Toon posts:

[elekto] stevige kabel voor elektrokar??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op me werk (in parika-kas) wordt er gewerkt met elektrokarren. Dit zijn karren (schaarkarren) die ophoog/omlaag kunnen en kunnen rijden over de verwarmingspijpen. We gebruiken de karren bij het oogsten en voor andere diverse werkzaamheden.
Op deze karren is een 'gas'pendaal aanwezig met een stroomdraad er aan die naar het motortje leid. Het pendaaltje is hierdoor op verschillende plaatsen neer te zetten en te gebruiken.

Nu werken wij met veel mensen van het uitzendbureau, dit zijn over het algemeen niet de de slimste mensen. (niet spottend bedoelt) Elke dag gaat er wel weer een stroomdraad stuk van zo'n pendaaltje omdat de gene ophoog gaat zonder zijn pendaaltje genoeg stroomdraad te geven of over zijn stroomdraad rijd, gevolg stroomdraad breekt, kar rijd niet meer. En ik kan weer een nieuw (vrij dure) pendaaltje er op zetten.

Dit kost geld en ook veel tijd. Natuurlijk kunnen wij aan de pendaaltjes een nieuw snoertje zetten daarna kunnen we ze weer gebruiken.

Maar nu is mijn vraag is er in de handel een stroomkabel( 2-draads) verkrijgbaar wat fijn geknepen/uitgerekt kan worden zonder zijn mantel te beschadigen of te breken? En natuurlijk voor een redelijke prijs.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik denk dat je het moet zoeken in een krulsnoer, net zoals van de telefoon maar dan langer en steviger ? maar kijk anders eens op www.conrad.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 21:22 schreef fleppuhstein het volgende:
Ik denk dat je het moet zoeken in een krulsnoer, net zoals van de telefoon maar dan langer en steviger ? maar kijk anders eens op www.conrad.nl
dat werkt niet, glijd je pendaaltje steeds weg

Verwijderd

hmm... als je nou van die dikke kabels haalt voor van die grote discoboxen???

die zijn wel robust en stevig

(rood zwart)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 21:48 schreef ahuntjens het volgende:
hmm... als je nou van die dikke kabels haalt voor van die grote discoboxen???

die zijn wel robust en stevig

(rood zwart)
ja het probleem is dat ze ook nog een beetje handelbaar moeten zijn. Dus liefst niet dikker dan ze nu zijn (dat is zo'n 7-8 mm.

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 10:03
Schroef aan het pedaaltje en aan de kar eens een oog.
Als je hiertussen een staalkabeltje verbind dat korter is dan de stroomkabel zal deze gespaard blijven.
(bind de kabel en het snoer wel aan elkaar dmv ty-raps ivm knopen)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 11:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Er bestaan wel 'gepanserde' kabels alleen die zijn vrij duur (kan je kopen bij de betere bouwmarkt). En dat het idee van de meneer boven me die staaldraad lijkt met het slimste, niet zo mooi natuurlijk maar telkens een nieuwe kabel kost een hoop geld natuurlijk.

Maar moeten die mensen dat niet zelf betalen?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 22:17
maak em draadloos :)

is ook wel duur maar dan ben jevan al het gezeur af..

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Accu ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 22:02 schreef LauPro het volgende:
Er bestaan wel 'gepanserde' kabels alleen die zijn vrij duur (kan je kopen bij de betere bouwmarkt). En dat het idee van de meneer boven me die staaldraad lijkt met het slimste, niet zo mooi natuurlijk maar telkens een nieuwe kabel kost een hoop geld natuurlijk.

Maar moeten die mensen dat niet zelf betalen?
staalkabel is niet mogelijk ivm verschillende staan plaatsen op de kar. Ene keer sta je voor aan, andere keer weer op een tree plankje. denk dat ik eens ga kijken wat een 'gepanserde'kabel kost.

enne nee, mensen hoeven het niet zelf te betalen.
Op vrijdag 19 juli 2002 10:31 schreef Lethal het volgende:
Accu ofzo..
euh.. wil je hier een logische/zinvolle reactie op? |:(
Op vrijdag 19 juli 2002 09:37 schreef technocow het volgende:
maak em draadloos :)

is ook wel duur maar dan ben jevan al het gezeur af..
dat wordt te ingewikkeld, het gaat om 20 elektrokarren, dus dan is het niet betaalbaar. Enne nadeel van draadlose pendaaltjes is dat ze binnen 2 weken allemaal gejat/verloren zijn. :)

Verwijderd

ga naar een goede bootenshop daar hebben ze kabel (weet zo niet hoe het heet) dat is met 4 kabel ofzo 1 cm ofzo dik echt een koperen hard van hier tot tokio bijna niet te breken

Verwijderd

Ik heb vaker gele kabel gezien die mechanisch een zeer hoge belasting kan verdragen. Deze word vaker gebruikt om draaibanken, etc mee aan te sluiten.
Ik weet zo niet waar je die kabel kunt halen, maar de betere installateur kan je wel helpen denk ik.

Verwijderd

Ik ken je probleem, ik heb ook bij een tuinder gewerkt, cherrytomaten, en die had toen ook van die karren. Al dat onderhoud en gerepareer kwam me op den duur de strot uit. Ik heb toen langs de bedieningspaal (met de knoppen) een simpele pvc-pijp gebonden. Daardoorheen ging de draad. De pijp was dusdanig lang dat het pedaal niet op de grond kon vallen (maximaal langs de kast waarin de accu's en motor zich bevonden bungelen). Dit werkte vrij goed, alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat het pedaal in de laagste stand van de werkbodem nogal eens te ver weg ligt...
Wij werkten in de regel alleen op hoogte dus dat was ideaal. Ik heb daarna eigenlijk nooit meer echt veel kabels vervangen, alleen als het pedaaltje ingerot was van de zuren uit de planten...
Pagina: 1