Toon posts:

Chello regio Zaanstreek, hoe wat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erover te denken om toch maar Chello aan te schaffen. Kan hier geen ADSL krijgen dus moet toch wat.
Maar omdat ik geen kabeltv heb wordt het voor mij dus gelijk wat duurder :(

Nu komen de vragen... De kabelaansluiting zit achterin de huiskamer. Boven op zolder heb ik me server + router staan. Wat krijg ik van Chello ?
Is dat een modem met UTP aansluiting ? Dan kan ik die gewoon doortrekken naar zolder en het modem lekker beneden laten staan.

En je krijgt bij Chello 1 ip-adres, vaak is het dynamisch maar als je geconnect blijft lijkt het op statisch :) Maar hoe werkt dat dan ? Is je modem van chello eigenaar van het ip-adres en fungeert het modem als router ? Want dan moet mijn router achter het modem al private-space lullen...

Of kan ik mijn cisco-router het ip-adres van chello geven en daarachter private-space of tunnels gebruiken ?

Als iemand het weet, bedankt alvast, ik kom uit de Casema regio dus weet alleen maar een beetje hoe het daar gaat/ging.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16
Je krijgt een ip-adres via DHCP maar als je de computer af en toe aanzet blijft ie in principe hetzelfde, het modem werkt niet als router, je sluit m aan via een LAN verbinding en de computer/router waar je m op aansluit heeft als enige directe toegang tot internet, voor de andere computers moet je iets met NAT regelen (officieel is dat zelfs niet toegestaan!).

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Op donderdag 18 juli 2002 22:11 schreef kevertje7 het volgende:
Ik zit erover te denken om toch maar Chello aan te schaffen. Kan hier geen ADSL krijgen dus moet toch wat.
Maar omdat ik geen kabeltv heb wordt het voor mij dus gelijk wat duurder :(

Nu komen de vragen... De kabelaansluiting zit achterin de huiskamer. Boven op zolder heb ik me server + router staan. Wat krijg ik van Chello ?
Is dat een modem met UTP aansluiting ? Dan kan ik die gewoon doortrekken naar zolder en het modem lekker beneden laten staan.

En je krijgt bij Chello 1 ip-adres, vaak is het dynamisch maar als je geconnect blijft lijkt het op statisch :) Maar hoe werkt dat dan ? Is je modem van chello eigenaar van het ip-adres en fungeert het modem als router ? Want dan moet mijn router achter het modem al private-space lullen...

Of kan ik mijn cisco-router het ip-adres van chello geven en daarachter private-space of tunnels gebruiken ?

Als iemand het weet, bedankt alvast, ik kom uit de Casema regio dus weet alleen maar een beetje hoe het daar gaat/ging.
Punt 1: wat krijg je, een modem en een nic en utp kabel en splitter. waar de kabelaansluiting zit, gooien ze in je meterkast splitter der na en daar meteen je modem op en van uit je modem utp kabel naar je pc (router)

punt 2: je modem is niet eigenaar van een ip, hij krijgt ip van dhcp met lease van een maand en als je je binnen maand online komt word die dus weer met maand verlengt dus met wat uitzonderingen (kan van alles zijn) heb je redelijk vast ip

punt 3:

jep.

hoop hier mee je vragen beantwoord te hebben :+ (ow ja chello registerd op mac van je nic dus tis handig als je router aansluit mac clooned van nic waar die kerel em op gooit)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Mooi. Dan is het dus zoals ik hoopte. Ik gebruik namelijk een router met 2x Ethernet. Eentje richting Chello, en eentje richting met netwerk.

Op de router op me werk zet ik een tunneltje op naar me chello router en dan heb ik gewoon 16 ip-adressen.

Maar dat kan dus :) Mooi... Thanks

Verwijderd

euhm 1 tip

als upc/chello achter je routertje komt ben je je verbinding weer kwijt
tip :" lees algemene voor waarden"

Ze kennen het heel gemakkelijk na kijken

• Pc123
Op vrijdag 19 juli 2002 08:31 schreef helpdesker het volgende:
Ze kennen het heel gemakkelijk na kijken
Hoe zouden ze dat dan kunnen nakijken, dat kan echt niet als je NAT gebruikt.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 19 juli 2002 10:38 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Hoe zouden ze dat dan kunnen nakijken, dat kan echt niet als je NAT gebruikt.
Mja die mevrouw/meneer die dat zegt heb een mailadres @upc.nl dus ik neem aan dat diegene daar werkzaam is en het wel zal weten.

• Pc123
Helpdesker:

Hoe kan UPC dat dan nakijken? Als je NAT gebruikt (en eventueel als je op de router ook internet gebruikt de TTL op de client 1 hoger zet) dan kan dat toch technisch niet?

edit:
Moet je ook nog ff het MAC adres spoofen dan kan het volgens mij echt niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, ik vraag me af hoe ze dat willen doen. Wie zegt dat ik geen router aan de kabel kan hangen ? Mag een PC die routeert wel dan ?

Erg vaag hoor

• Pc123
Het mag niet, staat in de algemen voorwaarden, maar als je het wel doet (op eigen risico), moet je ervoor zorgen dat het MAC adres van de NIC in de router hetzelfde is als die gebruikt wordt bij de Chello installatie. Anders kunnen ze het zo zien en heb je een probleem.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

allemaal geleuter imo, kep nog nooit iemand gehoord dat ze iemand afgesloten voor het gebruiken van router, meschien gaan ze dat ooit nog in toekomst doen maar nu nog niet, je kan tegenwoordig beter letten op dat je niet te veel data verkeer genereerd :P

kep al flinke tijd een router, kep x probleem gehad dat ik geen IP meer kreeg, HD gebeld enzz ja hoe connect je dan? nou ik gebruik router, nou hij viel echt niet van zijn stoel af ofzo hij was zeer vriendelijk en hielp me der zelfs nog bij :) en 2 maanden terug nog is der zo een kerel geweest die alles door gemeten heeft (signaal bleek te zwak binnen te komen) enige wat ie op merkte a een router dat zie je wel vaker tegenwoordig ) dus emm ik zou em gewoon lekker aansluiten

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het ook erg raar vinden, een PC kan ook als router dienen zonder dat je er iets van merkt. Maar net even alvast een tunneltje voorbereid en dan ga ik maar eens kijken hoe het allemaal loopt bij chello. Vraag me af:

ik heb kabel via UPC waar ik niet voor betaal, omdat blijkbaar de vorige bewoners het niet afgesloten hebben...
maar checkt Chello dat bij UPC ?

enne, iemand fotos van de modems die Chello gebruikt in deze regio ?

thnx

• Pc123
Chello=UPC

Zonder kabeltv abbo geen Chello.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 juli 2002 13:31 schreef Pc123 het volgende:
Chello=UPC

Zonder kabeltv abbo geen Chello.
Zonder betalen ook geen kabeltv zou je zeggen.
Wat ik probeer: chello nemen zonder voor de kabel te betalen. Officieel kan dat niet, maar officieel kan ik ook geen kabel hebben zonder te betalen.

• Pc123
Klopt, maar dat je wel kabel hebt terwijl dat niet zou moeten kunnen ze niet controleren, dat je Chello hebt zonder kabeltv abbo natuurlijk wel!

Verwijderd

Topicstarter
Of ze moeten de wijkkast controleren :)

• Pc123
Ik denk dat ze ergens een knopje om moeten zetten bij de eindversterker is de straat, tenzij die dingen van afstand te regelen zijn. In die kastjes komt normaal nietmand dus valt het ook niet op.
Pagina: 1