Dilemma: welk waterkoelingssysteem?

Pagina: 1
Acties:

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:27
Ik sta op het punt een nieuw racebeest mezelf kado te doen, en wil dat op basis van waterkoeling realiseren. :P

Je hebt kant en klare systemen met waterkoeling geintegreerd (Koolance), en je hebt losse koelsets (kwalitatief beter?). Nou weet ik niet waar ik verstandig aan doe, ook financieel gezien.

Hartstikke leuk natuurlijk zo`n doe het zelf kit van dik 360 Eurootjes (http://www.tweakers.net/nieuws/22619?), maar de Koolance Servertower PC2-901 is standaard al met waterkoeling uitgerust en kost 340 Euro.
Oke, je hebt alleen CPU koeling, en wil je de add-ons ook dan kost je dat ± 100 Euro extra.

Ik ben dus erg benieuwd waarom men voor een losse set zou gaan ipv een complete kast met toeters en bellen. Zelf vind ik die Koolancekast best aardig, en prijstechnisch lijkt het me een betere koop dan wanneer je èn een kast èn een waterkoelingsset moet aanschaffen. Zit je toch al gauw tegen minimaal 600 Eurootjes aan, terwijl je voor een complete Koolance kast 460 Euro kwijt bent.

Wie het weet mag het zeggen :)

Check da Specz

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Volgens mij geef je zelf al antwoord op je eigen vraag ;)
En het is gewoon het zelf bezig zijn en tweaken dat is ook een leuke bezigheid :)

Turn it off and on again.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 11:58
kan iemand mij een URL of plaatje aanbieden van die Koolance Servertower PC2-901...

vroeg me gewoon af hoe die eruit ziet etc

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 19:27
Op donderdag 18 juli 2002 23:55 schreef Triloxigen het volgende:
kan iemand mij een URL of plaatje aanbieden van die Koolance Servertower PC2-901...

vroeg me gewoon af hoe die eruit ziet etc
komt ie:

[url="http://koolance.com/products/pc2-901.html"]http://koolance.com/products/pc2-901.html[/url]

Check da Specz

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
meestal gaat de doe-het-zelver het niet echt om het geld maar om het echt zelf gemaakt te hebben van je kast. het is natuurlijk 100 keer leuker om al je spulletjes bij elkaar te zoeken/scharrelen en dan beetje bij beetje je waterkoeling te maken. en tja, iedereen kan ook wel zo'n koolance kast kopen, daar is nix aan...

ik heb alles zelf gemaakt in mijn kast, als er bijvoorbeeld iets stuk gaat weet je meteen hoe je het moet vervangen. en als je met een bepaalde opstelling niet tevreden bent pas je het aan. tis natuurlijk ook veel leuker om te zeggen van: kijk, heb ik helemaal zelf gemaakt, ipv: kijk heb ik helemaal zelf gekocht :Z

maar goed, ik ben dan ook weer een modder in hart en nieren >:) misschien denken er anderen anders over...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Op vrijdag 19 juli 2002 10:33 schreef Deacon het volgende:
meestal gaat de doe-het-zelver het niet echt om het geld maar om het echt zelf gemaakt te hebben van je kast. het is natuurlijk 100 keer leuker om al je spulletjes bij elkaar te zoeken/scharrelen en dan beetje bij beetje je waterkoeling te maken. en tja, iedereen kan ook wel zo'n koolance kast kopen, daar is nix aan...

ik heb alles zelf gemaakt in mijn kast, als er bijvoorbeeld iets stuk gaat weet je meteen hoe je het moet vervangen. en als je met een bepaalde opstelling niet tevreden bent pas je het aan. tis natuurlijk ook veel leuker om te zeggen van: kijk, heb ik helemaal zelf gemaakt, ipv: kijk heb ik helemaal zelf gekocht :Z

maar goed, ik ben dan ook weer een modder in hart en nieren >:) misschien denken er anderen anders over...
jou mag ik wel :)
helemaal gelijk :)
ik ga binnenkort bezig met mijn eerste eigen pomp :9~

Electronics development

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
Hoe kom je eik aan die prijzen? Mijn waterkoeling was in totaal zo rond de 200 euro. Voeg daarbij een kast van 50 en 350W voeding van 30 en je bent voor 285euro klaar. Ik bedoel maar :)

Zelf alles inmekaar zetten KAN volgens mij dus wel goedkoper, en het is natuurlijk veeeel leuker :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:04
Op vrijdag 19 juli 2002 20:16 schreef FragFrog het volgende:
Hoe kom je eik aan die prijzen? Mijn waterkoeling was in totaal zo rond de 200 euro. Voeg daarbij een kast van 50 en 350W voeding van 30 en je bent voor 285euro klaar. Ik bedoel maar :)

Zelf alles inmekaar zetten KAN volgens mij dus wel goedkoper, en het is natuurlijk veeeel leuker :D
Ja, zoveel mogelijk zelf maken kan goedkoper.

Blok: 20 euro
Pomp: 20 euro
Rad: 15 euro
Slangen en grut: 25 euro

Zoiets moet wel kunnen denk ik

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:26
Zelf maken is godkoopst, en als je makkelijk wil doen is zo'n kast natuurlijk handig, maar als je beetje tussen weg wilt is deze site misschien handig:

[url="http://www.aqua-computer.de"]www.aqua-computer.de[/url]

Vriend wil er ook bestellen, en is erg makkelijk in elkaar te zetten :)

Verwijderd

De Koolance producten koelen niet zo goed als die van de Klax kit

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 23:03 schreef DaCootMeister het volgende:
Ik sta op het punt een nieuw racebeest mezelf kado te doen, en wil dat op basis van waterkoeling realiseren. :P

Je hebt kant en klare systemen met waterkoeling geintegreerd (Koolance), en je hebt losse koelsets (kwalitatief beter?). Nou weet ik niet waar ik verstandig aan doe, ook financieel gezien.

Hartstikke leuk natuurlijk zo`n doe het zelf kit van dik 360 Eurootjes ([url="http://www.tweakers.net/nieuws/22619"]http://www.tweakers.net/nieuws/22619[/url]?), maar de Koolance Servertower PC2-901 is standaard al met waterkoeling uitgerust en kost 340 Euro.
Oke, je hebt alleen CPU koeling, en wil je de add-ons ook dan kost je dat ± 100 Euro extra.

Ik ben dus erg benieuwd waarom men voor een losse set zou gaan ipv een complete kast met toeters en bellen. Zelf vind ik die Koolancekast best aardig, en prijstechnisch lijkt het me een betere koop dan wanneer je èn een kast èn een waterkoelingsset moet aanschaffen. Zit je toch al gauw tegen minimaal 600 Eurootjes aan, terwijl je voor een complete Koolance kast 460 Euro kwijt bent.

Wie het weet mag het zeggen :)
Die koolance kast presteerd voor geen meter...een beetje luchtkoeler haalt betere temps..

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 20:43 schreef NoStra het volgende:

[..]

Die koolance kast presteerd voor geen meter...een beetje luchtkoeler haalt betere temps..
Koolance is goed als je gewoon een stil systeem wil, maar nix meer. Voor overclocking is Klax veel beter geschikt

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 18:57

MartNL

Ik heb dus dat klax setje. (extreme)
Het is duur maar het werkt prima.
Hij is er ook nog eens makkelijk in te zetten.

Maar goed als je zelf iets kan maken is het natuurlijk wel leuker.Ik heb er geen zin in en heb toch wel wat eurotjes.
Dus voor mij was het een perfect setje.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:03

Epsilon

een antwoord:
zelf gemaakt = 1337 en gekocht niet
Pagina: 1