Als ik 1400 mA NiMH penlites in een lader stop, die met een regelaar maximaal tot 1100 mA ingesteld kan worden, betekent dat dan dat de batterijen maar voor circa 75% worden gevuld?
Ja. Een accu wordt meestal geladen met 10 procent van zijn capaciteit gedurende een aantal uren. Voor 1400 mAh accu's heb je dan 140 mA laadstroom nodig, of een langere laadtijd.Op donderdag 18 juli 2002 20:04 schreef Dielie het volgende:
Als ik 1400 mA NiMH penlites in een lader stop, die met een regelaar maximaal tot 1100 mA ingesteld kan worden, betekent dat dan dat de batterijen maar voor circa 75% worden gevuld?
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
voor niet zo heel veel geld (nou...) heb je een powerbank III van GP
beste setje dat ik ken
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Okay, die Powerbank is in mij dorp wat lastig verkrijgbaar, en ben ook nog ongeduldig. 
Als ik die 1400 mA volledig wil vullen, kan ik de batterijen dan ook twee keer achter elkaar laden op 700 mA (zonder ontlading natuurlijk)? Of werkt dat niet zo?
Als ik die 1400 mA volledig wil vullen, kan ik de batterijen dan ook twee keer achter elkaar laden op 700 mA (zonder ontlading natuurlijk)? Of werkt dat niet zo?
Als het een gewone lader is moet dat goed gaanOp donderdag 18 juli 2002 20:25 schreef Dielie het volgende:
Okay, die Powerbank is in mij dorp wat lastig verkrijgbaar, en ben ook nog ongeduldig.
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Gewoon langer laden dus. Kan zeker geen kwaad (omgekeerd wel, nl. met een te hoge stroom laden). Je zult ongeveer 30-50% langer moeten laden.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Ik laad 1800 mAH batterijen op met een 1300 mAH lader.
Ik laat ze er gewoon langer inzitten en ik kan niet echt merken dat ze korter meegaan ofzo.
Ik laat ze er gewoon langer inzitten en ik kan niet echt merken dat ze korter meegaan ofzo.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Gewoon langer laten zitten.... De meeste laders gaan gewoon door met laden en anderen regelen op temperatuur. Ook dan wordt gewoon doorgeladen omdat die 1400mAh cellen na een x aantal uren simpelweg niet vol, dus niet warm zijn...
En bij een snellader ?Op donderdag 18 juli 2002 20:33 schreef THEF_Pino het volgende:
[..]
Als het een gewone lader is moet dat goed gaan
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Pagina: 1