Intel p75 mobotje loopt vast (antiek)

Pagina: 1
Acties:

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 22:01
Hallo,

Ik heb laatst even de computer van mijn zusje opgeschoond, in verband met rare explorer foutmeldingen. Het is een antiek Intel moederbordje, deze: http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/archive/premierepciII/
Pentium 75 erop, met zo'n goudkleurige bovenkant...
Met 48 Mb geheugen, dat tot nu toe door alle tests heenkomt, en een Quantum pioneer SG hardeschijf van ongeveer 1 Gig.
En een diamond stealth 2500 videokaartje, en een mooie creative SB 16 pnp geluidskaart.
Oja, win 98 erop.

Het probleem is, ik heb geen foutmeldingen meer, het ding loopt na verloop van tijd gewoon vast. Reageert totaal niet meer, behalve op de resetknop...
Het gebeurt meestal met internetten. Ik had er eerst een 33K6 isa Etech modem inzitten, toen dan maar een cheapo 56K pci modem, maar het probleem blijft. Ik begin zolangzamerhand de ide chip te verdenken, is geloof ik de destijds beruchte pc chips/ RZ1000 ide chip. Maar dat weet ik niet zeker. Ik heb beide ide aansluitingen al geprobeerd, de "isa" ide aansluiting (sloom :( ) en de "pci" ide aansluiting. (iets sneller)
Ik heb ook de bios al geupgraded.

Jullie nog enig idee?

O ja, vergeten, op dezelfde idekabel zit ook nog een philips 36 (:? ) speed cd speler (hee, die misschien even loskoppelen?)

Atari portfolio Dos 2.11

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
los PCI ide kaartje kopen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Xanax959
Goed idee, maar zelf heb ik dan het idee dat ik beter voor die prijs een 2de hands mobotje op de kop kan tikken.

Atari portfolio Dos 2.11

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

dodo79

witte dikke tonnie

ik heb dit inderdaad ook gehad met men p200 met een 5vgm chaintech mobo.
Net zoals jou bij internetten en wat zwaardere aplicaties muurvast slaan. en alleen de resetknop werkte nog.
ik heb lang gezogd, en gelukkig gevonden :)
Het lag bij mij aan het geheugen, heb et er uit gehaald en er weer in gezet en probleem was weg.
masjientjuh draait nu weer goed zonder vastloper.
dus probeer dat is, wie weet

omdat het kan!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

klinkt maybe een beetje vreemd, maar heb je msn messenger erop zitten? Zoja, toevallig versie 4.*?

Heb zelf hier ook een p75 staan met intel mobo, 32MB ram, en dat ding lockte keer naar keer. Alles losgehad, niks hielp. Nieuwe installatie, probleem weg. MSN 4.6 erop en boem, probleem terug... :(

Heeel weird. :?

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Xanax959
Nee, helaas geen msn messenger. Win98 staat erop, met office 2000, IE 6 en Norton antivirus 5.0.

Atari portfolio Dos 2.11

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:53
alle drivers (oude kunnen helpen) geinstaleerd?
Pagina: 1