IBM laptop disk gecrashed - Ervaringen met rma ?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 16:34
Situatie:

Ik heb een laptop, IBM Thinkpad T20.. (P3-750 / blabla enzo, 20Gb hdd)

Nu is gisteren mn hdd gecrashed :(

Ik heb de HD eruit gesloopt, in de hoop RMA direct via de IBM site te regelen. Echter, nergens een serienr kunnen vinden.... Dus kan ook geen status nazoeken van dat ding :(

(Vermoedelijk dus omdat het een laptop drive is die in de laptop zelf zat)

IBM gebeld, hdd afdeling stuurt me direct door naar laptop afdeling.

Daar blijkt dat ik iig nog garantie heb (mooi!)
Op de vraag of ik dan mn disk kon opsturen.. antwoord: Nee, kan niet.
We hebben de complete laptop nodig. Dit duurt minimaal 10 werkdagen.

Naja, CSG (utrecht geloof ik) moet dit dus regelen. Via mn werk heb ik niet zo'n goeie ervaring hiermee eigenlijk (fucked up administratie, krijg ineens aanmaningen van een factuur die allang betaald is enz)

Besides that, 10 WERKDAGEN, dan weekeinden, transport enzo meegerekend komt dus met een beetje pech rustig op 3 weken neer :( :(

Ik heb inmiddels een nieuwe HD besteld, wel weer een IBM..
(IBM is de enige met 3 jaar garantie op hdd's?)

Toshiba verkoopt geen losse hd's volgens toshiba NL, dus dan ben je afhankelijk van je verkoper en dat wil ik niet.
Tevens bieden die ook maar 1 jr garantie.

Hitachi (Topline) wil ik ook niet, ook maar 1 jaar garantie en 2L (leverancier) zuigt.

Anyway: Ik krijg morgen iig een nieuwe drive, 30Gb.
Maar ja, dan heb ik nog wel de defecte 20Gb schijf.

Ik wil 'm van de herfst ofzo wel opsturen, (nu niet, lekker in de tuin laptoppen) garantie zit er nog 1.5 jaar op.

Iemand praktijk ervaring met de gang van zaken bij CSG omtrend laptop reparaties?

Mn laptop is niet echt het voorbeeld van net gebruik, ding gaat overal mee naartoe.. Zitten paar beschadingingen op het scherm en vlekken enz, ziet er iig lang niet als nieuw uit.
Gaan ze dit meteen maar gebruiken als excuus dat ie lomp gebruikt is?
En is er een beetje zekerheid met die gasten of is het maar een grote puzzel?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Ligt er echt aan wat de oorzaak is, als het badsecors zijn dat gaat onder garantie, maar als je hdd tikt dan kan je waarschijnlijk gewoon betalen, trouwens het duurt altijd zo lang met repairs hoor. En die toshiba schijven kan je gewoon los kopen in de pricewatch.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 16:34
Op donderdag 18 juli 2002 23:02 schreef fleppuhstein het volgende:
Ligt er echt aan wat de oorzaak is, als het badsecors zijn dat gaat onder garantie, maar als je hdd tikt dan kan je waarschijnlijk gewoon betalen, trouwens het duurt altijd zo lang met repairs hoor. En die toshiba schijven kan je gewoon los kopen in de pricewatch.
Toshiba is idd gewoon te koop..alleen zit daar dus maar 1 jaar garantie op.
tevens geeft toshiba NL geen fabrieksgarantie, ze verkopen hd's niet los (aldus medewerkster daar)