Oude Seagate tapestreamer

Pagina: 1
Acties:

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42

bladebla

<Piéééép>

Topicstarter
In een oude Dell bak die ik heb gekregen blijkt een tapestreamer te zitten. Op de onderkant staat het modelnummer CTT3200I-F en CTT3200R-F.

Wie kan me hier meer over vertellen? Bij het googlen zag ik al dat er tapes van klein (350 mb) tot wat groter (3500 mb) in kunnen.

Ik weet niks van tapestreamers. Kan ik hier nog tapies voor krijgen? En hij is nogal stoffig, dus als ik hem wil gebruiken moet hij eerst schoon worden, maar de stofzuiger erop is niet voldoende. Lijkt nogal belangrijk voor een betrouwbare werking?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

TT in het typenummer: er gaan diverse soorten Travan tapes in deze drive, die kun je zeker nog wel krijgen, check de betere computerstore.

F in het typenummer: tapestreamer voor de floppycontroller.

in dit artikeltje staan een hele zooi tapeformaten die door deze drive gelezen/geschreven kunnen worden, daarvan zijn denk ik vooral de Travans (TR1, 2, 3) nog verkrijgbaar...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42

bladebla

<Piéééép>

Topicstarter
Bedankt voor je info!
Ik struin het net al even af om te kijken of de kosten van een paar tapes opkunnen tegen een HD. Ik weet het, het is geen vergelijkbaar backup alternatief. :)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

tsja de travan tapes waren (voor thuisgebruik) naar mijn mening altijd erg duur, ik heb nu al jaren geen tapestreamer meer dus geen idee wat die dingen nu kosten :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!