XP -> XP Geen rechten voor connectie

Pagina: 1
Acties:

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:54
Ik heb 3 computers in een netwerk, 2 met ikspee (p450 en p2000), en 1 met '98 SE (p266). De p266 kan beide pc's zien en bestanden uitwisselen. Op de p450 kan het ook met de andere 2 pc's, alleen op de p2000 lukt het niet om op de p450 te komen. Hij kan wel op de p266 komen. Hij zegt dat ie geen rechten heeft. Op de p450 staat netbios over tcp/ip aan, guest account staat aan. File and printer sharing staat aan. Firewall's staan op beide pc's uit. Op de partities heb ik de p2000 alle rechten gegeven, etc, etc, etc. Hij blijf het zeggen. Ik heb dit probleem al vaker gehad, en voorbij zien komen. Ik heb het ooit opgelost maar ik weet niet meer hou :o . En ik heb de search gebruikt, maar ik kon het niet vinden, ik heb ook in de FAQ gekeken, maar daar stond ook nix in. :( :( :(

edit:

Natuurlijk heb ik ook Network Setup Wizzard geprobeerd.
Ik ga het btw. nu ff proberen met een ander protocol.

[edit2]
Andere protocollen maakt ook geen f*ck uit.
[/edit2]

Verwijderd

ik had laaste een tpic over xp->me dat er een lage snelheid was...nu is mijn snelheid 4 mB /s maar nog steeds geen 10 mB/s wat het moet zijn..alles staan aan 100mbps fullduplex..extra reg gemaakt dat het sneller gaat ..onboard nic pros aan gezet etc..nog steeds lage snelheden

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit |:(
HGeb je al naar het guest account gekeken, en de workgroup ?

Kan me niet voorstellen dat je hier niets over vind ..
Hij zegt dat ie geen rechten heeft.
Een exact melding is ook wel handig.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
Op vrijdag 19 juli 2002 09:21 schreef nighttiger het volgende:
ik had laaste een tpic over xp->me dat er een lage snelheid was...nu is mijn snelheid 4 mB /s maar nog steeds geen 10 mB/s wat het moet zijn..alles staan aan 100mbps fullduplex..extra reg gemaakt dat het sneller gaat ..onboard nic pros aan gezet etc..nog steeds lage snelheden
Die 10MB die je wilt halen over een 100Mb connectie is maar een theoretische waarde.
Tcp/ip overhead en bottlenecks in de hardware/software zorgen ervoor dat je die overdrachtssnelheid in de praktijk nauwelijks zult halen.

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• yogy
Op vrijdag 19 juli 2002 09:31 schreef Koffie het volgende:
Titel edit |:(
HGeb je al naar het guest account gekeken, en de workgroup ?

Kan me niet voorstellen dat je hier niets over vind ..
[..]

Een exact melding is ook wel handig.
Het guest account staat aan (op beide pc's).
En de workgroup is bij alle drie de pc's "Thuis".
Dit is de melding:
"\\p450 is not accessible. You might not have permission to use the network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.

A device attached to the server is not functioning."

• yogy
Op vrijdag 19 juli 2002 09:21 schreef nighttiger het volgende:
100 Mbit is (100:8=12,5) 12,5 Mbyte per seconde. Dit haal je nooit omdat je ook nog met je protocollen zit. Ik haal 8 Mbyte p/s met Realtek kaartjes.

Verwijderd

8 mB/s is dan nog snel voor goedkope realtek kaartjes..ik heb siemens kaarten er in zitten verwacht wel dan iets meer

• yogy
Op vrijdag 19 juli 2002 21:00 schreef nighttiger het volgende:
8 mB/s is dan nog snel voor goedkope realtek kaartjes..ik heb siemens kaarten er in zitten verwacht wel dan iets meer
Wat voor chipset zit er op een siemens kaartje?

Verwijderd

geen idee maar dat rechten probleem heb ik nu ook..alles staat aan guestaccount etc...maar ook geen rechten....iemand hier een antwoord op?

Verwijderd

Zorg in ieder geval dat je simple sharing uit hebt staan. Dit zorgt ervoor dat windows zelf regelt hoe alles geshared wordt en wie welke rechten heeft. Iets wat bijzonder irritant is.
Ga naar configuratie scherm > Mapopties > tabblad:weergave > Geavanveerde instellingen: > Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)
Deze uitvinken dus

Daarnaast is het makkelijk als je zorgt dat alle users op allebei de computers bestaan. Dus:
Ga naar uitvoeren > typ daar compmgmt.msc > computerbeheer (lokaal) > systeemwerkset > lokale gebruikers en groepen > gebruikers > rechtermuisknop in het rechtervlak en dan nieuwe gebruikers aanmaken.
Ik zou de guest account uitschakelen dat is veiliger. Zorg ook dat de wachtwoorden hetzelfde zijn (uiteraard). Deze gebruikers nemen verder geen extra ruimte in zolang je ze niet gebruikt op de lokale gebruiker maar alleen gebruikt om op die computer te komen via het netwerk er wordt namelijk geen profile aangemaakt (bureaublad etc)

Kijk ook voor de zekerheid of je de gebruikers ook de juiste rechten hebt toegekent voor de shares en of je uberheaubt shares hebt aangemaakt.
uitvoeren > fsmgmt.msc > ok
Let op: alles waar een $ tekentje achterstaat is een standaart share en deze kan niet benadert worden via het netwerk je moet een nieuwe share aanmaken.

Als het dan nog niet werkt kun je naar uitvoeren > services.msc > ok
daar de services die op uitgeschakeld staan bestuderen (lees de beschrijving) en kijken of je ze op automatisch moet zetten omdat je ze misschien nodig hebt om het netwerk goed te laten lopen. er zitten een aantal services bij die je nodig hebt bijvoorbeeld: server, network connections etc maar kijk uit welke services je in en uitschakeld je kan er misschien nog verder mee van huis raken.

Als het dan nog niet wil werken moet je naar uitvoeren gaan en daar secpol.msc intypen en uitvoeren. Hier moet je wel mee uitkijken omdat je er veel schade mee aankan richten als je niet weet waar je mee bezig bent. zoek hier naar instellingen in het beveiligingsbeleid die voor problemen kunnen zorgen maar nog een keer kijk uit met het wijzigen van het lokalebeveiligingsbeleid.

Verwijderd

Ja, is het nu gelukt or what?

Daar ben was ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Pagina: 1