AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT
artic silver, is wel erg duur (bij oc-shop kost een spuitje zo'n 50 pieken), maar dan heb je ook wat.
zelf heb ik er nog niet mee gespeeld, maar heb al van veel andere tweakers gehoord dat het heel erg goed spul moet zijn.
en het ziet er ook nog stoer uit, zo'n zilver kleurtje!!!!
zelf heb ik er nog niet mee gespeeld, maar heb al van veel andere tweakers gehoord dat het heel erg goed spul moet zijn.
en het ziet er ook nog stoer uit, zo'n zilver kleurtje!!!!
Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter
Dacht dat Arctic Silver de allerbeste is, weet wel zeker eigenlijk. Het verschil tussen die en gewone paste zal op zijn hoogst een paar graden zijn of nog niet eens. Ik had beide en er zat misschien een graad of 2 verschil in. Kan ook aan mij liggen dat ik iets teveel gebruikt had en dat ie daardoor maar marginaal beter koelde, maar die indianenverhalen dat Artic Silver 10 graden beter koelt dan gewone paste daar geloof ik dus geen bal van.
Die-hard Brexiteer
Er zijn wel meerdere. Zie hier een vergelijking.
http://www.cluboverclocker.com/reviews/thermal_paste/thermal_paste2/shootout.htm
Maar hier in nederland ben ik alleen het "gewone" spul en de Arctic tegengekomen.
http://www.cluboverclocker.com/reviews/thermal_paste/thermal_paste2/shootout.htm
Maar hier in nederland ben ik alleen het "gewone" spul en de Arctic tegengekomen.
Deze tekst niet lezen !
Waar kan ik die artic spul kopen in NL?
Thy will see the light...
Hier: www.oc-shop.nl
Die-hard Brexiteer
In de volksmond wordt het allemaal koelpasta genoemd en eigenlijk klopt dit niet helemaal. Het gaat veelal om zgn. warmtegeleidingspasta die ervoor zorgdraagt dat de warmte-afgifte van de cpu goed en snel plaatsvindt aan bijv. de heatsink of coldplate. Hoe beter de geleiding, des te stabielere en lagere temperaturen er door ontstaan.
Tevens dient het om eventuele oneffenheden op de cpu weg te nemen waardoor er een goed kontaktoppervlak ontstaat zodat ook hierdoor weer de warmte beter kan worden afgegeven aan de heatsink of coldplate.
Tevens dient het om eventuele oneffenheden op de cpu weg te nemen waardoor er een goed kontaktoppervlak ontstaat zodat ook hierdoor weer de warmte beter kan worden afgegeven aan de heatsink of coldplate.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
dat weet iedereen wel.
het komt erop neer dat die pasta zorgt voor een lagere temp, dus koelpasta of koelprut
het komt erop neer dat die pasta zorgt voor een lagere temp, dus koelpasta of koelprut
Ja maar het is niet zo dat hoe meer je d'r opsmeert, hoe koeler het wordt... wat wel zou werken als de pasta een actieve koeling zou zijn. Het is meer een warmtegeleider.
Nu is mijn vraag, hoeveel is te veel en wat is genoeg (Artic silver)? Wat is de beste hoeveelheid om op je CPU te smeren?
Nu is mijn vraag, hoeveel is te veel en wat is genoeg (Artic silver)? Wat is de beste hoeveelheid om op je CPU te smeren?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Anoniem: 7199
De achtergrond achter thermische compound is erg complex en daarom ook erg interessant. Ik kan hier wel een heel verhaal op gaan houden, maar Nevin van The Cooling Store; heeft een heel duidelijk verhaal neergelegd.
Er worden goede instructies gegeven hoe in dit geval Arctic Silver dient te worden opgebrachtwww.coolingstore.com/Pages/arctic_silver_thermal_compound_instructions.htm
en als je iets verder wilt en een kritsche blik wilt werpen op alle reviews van Thermal-paste en Heatsinks moet je deze link even doornemen www.coolingstore.com/Pages/measurements1.htm
Er worden goede instructies gegeven hoe in dit geval Arctic Silver dient te worden opgebrachtwww.coolingstore.com/Pages/arctic_silver_thermal_compound_instructions.htm
en als je iets verder wilt en een kritsche blik wilt werpen op alle reviews van Thermal-paste en Heatsinks moet je deze link even doornemen www.coolingstore.com/Pages/measurements1.htm
Artic Silver scheelde op m`n P3 650e@897(138Cas3) 6 graden met "gewone koelpasta"
100% CPU load 36Graden en Idle 30Graden
(is ook m`n casetemp;))
Iedereen zegt dat het duur is....maar je krijgt ook wel veel hoor!!! heb m`n BX chipset, Geforce mem+chip en CPU gedaan en kan dit nogwel 50-60x doen.
Maar ok...aanschaf is prijzig
100% CPU load 36Graden en Idle 30Graden
(is ook m`n casetemp;))
Iedereen zegt dat het duur is....maar je krijgt ook wel veel hoor!!! heb m`n BX chipset, Geforce mem+chip en CPU gedaan en kan dit nogwel 50-60x doen.
Maar ok...aanschaf is prijzig
Misschien kunnen we es gedeeld een tubetje aanschaffen ofzo
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Anoniem: 13002
BX chipset? Zit daar een heatsinkje of fannetje op dan? Anders heeft het toch geen zin om daar arctic op te smeren?
Als ik jullie zo hoor kun je het beste je hele pc daarmee onderspuiten
Als ik jullie zo hoor kun je het beste je hele pc daarmee onderspuiten
he he...je hebt het door;)
Mijn BX chipset loopt op 138Mhz...dus hij wordt wel een beetje heet....en via m`n Alpha koeler zuigt ie genoeg lucht over de BX om em te koelen....
Mijn BX chipset loopt op 138Mhz...dus hij wordt wel een beetje heet....en via m`n Alpha koeler zuigt ie genoeg lucht over de BX om em te koelen....
Anoniem: 13331
Damn, waarom heb ik bij het lezen van deze posts het gevoel dat ik een te warme proc heb? ik heb een TBird 1000@1000 en deze is bij idle ongeveer 45 tot 47. Lijkt me warm, of is dit een AMD eigenschap? ik heb een redelijk default koeler met default pasta.
Hoe kan ik de temp effectief omlaagschroeven? een koeler met twee fans? moet ik de pasta dunner aanbrengen? of is een koeler met koperen kern nog een bijzondere winst?
Hoe kan ik de temp effectief omlaagschroeven? een koeler met twee fans? moet ik de pasta dunner aanbrengen? of is een koeler met koperen kern nog een bijzondere winst?
Pagina: 1