Toon posts:

[NT4] Kan domaincontroller niet vinden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb laptopje en staat win nt op, nu wilde ik vanmiddag de proxy gaan omzeilen en installeerde zo winproxy client 2.0 ff rebooten en het zou werken, maar niet dus, hij kon de domaincontroller niet vinden, ik natuurlijk winproxy client 2.0 gedeinstalleerd en weer ff rebooten, en ik denk dan doet hij het wel weer. Maar nee hoor, kan nog steeds geen domaincontroller vinden.

Wat heb ik allemaal al gecheckt:

heb naar het ip gekeken van de dhcp en die geeft 255.255.255.255 dat is dus niet goed, hoe krijg ik deze teruggezet op het juiste ip. ??

heb onder dos c:/ipconfig /renew uitgevoerd, werkt ook niet.

andere netwerkkaart geprobeerd, dus het zit hem echt in de instellingen van de laptop, ligt dus niet aan de netwerkkaart.

Systeembeheer heeft mijn pcnummer opnieuw aan het domain toegevoegd, dus daar ligt het ook niet aan.

Ik weet het niet meer....jij ?????

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op donderdag 18 juli 2002 21:43 schreef Pubstro het volgende:
Systeembeheer heeft mijn pcnummer opnieuw aan het domain toegevoegd, dus daar ligt het ook niet aan.

Ik weet het niet meer....jij ?????
Ik wil wel een gokje wagen.. ;) Heb je al geprobeerd om op je laptop jezelf van het domein te gooien, opnieuw op te starten en vervolgens weer opnieuw bij het domein (allemaal op de laptop) aan te melden? Of bedoelde je dat met bovenstaande quote?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 21:46 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

Ik wil wel een gokje wagen.. ;) Heb je al geprobeerd om op je laptop jezelf van het domein te gooien, opnieuw op te starten en vervolgens weer opnieuw bij het domein (allemaal op de laptop) aan te melden? Of bedoelde je dat met bovenstaande quote?
Ja dat heb ik al geprobeerd maar dat pikte hij dus niet helaas. Nog eventuele andere suggesties.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:27
Op donderdag 18 juli 2002 21:48 schreef Pubstro het volgende:

[..]

Ja dat heb ik al geprobeerd maar dat pikte hij dus niet helaas. Nog eventuele andere suggesties.
Als je geen IP adres krijgt toegewezen van de DHCP server, probeer dan eens een vast IP adres te configureren (eentje waarvan je wel redelijk zeker kan zijn dat ie nog vrij is, beetje bovenin de range)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Zullen we eerst bij de basis beginnen van het troubleshooten?
1. ipconfig (/release en /renew)
2a. ping je gateway
2b. ping de PDC (indien bekend, ping het IP adres van de PDC)

Werkt dit allemaal, dan kunnen we weer verder kijken, door bijvoorbeeld jouw pc uit het domein te halen en in een werkgroep te zetten en na een reboot weer aan te melden op het domein...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• sverzijl
Op donderdag 18 juli 2002 21:59 schreef FoolZero het volgende:
Zullen we eerst bij de basis beginnen van het troubleshooten?
1. ipconfig (/release en /renew)
zie z'n eerste post. Hij krijgt geen IP adres toegewezen.

aantal mogelijkheden.
- DHCP server ligt eruit, maar dat zou systeembeheer toch geweten moeten hebben lijkt me. In dat geval even zelf een (vrij) IP adres configureren.
- Netwerkkaart staat op verkeerde snelheid ingesteld.
- kabelbreuk

Verwijderd

Topicstarter
nee het moment dat het echt fout is gegaan is dat ik winproxy installeerde, daarna kon ik echt helemaal niks meer.

dhcp server ligt er niet uit.

/renew heb ik uitgevoerd, zie eerste bericht, lukte ook niet.

>>>.......?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 18 juli 2002 22:12 schreef Pubstro het volgende:
nee het moment dat het echt fout is gegaan is dat ik winproxy installeerde, daarna kon ik echt helemaal niks meer.
Heeft winproxy niet de netwerkinstellingen vernaggeld?

Als je als IP 255.255.255.255 krijgt zit er echt iets verrot in je tcp/ip stack...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit lijkt me in eerste instantie meer een netwerkprobleem, en lijkt me verstandig om eerst even in [forum=19] te gaan rondneuzen :P

--> NT dus :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• sverzijl
en wat was het nou ?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

de systeem beheerder zal wel blij met je geweest zijn :+

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

ping je localhost ff (127.0.0.1) als dat lukt, dan jezelf (ipnummer en op naam) pingen enzo verder (gateway pdc/bdc etc)... controleer ook ff je wins instellingen!!!

en natuurlijk ff zeggen wat je wel en niet kan...
(overigens kan je bij een beetje bedrijf de proxy niet omzeilen omdat de proxy de enige bak is die naar inet toe mag volgens de firewall :))
Pagina: 1