Tijdelijk niet kunnen surfen/pingen, maar wel irc

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39
Ik heb het volgende probleem:

Ik ben aan het surfen en aan het irc-en tegelijk. Opeens kan ik niet meer surfen, maar irc gaat gewoon door en krijg ook berichtjes binnen. Pingen werkt dan ook niet. Dit duurt dan ongeveer 30 seconden en dan kan ik weer surfen en pingen.

Heb sinds paar weekjes win98se op deze pc, er stond winME op. Ik heb meedraaiende programma's ook afgesloten om te kijken of het daar aan lag, was niet zo....

Iemand een idee cq oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
euhm, je ISP heeft even de server die je webverkeer regelt platliggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 19:57

jep

Op donderdag 18 juli 2002 23:17 schreef TRiLoXiGeN het volgende:
euhm, je ISP heeft even de server die je webverkeer regelt platliggen?
Hehe, dream on? :) Een server bij je ISP die webverkeer regelt? Wist je al dat websites over de hele wereld staan, en niet op een grote computer bij je ISP?

Iig, je pingt denk ik naar een hostname? Je DNS server is waarschijnlijk down, dit kan gebeuren.. en gebeurt ook vrij vaak.

Bij netwerk (tcp/ip) instellingen kun je dit veranderen, pak bijv als eerste:

80.247.212.1

en 2e

212.142.37.67

Even een reboot en 't werkt weer :).

IRC heeft al een (streaming) tcp connection, die verbreekt niet.. ook zou je verbindingen kunnen maken met ip's, maar dat werkt niet makkelijk :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:40

lonkhuijzen

100% ADH

Hehe, dream on? :) Een server bij je ISP die webverkeer regelt? Wist je al dat websites over de hele wereld staan, en niet op een grote computer bij je ISP?
EEuhm mischien dat port 80 geblokt word omdat de cache server gecrasht is ofzo?... dus dat was helemaal geen domme opmerking ofzo... |:(

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 19:57

jep

Op donderdag 18 juli 2002 23:36 schreef Pluk het volgende:

[..]

EEuhm mischien dat port 80 geblokt word omdat de cache server gecrasht is ofzo?... dus dat was helemaal geen domme opmerking ofzo... |:(
Misschien is zijn browser wel kapot joh, of hebben boeven een firewall op zijn verbinding geplaatst :{.

Bovendien kan hij ook niet pingen.

.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm wat kan je niet meer pingen? ip's of [url="http://www.tweakers.net"]www.tweakers.net[/url] ofzo? als je nog wel ip's kan pingen maar geen url's dan is het dns serv die bokt, andere instellen dan of nog paar extra bij gooien

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 22:39
moest nog ff toevoegen dat dit om de 5 a 10 mins gebeurd
dus de hele tijd door....dus niet 3x op een dag ofzo

of ik ip adressen of url's ping maakt nie uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Laatst online: 28-08 21:35
Even een subtiel kickje van dit oude topic... ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Ik heb het probleem eigenlijk alleen met The All Seeing Eye (niet met Gamespy!) en ingame game browsers van Unreal Tournament en Battleground 1942. Andere spellen hebben het volgens mij wel altijd goed gedaan.

Even een voorbeeld met BG1942. Ik ga de ingame browser in om een lijst met servers te krijgen. Gaat prima, honderden servers gevonden en gepingt. Dan probeer ik een server op te komen. Als dit goed gaat is er geen probleem. Is echter de server vol en ik ga weer terug naar de list (die dan refresht), dan vind ie maar 9~11 servers en dan doet het probleem zich voor: hostnames en ip's zijn niet pingbaar, http werkt ook niet, maar irc/icq/msn etc. blijven gewoon werken. Dan ongeveer 5 minuten later werkt het wel weer allemaal gewoon.

Ik heb 2 nics in deze pc zitten, de ene met internet verbonden, de ander met een lan. Verder staat WinRoute geïnstalleerd, maar als deze uit staat doet het probleem zich ook voor.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
wacko schreef op 18 augustus 2002 @ 18:54:
Even een subtiel kickje van dit oude topic... ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Ik heb het probleem eigenlijk alleen met The All Seeing Eye (niet met Gamespy!) en ingame game browsers van Unreal Tournament en Battleground 1942. Andere spellen hebben het volgens mij wel altijd goed gedaan.

Even een voorbeeld met BG1942. Ik ga de ingame browser in om een lijst met servers te krijgen. Gaat prima, honderden servers gevonden en gepingt. Dan probeer ik een server op te komen. Als dit goed gaat is er geen probleem. Is echter de server vol en ik ga weer terug naar de list (die dan refresht), dan vind ie maar 9~11 servers en dan doet het probleem zich voor: hostnames en ip's zijn niet pingbaar, http werkt ook niet, maar irc/icq/msn etc. blijven gewoon werken. Dan ongeveer 5 minuten later werkt het wel weer allemaal gewoon.

Ik heb 2 nics in deze pc zitten, de ene met internet verbonden, de ander met een lan. Verder staat WinRoute geïnstalleerd, maar als deze uit staat doet het probleem zich ook voor.

Ik weet niet of dit jouw probleem is, maar ik had dat ook een jaar geleden.

Ik had toen een Win98SE servertje, die internet verdeelde over 3 PC's, waaronder de mijne. Als ik daarop in Gamespy een serverscan ging doen, viel op de LAN mijn hele internet weg. Hoe kan dat?

Door de vele requests op al die adressen (ping, lijst met spelers) raakte de server overbelast en raakten de resources / het geheugen op. Ik heb dat opgelost door die server (P133) te vervangen door een 386 (!) met 8mb en Freesco. Nu heb ik nergens meer last van.
Misschien heb je iets aan dit bericht, misschien ook niet. Maar ik had ook Winroute en dat zoog als een gek, daarnaast kon ik ook niet eens optimaal downloaden. Ik kwam niet boven de 60kb/sec terwijl ik nu gewoon net zo snel kan downloaden als @home aankan. En dat met een 386 als server.

Winroute sux. Echt.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Hmm. Zelfs met WinRoute helemaal uit en de interne connectie disabled doet het probleem zich nog voor.

Bedankt voor je suggestie iig... ik heb het liefst ook een standalone server/router, maar dan moet ik eerst even een oude pc op de kop tikken ofzo ;).

Ik denk persoonlijk dat het iets te maken heeft met het Windows tcp/ip protocol. Of WinSocks ofzo. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacko schreef op 18 augustus 2002 @ 18:54:

Gamespy opent een heleboel connections (1 per server, met een timeout van ongeveer 3 minuten) als je een server list opvraagd. Winroute kan standaard iets van 1000 (dacht ik) connections gelijktijdig ophouden. Als je een list opvraagt ben je er zo'n 700 kwijt. Mocht het je niet lukken om in een server te komen, dan gaat vraagt gamespy weer een nieuwe lijst op. Aangezien de timeout van drie minuten nog niet voorbij is, krijg je dus een veel kortere lijst te zien dan de eerste keer, en je kunt geen game joinen (unable to connect to server), omdat alle winroute connections op zijn.

Oplossing: 3 minuten wachten of je Winroute settings aanpassen. Je kunt Winroute instellen op 2000 connections of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 00:26:
[...]

Gamespy opent een heleboel connections (1 per server, met een timeout van ongeveer 3 minuten) als je een server list opvraagd. Winroute kan standaard iets van 1000 (dacht ik) connections gelijktijdig ophouden. Als je een list opvraagt ben je er zo'n 700 kwijt. Mocht het je niet lukken om in een server te komen, dan gaat vraagt gamespy weer een nieuwe lijst op. Aangezien de timeout van drie minuten nog niet voorbij is, krijg je dus een veel kortere lijst te zien dan de eerste keer, en je kunt geen game joinen (unable to connect to server), omdat alle winroute connections op zijn.

Oplossing: 3 minuten wachten of je Winroute settings aanpassen. Je kunt Winroute instellen op 2000 connections of zo.
Hmm, bedankt :) (dus toch WinRoute, grrr :P).

Ik heb dit nu gevonden op kerio.com:
My error log reports NAT:GO 'connection limit reached'. What does it mean and can it be fixed?
WinRoute allocates a maximum of 128 simultaneous connections per host on the network. Some applications, typically those using stateless protocols, will require more than the allowed 128 NAT allocations. It is possible to increase this capacity within the registry under HKLM/software/kerio/winroute. The specific value is called 'natconnlimitperhost'. Before modifying this value make sure to stop the winroute engine or the changes will not take affect. Note also that winroute's entire NAT pool has a capacity of 1600 entries. If necessary you may also increase this value up to 20,000 using the value 'NatTableSize'. It is recommended that you marginally increase these values and monitor the error log to determine a sufficient capacity.
Ik ga het nu even proberen. Ik hoop dat dit het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Dit was nog een tentamen vraag in het 4e kwartaal van tentamen "Computernetwerken", Hanzehogeschool, hogeschool van Groningen, jaar 2002.
Het antwoord was: De Dynamic Name Server is waarschijnlijk tijdelijk down voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Het was dus inderdaad te wijten aan WinRoute, ik heb in het registry de settings aangepast, van 400 naar 10000 :P. Eerst nog wat lopen kloten omdat ik dit niet had gelezen: "Before modifying this value make sure to stop the winroute engine or the changes will not take affect." (ik had 'm dus nog gewoon aanstaan en daarna opnieuw opgestart, dat werkt dus niet.)

Ik heb er nu in ieder geval geen last meer van. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Any time :)
Pagina: 1