Als ik het goed begrijp heeft de winkel dit spul aangeraden. /quote]

Je begrijpt het niet goed. Ik herhaal:

"Ik heb hier op got gelezen dat je van dat polijst spul voor telefoonschermpjes moest gebruiken."

De winkel stemde daar mee in, maar het originele advies kwam van Gathering of Tweakers. Voor de rest is je tip prima, en ik hoop dat OP 'm uitvoert.. :Y)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Er staat in de handleiding van ELKe monitor dat je het oppervlak niet met een agressief middel moet afnemen ivm de anti-reflectie coating. Wat jij nu hebt gedaan is de coating er deels afgeschuurd. Tja... dan moet je meteen de hele monitor grondig doen...

Ik kan me niet voorstellen dat dit trouwens voorgesteld werd op GoT om dit toe te passen op een monitor.

Good luck bij de winkel

EiSl

Verwijderd

Er staat in de handleiding van ELKe monitor dat je het oppervlak niet met een agressief middel moet afnemen ivm de anti-reflectie coating. Wat jij nu hebt gedaan is de coating er deels afgeschuurd. Tja... dan moet je meteen de hele monitor grondig doen...
Ik kan me niet voorstellen dat dit trouwens voorgesteld werd op GoT om dit toe te passen op een monitor.

Good luck bij de winkel

EiSl
true, probleem heb ik ook al eens gehad, monitorscherm naar de kut en een nieuwe monitor moeten kopen.

Hier een tip vanuit GOT:
gebruik NIET het spul voor telefoonschermpjes mee te plijsten om op je beeldscherm krasjes weg te werken :P

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:54
Wat dan wel te doen? ik heb namelijk ook een krasje op mijn monitor zitten.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:04

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik weet wel zeker dat we dit hier op GOT nooit hebben aangeraden. Ik heb het zelf namelijk ook gehad ( 1 klein krasje) en daar viel niets aan te doen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 13:32

harlekein

Creator Owner

Geen slimme zet, nee. Jammer van dat slechte advies. Je had denk ik beter dat spul dat ook voor autoruiten gebruikt wordt kunnen nemen. Dat vult de krasjes op ipv het gehele oppervlak eromheen tot dezelfde diepte te schuren.

• Brigitte
  • Niet online
Nu maak je dus precies dezelfde fout als het advies dat eerder is gegeven: "denk ik". Ik weet zeker dat er hier nooit is gezegd dat dat GSM-spul werkt, er heeft natuurlijk "het schijnt dat" gestaan. Probleem is dat niemand ervaring heeft met het repareren van krassen, om de doodeenvoudige reden dat ze niet te repareren zijn.

De topicstarter heeft het in elk geval een monitor gekost.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:04

MaDLiVe

.-Observer-.

De makers van je monitor kunnen de coating meestal wel replacen alleen dit kost best veel.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Hele coating weghalen en zo'n voorzetscherm ervoor zetten tegen weerspiegeling?

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-12 22:06
je kan ook naar een andere winkel gaan, daar zeggen dat je een kras in je beeldscherm heb zitten, vragen hoe je dat weg kan halen, koop je middeltje en vervolgens ga je terug en laat je zien wat er met dat andere spulletje is gebeurt en zeg je dat dat door hun spul komt,en als je het goed speelt krijg je nieuwe monitor ofzo.

Ok het is niet aan te raden het zo te doen, als ze je door hebben heb je waarschijnlijk alsnog een probleem.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Saeverix
  • Laatst online: 09:02
T was vast een n00b GOT'er die je dat advies heeft gegeven.

Echt lullig, maar de winkel zei dat het kon dus claime die schade :D

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Saeverix
  • Laatst online: 09:02
Op vrijdag 19 juli 2002 15:50 schreef MBrulez het volgende:
je kan ook naar een andere winkel gaan, daar zeggen dat je een kras in je beeldscherm heb zitten, vragen hoe je dat weg kan halen, koop je middeltje en vervolgens ga je terug en laat je zien wat er met dat andere spulletje is gebeurt en zeg je dat dat door hun spul komt,en als je het goed speelt krijg je nieuwe monitor ofzo.

Ok het is niet aan te raden het zo te doen, als ze je door hebben heb je waarschijnlijk alsnog een probleem.
Dus jij naait een andere goeie winkelier er ook nog even bij?? :r

Lekker ben je. En je denkt trouwens toch echt niet dat ze daar in trappen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Op vrijdag 19 juli 2002 15:50 schreef MBrulez het volgende:

Zucht...
Zielig ventje zeg...
Boel proberen op te lichten...
Ze zouden jou es een keer moeten oplichten weet je gelijk hoe het voelt...
zielig kereltje....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-12 22:06
Op vrijdag 19 juli 2002 16:00 schreef MightyRaven het volgende:

[..]

Zucht...
Zielig ventje zeg...
Boel proberen op te lichten...
Ze zouden jou es een keer moeten oplichten weet je gelijk hoe het voelt...
zielig kereltje....
hoezo ben ik nou weer zielig, ik weet ook wel dat het oplichterij is, maar t schoot me ineens te binnen.

Jullie hoeven niet gelijk zo boos te worden hoor

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-12 22:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb het zelf ook gehad. Ik heb eens lekker de monitor (NEC) met Glassex |:( de monitor afgedaan.

Toen had ik ook een gedeelte wat feller was dan de rest (niet om aan te zien)

Ik heb toen naar de leverancier gebeld en gezegd dat er krassen zaten op mijn monitor (denk door het harde boenen)
Hij heeft het een en het ander geregeld en via een paar dagen later is de monteur van NEC langsgeweest. Die heeft hem zonder problemen omgeruimd voor een zelfde nieuwere monitor.

Helemaal gratis! :Y)

Zou maar eens gaan bellen ;)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1