[CME/DOC] [NOS] nivo/sfeer *was: ff uitjanken.*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 15:42
Okay, dit tropic klikt misschien gek, en ik zal wel weer een mailje krijgen, maar ik moet het toch ff kwijt, indien gewenst, modjes... je weet wat je te doen heb :)

Ik ben al geruime tijd lid van got, voordat ik em reagistreerde volgde ik al veel tropics, metnamen in het casemod gebeuren. nu vind ik dat het niveau daar toch wel zo erg gedaald is, gewoon on te janken. ik bedoel, je mag toch wel verwachten dat iemand die hier komt weet waar hij kan zien hoeveel watt ze voeding is (kast open en je weet het :?)

Ik werd daar vaak kwaad om, of mensen die zonder vooronderzoek/search zomaar hun probleem neerdondere. met namen de reacties die volgde (stfu, rtfm enzo) waren om te janken. okay, tropicstarter is niet handig bezig, maar help hem dan. Ik kreeg het gevoel also het daar oorlog was.

Sinds een maandje ben ik veel (damn, teveel :P) hier aan het lezen, ik ben linux interssant gaan vinden. en door veel te lezen ben ik erachter gekomen dat ik makkelijk moet beginnen. nu heb ik hier een dualboot met winxp pro en linux mandrake (die een andere gotter voor mij gedownload heeft, die persoon weet dat ik hem aanspreek en ik wil hem daarvoor bedanken!). Alles wwat ik wil weten word hier gewoon duildeijk uitgelegd, mensen zijn bereid zonder problemen mij te helpen. in 'non windows os' is de sfeer veel beter, men is vriendelijk, en het is hier ook veel leuker :)

Ik ben nu een trotse linux gebruiker, en ben vanplanb daar zeker in doortegaan. casemodden heb ik van me af gezet, het is niet eens meer leuk om te lezen. er worden alleen maar dingen gevraagd die tevaak voorkomen, en echt gezelli is het niet.

Ik bedank iedereen in Non-WOS voor hun vriendelijkheid, you are tha best!

Ik ga weer slapen, zal morgen wel een boos meeltje van een modje hebben, hopelijk nemen ze het niet zo hard op.

Excussen voor de mensen die dit nutteloos vonden om te lezen, vergeef me, ik bedoel het niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dit topic had je beter in LA kunnen plaatsen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[forum=23] -> [forum=15]

Het laatste deel is leuk om te horen in ieder geval :)
Tja, NOS kwam natuurlijk ook niet voor niks goed uit de enquete he ;) :)

En nee, je krijgt echt geen boos mailtje van me hoor (hooguit omdat je het tropics noemt i.p.v. topics :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mag ik m wel een mailtje sturen? /14 is namelijk het rielekst :+

[inside joke] jammer dat ik hier niet kan html'en :P [/inside joke]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb ik alsnog een boos :+ mailtje verstuurd :+

Wat ik wel jammer vind aan dit verhaal is dat je van mening bent dat het niveau/gezelligheid in C&E minder goed is, terwijl men daar juist erg hard aan het werken is :)

.oisyn het is maar goed, dat jij hier geen HTML kan misbruiken. We proberen dat soort dingen "beschermd" te houden, zodat men geen trauma's aan je overhoudt :* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 18 juli 2002 23:21 schreef Icey het volgende:
Excussen voor de mensen die dit nutteloos vonden om te lezen, vergeef me, ik bedoel het niet verkeerd.
Nutteloos... valt wel mee, alleen is dit enorm veel vaker ter sprake gebracht.

Even voor de aardigheid: tropics; maak je die fout bewust of heb je serieus niet door dat het woord topic dus zonder R moet zijn :? Je schrijft het ook in een ander topic op die wijze :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh waar zou mijn "boze" mailtje toch over gegaan zijn? :P ;)

En zo vaak wordt NOS samen met C&E toch niet besproken in LA? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Het niveau in voormalig OCE was inderdaad om te janken, daar wordt aan gewerkt hoor, die splitsing is al een grote stap in de goede richting. Wil je trouwens toch over casemodden etc. praten kan ik je toch wel aanraden [url="irc://irc.tweakers.net/cme"]#CME[/url] en [url="irc://irc.tweakers.net/doc"]#DOC[/url] aanraden, de IRC-tegenhangers van de fora waar toch wat meer niveau op prijs gesteld wordt. (en dat zeg ik niet omdat ik er belang bij heb dat het drukker wordt oid (=spam) maar gewoon omdat je dr misschien iets aan hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:01

AntonT

One Ton!

Op vrijdag 19 juli 2002 00:02 schreef wfvn het volgende:

[..]

Nutteloos... valt wel mee, alleen is dit enorm veel vaker ter sprake gebracht.

Even voor de aardigheid: tropics; maak je die fout bewust of heb je serieus niet door dat het woord topic dus zonder R moet zijn :? Je schrijft het ook in een ander topic op die wijze :?
Misschien heeft ie dikke vingers? De r staat tenslotte naast de t op het toetsenbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dan ga ik toch zitten met de vraag hoe dat komt?

Is het omdat er veel minder mensen in NOS zitten en er daarom minder mensen zijn die het verzieken? Het aantal topics ligt in NOS hoger dan in C&E, daarentegen ligt het aantal posts op de helft!

RTFM & UTFS geblaat was niet alleen in OCE een probleem! Overal wel, maar er is gelukkig een nieuw beleid enzo, dit lijkt te werken *D

Volgens mij ligt het aan het feit dat niemand linux alleen kan 'leren'. Iedereen is klein begonnen en heeft van iets of iemand hulp gehad. Om een kast in een bepaalde kleur te verven spuiten, heb ik geen manual nodig. Zodoende is iedereen in NOS nog steeds dankbaar voor de hulp die hen ooit geboden is en wil zodoende iets terug doen?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:49

deadinspace

The what goes where now?

Icey, OCE is niet het enige subforum waar het nivo is gedaald hoor, ook in NOS is dat het geval. Het aantal 'probleem-neer-donder users' is best wel toegenomen in NOS (zie ook [topic=319439/1/25], deze sticky bestaat niet zonder reden).

Ik ben blij dat je positief denkt over NOS, maar het dalen van nivo is forumbreed, en treft dus alle subfora. Dit is waarschijnlijk inherent aan de groei van GoT.
Wat eraan te doen is? Tsja, goede vraag, en zolang veel users de FAQ niet eens lezen een goede vraag zonder antwoord.

NOS heeft in ieder geval het voordeel een 'drempel' te hebben, en een behoorlijk aantal vaste bezoekers te hebben die zelf de sfeer en het nivo in de gaten houden.

Ik snap in ieder geval goed waarover je wilt uithuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 02:39 schreef PromWarMachine het volgende:
Dan ga ik toch zitten met de vraag hoe dat komt?

Is het omdat er veel minder mensen in NOS zitten en er daarom minder mensen zijn die het verzieken? Het aantal topics ligt in NOS hoger dan in C&E, daarentegen ligt het aantal posts op de helft!
NOS is niet meer het kleine forum dat het was. In tegendeel zelfs. NOS is qua grootte WOS aan het evenaren, dat op dit moment nog ongeveer 15 % groter is. Zowel qua aantal replies op een dag als aantal actieve users. Vergeleken met C&E is NOS nog wel een relatief kleintje. C&E is namelijk 1,5 tot 2 keer zo groot als NOS als het gaat om aantal replies. Hierbij valt op dat het aantal actieve gebruikers maar rond de 1,5 keer zoveel ligt.

De terugval van niveau in NOS verklaar ik persoonlijk dan ook door de groei die NOS afgelopen jaar heeft meegemaakt. Alleen strenger modereren helpt daar tegen. Iets dat i.m.h.o nog wel wat strakker en strenger mag dan op dit moment, maar ik denk dat we daar binnenkort eens goed over moeten gaan praten.

Ik denk verder dat in C&E het aantal replies die een zogenaamde kritiek (zowel positief als negatief) veel hoger ligt dan in NOS, waar dergelijke replies zelden aan de orde zijn. In NOS gaat het bijna alleen maar om software problemen, terwijl je in fora als C&E ook automatisch te maken gaat krijgen met kritiek en opmerkingen. Dit zorgt er automatisch voor dat het veel uitnodigender is om zogenaamde chatreplies te gaan plaatsen. Veel van dergelijke replies zijn echt funest voor het niveau van een forum. Zodra je dergelijke topics binnen de perken kunt houden blijft het niveau in een forum goed evenals de sfeer. Als je veel te maken krijgt met dergelijke reacties neemt het niveau af. Daarnaast bestaat de kans veel sneller dat de sfeer "grimmiger" wordt. De drempel is lager; iedereen kan er zijn mening kwijt. Een mening die er niet altijd even netjes en genuanceerd uitkomt, waardoor de kans op iritatie ed. veel groter is.

Tot zover mijn visie op niveau en sfeer ;)

Feit blijft in ieder geval dat men de sfeer in NOS als bijzonder goed ervaart (beter dan op de meeste andere fora op GoT) evenals het niveau (dat als een van de hoogste beschouwd wordt, samen met fora als PNS,P&W). :)

Last but zeker not least heeft NOS een redelijk grote groep vaste bezoekers, die absoluut een enorme bijdrage leveren aan de kennis die er in NOS is alsook de sfeer. Zonder deze groep, zou NOS niet zijn wat het is. Hulde voor deze groep users dus. :)
RTFM & UTFS geblaat was niet alleen in OCE een probleem! Overal wel, maar er is gelukkig een nieuw beleid enzo, dit lijkt te werken *D
Toch is dat in NOS nooit echt erg aan de orde geweest :)
Volgens mij ligt het aan het feit dat niemand linux alleen kan 'leren'. Iedereen is klein begonnen en heeft van iets of iemand hulp gehad. Om een kast in een bepaalde kleur te verven spuiten, heb ik geen manual nodig. Zodoende is iedereen in NOS nog steeds dankbaar voor de hulp die hen ooit geboden is en wil zodoende iets terug doen?
Mag deze mod dan opmerken, dat hij GNU/Linux toch echt helemaal in zijn eentje geleerd heeft, zonder ook maar ooit echt de hulp van iemand anders in te roepen. Sterker nog, daar ligt de kracht van veel Linux mensen ;) Zelf op zoek gaan naar oplossingen voordat je het opgeeft en om oplossingen gaat vragen. Daar leer je sowieso ook veel minder van.
Persoonlijk gooi ik het meer op het stukje leeftijd en mentaliteit van *nix mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:44
Well said Nelske, helemaal mee eens.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 19 juli 2002 03:25 schreef Nelske het volgende:
**knip**
Oftewel NOS rulez gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 15:42
blij dat er toch veel mensen met mij eens zijn.

hoe die 'r' overal is terechtgekomen is mij een raadsel, denk dat het kom omdat ik hoop ooit naar een tropisch paradijs te mogen gotten :)

[weer lekker offtropic]Wat ik van sommige users niet begrijp, tot nu toe kan ik bijna alles wat ik wil weten in de search vinden, gewoon wten wat ik wil intikken. ik zoek soms wel 6 ~7 keer dingen in de search op (per dag)(vaak iets wat ik tegenkom en meer over wil weten).

IN princiepe staat ALLES in de search, maar waarom openenen veel mensen (in casemod gedeelte) dan toch een topic? 1 persoon vraagt hoe hij ze kast rood moet spuiten, krijgt een mooi antwoord. als ik dan me kast blauw moet spuiten kijk ik gewoon naar dat antwoord en ruil ik rood met blauw om. maar veel mensen denken blijkbaar niet hetzelfde als mij. 10 topics over de zelfde vraag, alleen heeft de een 128 mb sdram, en de andere 256, terwijl de rest wel hetzelfde is :Z

maargoed, ik ga verder met linux, ik weet hoe ik q3 aan de praat kan krijgen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou er bijna emotioneel van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 20:12

Arno

PF5A

Op zaterdag 20 juli 2002 11:20 schreef Post-It het volgende:
Je zou er bijna emotioneel van worden.
-1 Overbodig :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1