HOT HOT HOT AMD 2000+ wordt 78 gr.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:00
Mijn AMD 2000+ wordt na zo'n 15 minuten stressen wordt ie 78 :( graden en moederbordsensor is 52 graden ik heb er nu een spire coller op zitten.

http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=44

Als ik hem nie gebruik wordt ie zo rond de 68 graden en dit is volgens mijn wel erg hoog, zou het zijn dat mijn temperatuur sensoren niet in orde zijn :(

Systeem gegevens:
AMD 2000+
Spire 5E070B1H3G CopperKing II
512MB PC-333 DDR
MB Gigabyte 7VRXP KT333
Club-3D geforce4 ti4400
1 systeem ventilator 80mm
350watt voeding incl. fan

Kan dit kwaad, gelukkig loopt ie niet vast maar toch baart het mijn een beetje zorgen.
Hoe kan ik de temperatuur omlaag krijgen van mijn syteempie en aub niet met van die ingewikkelde watercoolingsytemen want ik ben maar een simpele kerel. :+

Teteringen

Verwijderd

78 is erg dicht bij de 80 die door amd als maximaal word opgegeven.

Kijk eens of de koeler er goed opzit, of je er niet te veel of juist geen koelprut tussen hebt zitten...

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 01:17

Potatoman

koniwa

Nee dit kan geen kwaad. Het beste kan je de fan er helemaal af halen, zodat je processor op een meer stabiele temperatuur blijft. Het beste kan je hierbij ook nog je computerkast geheel afsluiten, en in een plastic zak stoppen. Zet hem daarna voor de kachel en geef gas.

Oftewel: denk na, gebruik de search, koop een koeler :P

The cyclographing developer

• Arie26
Op donderdag 18 juli 2002 22:35 schreef Potatoman het volgende:
Nee dit kan geen kwaad. Het beste kan je de fan er helemaal af halen, zodat je processor op een meer stabiele temperatuur blijft. Het beste kan je hierbij ook nog je computerkast geheel afsluiten, en in een plastic zak stoppen. Zet hem daarna voor de kachel en geef gas.

Oftewel: denk na, gebruik de search, koop een koeler.
Sorry hoor, met je verkeerde been uit bed gestapt :r

maar zo als je kon lezen er zit toch een cooler op of voldoet ie niet ofzo. en ik heb hem er zelf op gezet met een beetje coolpasta

Teteringen

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Kijk ff op je hem er wel goed op heb zitten en gebruik koelpasta

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 22:32 schreef Arie26 het volgende:
Mijn AMD 2000+ wordt na zo'n 15 minuten stressen wordt ie 78 :( graden en moederbordsensor is 52 graden ik heb er nu een spire coller op zitten.

http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=44

Als ik hem nie gebruik wordt ie zo rond de 68 graden en dit is volgens mijn wel erg hoog, zou het zijn dat mijn temperatuur sensoren niet in orde zijn :(

Systeem gegevens:
AMD 2000+
Spire 5E070B1H3G CopperKing II
512MB PC-333 DDR
MB Gigabyte 7VRXP KT333
Club-3D geforce4 ti4400
1 systeem ventilator 80mm
350watt voeding incl. fan

Kan dit kwaad, gelukkig loopt ie niet vast maar toch baart het mijn een beetje zorgen.
Hoe kan ik de temperatuur omlaag krijgen van mijn syteempie en aub niet met van die ingewikkelde watercoolingsytemen want ik ben maar een simpele kerel. :+
Hey zo`n combi heeft me pa ook ongeveer die cpu is na een cdtje rippen ook 75 of hoger :(

op zun vorige plaat (k7s5a) was het veel minder heet 60@max

hebben alleen zun mobo vervangen,

wat mij echter opviel is dat die tempsensor echt tegen de cpu zit,

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Dit soort vragen los je zelf op door de FAQ te lezen. link

Tevens heb ik gemeld in SM dat dit topic vrij nutteloos is.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Arie26
Op donderdag 18 juli 2002 22:42 schreef krekrrr het volgende:
Kijk ff op je hem er wel goed op heb zitten en gebruik koelpasta
Ja, ik weet zeker dat ie er goed op zit heb het zelfs meerder keren gentroleerd en er zit inderdaad koelpasta tussen.

Teteringen

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 10:39
Op donderdag 18 juli 2002 22:35 schreef Potatoman het volgende:

Oftewel: denk na, gebruik de search, koop een koeler :P
Wat ben jij voor Gay Lamer!!! Die man vraagt gewoon een hele serieuse vraag aan ons, en dan komt zo'n nerd als jij de boel weer verzieken. |:( :r

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Arie26
Ik krijg een hoop commentaar op mijn post >:) , maar is er nu een mogelijkheid om de temperatuur omlaag te krijgen ??
mischien een andere cooler, of maakt dat ook maar weinig uit om dat ik al zo'n spire heb :?

Teteringen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 18 juli 2002 22:48 schreef silentsnow het volgende:
Dit soort vragen los je zelf op door de FAQ te lezen. link

Tevens heb ik gemeld in SM dat dit topic vrij nutteloos is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.