Wie heeft aquarius?

Pagina: 1
Acties:

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Wie heeft er vroeger eigenlijk een aquarius van mattel gehad? wegens de flop die het apparaat overkwam indertijd (1983) werd het apparaat maar 5 maanden verkocht..

Ik heb er in ieder geval nog een in goede staat..

owja voor de mensen die niet weten wat het is:
http://www.zock.com/8-Bit/D_Aquarius.HTML

Voor de mensen die er ook nog een hebben:
misschien is het eens leuk dit artikel te lezen:
http://www.classicgaming.com/aqEmu/aqfaq2.htm
en wat te klooien met POKE ;)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 07:40

hefaistos

feestelijk gehandicapt

ik heb er een gehad :D

gummi toetsjes en gewoon lekker aansluiten op je tv

leuk speelgoed wel.. kheb em alleen ooit es een x weggegeven.. da's wel minder phijn :(

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Verwijderd

Sorriej.. Ikke niet! :)

• Aphelion
Woei ik heb ook nog 10 spelcasettes..
ja inderdaad die stomme blauwe toetsjes.. gek he dat het product een flop werd :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:14
ik heb er toevallig afgelopen zondag eentje gekocht voor EUR 1,-... Is wel leuk speelgoed, alleen ik heb er dus geen spel-cassetes bij, alleen een geheugenuitbreiding van 32kB :).

Maar je kunt er inderdaad leuk mee BASIC'en, vooral dat character zet die erin zat was wel grappig.. Verder dus nog niet zoveel mee gedaan, alleen even geprobeerd of ik nog wat BASIC wist..

• Aphelion
woei ik heb wel al die spelcasettes maar niet die geheugen uitbreiding daarom kan ik die spellen niet spelen :(

heb pac-man, space invaders, pong, 3d battle zone, ed-on..

:(

Verwijderd

Toen ik dit las ben ik gelijk de zolder opgedoken en ja hoor daar lag hij(zij) in een hoekje verwaarloosd. Kan alleen de trafo nergens meer vinden. Daar zat je dan op de gummie knopjes peeks en pokes in te tikken om helemaal versteld te staan van het veranderen van de achtergrond kleur. Ik denk dat ik nog ff verder zoek naar die trafo lijkt me toch wel weer leuk.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43
ohw dat ding,
hebben we volgens mij ook ooit eentje gehad..
grappig ding :)

Verwijderd

Ook even de zolder opgedoken. Maar helaas, wat ik dacht dat een Aquarius was bleek bij nadere beschouwing een Enterprise te zijn. Ook heel grappig, met zo'n ingebouwd spelpookje. Overigens is de Aquarius en toebehoren bij de verzamelaars behoorlijk populair. Computer zelf doet ongeveer 70 euro. Toebehoren als geheugenuitbreidingen etc. gaan voor ongeveer 20 - 40 euro. De meeste spelcartridges leveren ongeveer 10 euro op.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik dacht dat je ut liedje van de party animals bedoelde :X :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Wat een giga klote ding was dat zeg, daar viel echt niet op te code.. Als je een lange regel had en je kwam op de volgende regel dan kon je niet meer terug :(

Aan de andere kant was de documentatie die er bij zat wel goed vond ik ..

Ik had er ook een extra unit voor gekocht dat sloot je aan op de cartridge poort en dan kreeg je 2 cartridge sloten en 2 joypads.

Op elk spel ging ik natuurlijk kijken of die joypads werkte , wat denk je ik had geen enkel (%@^*#%$(!@*^spel gehad wat met die joypads werkte :(

Ik had ook een spreadsheet cartridge erbij, maar dat werkte wel relaxed. Computer aan en excel voor je neus! Alleen jammer dat ik er toen niks van begreep.

Ik geloof ook dat er een expert programma in cartridge vorm voor was. Je kon dingen huis-tuin-keuken dingen vragen. Zoals "Waarom doet de auto het niet" , "Zit er benzine in?" dat soort dingen...

Heb hem ook weggegeven.. klote ding .... :)

• Aphelion
hehe

nouja het was een leuk speeltje.. ik zoek nog zon geheugen cartridge .. spellen heb ik genoeg.. :).

Dat huis tuin en keukenprogramma heb ik ook gehoord.. lijkt me geen bal an.. :) gewoon een achtige omgeving als "if question is "blalba" then print "blabla".. :) lol

Verwijderd

Zo`n ding heb ik ooit ook nog gehad, de goeie ouwe tijd :)

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

[url="http://www.vg-network.com/emulist.phtml?emuarchive=aquarius"]http://www.vg-network.com/emulist.phtml?emuarchive=aquarius[/url]

kijk hier maar eens!

Oh ja joh!!!

• mcdroos
Op donderdag 18 juli 2002 22:32 schreef Maurice het volgende:
woei ik heb wel al die spelcasettes maar niet die geheugen uitbreiding daarom kan ik die spellen niet spelen :(
Dat zal dan wel een andere geheugenuitbreiding moeten zijn dan diegene die ik heb. De geheugenuitbreiding van 32kB die ik heb, steekt in het cartridge slot en er zit verder ook geen aansluiting op die geheugenuitbreiding om een spel in te steken. Of moet ik daar nog een speciale adapter voor hebben?

Verwijderd

Ahhhh, those where the days, hele nachten op die rare blauwe knoppies rammen, tot ik "eindelijk" iets goeds had ge-code, vervolgens op een bandje zetten en er bij de volgende keer laden achter komen dat die k*tkoppen verkeerd hadden gestaan.... :(

Toch wel veel geleerd van coden op dat ding. O+

• Aphelion
Op vrijdag 19 juli 2002 13:19 schreef mcdroos het volgende:

[..]

Dat zal dan wel een andere geheugenuitbreiding moeten zijn dan diegene die ik heb. De geheugenuitbreiding van 32kB die ik heb, steekt in het cartridge slot en er zit verder ook geen aansluiting op die geheugenuitbreiding om een spel in te steken. Of moet ik daar nog een speciale adapter voor hebben?
dat ding dat bij jou 32kb is is bij mij 4k.. dat zwartje blokje is dus inf eite niet uitbreidbaar maar vervangbaar..

owja nog bedankt voor die emulator.. hij is zelfs ZO goed dat hij ook daar traag op de knoppen reageert ;) lol

owja spellen speel je door middel van een casetterecorder.. :)

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Ik geloof dat er ook de eerste implementatie van microsoft basic op zit >:)

• Aphelion
klopt.. :Y)

quote van de monitor:
Copyright (C) 1982 by Microsoft Inc S2

ok

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op vrijdag 19 juli 2002 18:00 schreef Maurice het volgende:
klopt.. :Y)

quote van de monitor:
[..]
:X

• mcdroos
Op vrijdag 19 juli 2002 13:51 schreef Maurice het volgende:

[..]

owja spellen speel je door middel van een casetterecorder.. :)
Dat hoeft niet, je hebt ook spelletjes (ik dacht maar een stuk of 10, dus als je gaat verzamelen is dat wel te overzien :)) die je in dat slot achter op de machine kunt steken. Omdat er werd gesproken over laadtijden van 5 minuten met cassetes, leek mij dit een beter idee..

Is die cassete-drive trouwens compatible met een MSX-drive? Die kan ik namelijk nog wel eentje makkelijk lenen. Spelletjes kon je als .wav downloaden en dan op cassete burnen :). Dan heb ik iig. toch een programma ervoor, nu moet ik alles zelf schrijven (maar dat is toch ook wel leuk).

• Aphelion
jep cartridge spellen zijn er ook wel. alleen heb ik die niet. ik weet niet of die casetterecorder compatible is met dat geintje.. maar je zou in theorie wel .wav via de lineout naar je MIC van de casetterecorder kunnen doen..

maar ik moet je waarschuwen: je had speciale casettes nodig in die tijd..

Ik heb pac-man dubbel daarom save ik mn zooi over die 2e pacman :)

Verwijderd

Leuk ding, maar ik vind de commodore 64 toch veel makkelijker om te programmeren.

• Aphelion
Klopt.. maar aquarius is toch wel een geval appart hee..O+

Pagina: 1