Al 2 dagen probeer ik tevergeefs een zogenaamde data access pagina werkend te krijgen. Ik wil een grafiekje publiceren en gebruik maken van een draaitabel.
Probleem :
De pagina werkt perfect op de webserver: openen in IE en tadaa!
Op alle overige werkstations in het intranet krijg ik een foutmelding :
1. Deze pagina maakt gebruik van gegevens in een ander domein (klinkt onschuldig, lijkt mij een beveiligingspolicy van de browser)
Vervolgens is de browser enige tijd "bezig met verbinding..."
2. Nogmaals verschijnt bovenstaande melding gevolgd door :
3. "Kan de gegevensvoorziening niet initialiseren"
4. De Microsoft Database Jet Engine kan het bestand //webserver/test/info.mdb niet openen. Het is exclusief geopend door een andere gebruiker of u heb een machtiging nodig om de gevens te kunnen bekijken.
Het systeem :
Lokaal intranet
Webserver IIS op Windows 2000 prof
Office 2000 met o.a. access 2000
MDAC 2.7
IE 5.0
Client :
Zelfde configuratie echter zonder IIS en MDAC
Naar mijn idee is dit een rechten kwestie. Op de webserver is het immers geen probleem.
De database info.mdb staat in de virtuele map test (Gedeeld door het web met als alias "test") Op zowel de map als het bestand hebben "Iedereen" en "IUSR_WEBSERVER" alle rechten.
De ODBC driver linkt het bestand d:\test\info.mdb aan de naam "verkoopinfo" welke in access (op de webserver zelf) prima werkt.
De database staat op "delen"
Er is geen firewall geinstalleerd
De koppeling :
Ik wordt hier stapel dol van. Wat vergeet ik ?
Probleem :
De pagina werkt perfect op de webserver: openen in IE en tadaa!
Op alle overige werkstations in het intranet krijg ik een foutmelding :
1. Deze pagina maakt gebruik van gegevens in een ander domein (klinkt onschuldig, lijkt mij een beveiligingspolicy van de browser)
Vervolgens is de browser enige tijd "bezig met verbinding..."
2. Nogmaals verschijnt bovenstaande melding gevolgd door :
3. "Kan de gegevensvoorziening niet initialiseren"
4. De Microsoft Database Jet Engine kan het bestand //webserver/test/info.mdb niet openen. Het is exclusief geopend door een andere gebruiker of u heb een machtiging nodig om de gevens te kunnen bekijken.
Het systeem :
Lokaal intranet
Webserver IIS op Windows 2000 prof
Office 2000 met o.a. access 2000
MDAC 2.7
IE 5.0
Client :
Zelfde configuratie echter zonder IIS en MDAC
Naar mijn idee is dit een rechten kwestie. Op de webserver is het immers geen probleem.
De database info.mdb staat in de virtuele map test (Gedeeld door het web met als alias "test") Op zowel de map als het bestand hebben "Iedereen" en "IUSR_WEBSERVER" alle rechten.
De ODBC driver linkt het bestand d:\test\info.mdb aan de naam "verkoopinfo" welke in access (op de webserver zelf) prima werkt.
De database staat op "delen"
Er is geen firewall geinstalleerd
De koppeling :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <a:OWCVersion>9.0.0.2710</a:OWCVersion>; <a:ConnectionString> Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; User ID=Admin; Data Source=\\webserver\test\info.mdb; Mode=Share Deny None; Jet OLEDB:System database=""; Jet OLEDB:Database Password="" </a:ConnectionString>; <a:DefaultRecordsetName>Omzet</a:DefaultRecordsetName>; |
Ik wordt hier stapel dol van. Wat vergeet ik ?