Toon posts:

Mandrake aanloggen op W2K domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net Mandrake 8.2 te weten installeren en dat bevalt me prima. Echter kan ik nu niet aanloggen op mijn Windows 2000 domein. Ik heb al wel wat lopen rondneuzen en heb in iedergeval gezien dat Samba zou moeten draaien. Heb ik dus totaal geen verstand van en ook de Samba client zegt me maar weinig.. wie kan me verder helpen? Moet ik eerst dingen downloaden (waar kan ik dus Samba vinden? Is dat standaard meegeleverd in Mandrake 8.2?) of kan ik standaard aan de bak?

Ik hoor het graag van jullie!

Groeten,
Hendry

Verwijderd

Hoi Hendry. Kijk eens in de FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar daar gaat het over het handmatig maken van mappings. Kan ik inderdaad doen, maar was meer op zoek naar een grafische schil zoals bijvoorbeeld XP ook opstart. Op die manier zou ik de machine makkelijker kunnen koppelen aan verschillende domeinen en makkelijker kunnen switchen. Maar dan ga ik er nu vanuit dat ik daarvoor handmatige commandos moet gaan gebruiken en dat dat dus op zich nog niet bestaat?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Volgens mij ondersteunt Mandrake geen 2000 Domain logons. Dan moet je volgens mij aan de gang gaan met LDAP of NIS denk ik zo.
Want als je een domain hebt dan wordt je profiel vaak ook opgeslagen op de server (zwervend profiel) en dat profiel is dus alleen Windows compatible (zitten zelfs verschillen tussen, met een 95 account kan je bijvoorbeeld niet inloggen op een 2000 client, en andersom).

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

[url="http://www.samba.org"]http://www.samba.org[/url] voor downloads en info. (NL mirror ligt er vaak uit)
Kan gewoon aanloggen in een win2k domein, even goed de conf instellen.
<grtz>

Verwijderd

Topicstarter
Ben slechts een Newbie.. wel druk aan het zoeken geweest enzo, maar kom echt niet verder!! Ook druk geweest met SMBCLIENT, maar ook daar kan ik niet mee verder komen.. lijkt erop dat ik gewoon de server niet kan benaderen. Heb trouwens wel een IP verbinding... misschien iets meer tips.. ook datgene in de FAQ geprobeerd.. ook geen resultaat.. :?
Pagina: 1