[php] Cookie in vanuit andere dir benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als ik op domein.nl/~mod/ inlog (domein.nl/~mod/inlog.php) doormiddel van cookies, dan moet ik die cookie ook kunnen opvragen vanuit domein.nl.

Nu heb ik alles geprobeerd, maar ik kom geen steek verder. Heb heel google al uitgeplozen enzo...:(!
PHP:
1
<?// Deze heb ik al geprobeerdSetCookie ("username", $username,time()+3600, "/", ".tijdschriftonline.nl", 0);// dezesetcookie ("username", $username,time()+3600, "/", ".tijdschriftonline.nl", 1);// dezesetcookie ("username", $username,time()+3600, "/~mod/", ".tijdschriftonline.nl", 0);// dezesetcookie ("username", $username,time()+3600, "/~mod/", ".tijdschriftonline.nl", 1);// normaal zet ik mijn cookie voor 1 dir zosetcookie ("username", $username);?>

De input van username is goed want als ik hem met de laatste setcookie laat aanmaken kan ik alleen de cookie opvragen vanuit /~mod

Iemand enig idee,
ik heb de search

Edit: Bij de titel moet "in" weg !

Verwijderd

Voor path moet je "/" aanhouden, en haal het puntje weg voor het subdomein. En als je niet met SSL werkt moet dat laatste getal 0 zijn. Probeer het dan nog eens...

• Woef
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 22:31 schreef lennert2002 het volgende:
Voor path moet je "/" aanhouden, en haal het puntje weg voor het subdomein. En als je niet met SSL werkt moet dat laatste getal 0 zijn. Probeer het dan nog eens...
ja oftewel die bovenste?!
Als ik echo "$username"; doe dan moet toch bij die bovenste en onderste hetzelfde uitkomen?!

Verwijderd

Als ik echo "$username"; doe dan moet toch bij die bovenste en onderste hetzelfde uitkomen?!
Nee, want die onderste stelt alleen een cookie in voor je php-script van dat moment, bijvoorbeeld domein.nl/~mod/jescript.php. Dus een cookie die je met de laatste methode hebt geplaats is alleen weer in te lezen door domein.nl/~mod/jescript.php. Elementaire cookiestuff, check de specs van netscape...

Verwijderd

laatste vuile redmiddel... (voor als er nix beters te verzinnen is) ...

laat heel dat path en domein weg en zet

header("P3P: CP=\"ALL\"");

bovenin je script... succes verzekerd...

• Woef
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 22:53 schreef lennert2002 het volgende:

[..]

Nee, want die onderste stelt alleen een cookie in voor je php-script van dat moment, bijvoorbeeld domein.nl/~mod/jescript.php. Dus een cookie die je met de laatste methode hebt geplaats is alleen weer in te lezen door domein.nl/~mod/jescript.php. Elementaire cookiestuff, check de [url="http://wp.netscape.com/newsref/std/cookie_spec.html"]specs[/url] van netscape...
Ja ik bedoel dat uitkomst van de echo hetzelfde moeten zijn! Dat is toch ook zo?
Op donderdag 18 juli 2002 22:55 schreef zellufs het volgende:
laatste vuile redmiddel... (voor als er nix beters te verzinnen is) ...

laat heel dat path en domein weg en zet

header("P3P: CP=\"ALL\"");

bovenin je script... succes verzekerd...
werkt ook niet :( !
Pagina: 1