Via or not to Via?

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ondanks alle berichten over drivers, en alle search, heb ik geen duidelijk antwoord op een vraag. Laatst was m'n XP gecrashed, dus heb ik hem opnieuw geinstalleerd. Omdat het echt stabiel moet zijn heb ik alleen de Microsoft drivers gebruikt, dus voor Video, mobo, sound, alles. Dus ook voor de VIA chipset.
Ik weet het, "if it works, don't toch it". Maar als er een performance verbetering in zit, is het wel interessant.
Ik vraag dus me af of er een verschil zit tussen de MS drivers en bijv. de VIA 4.40 drivers. Heeft iemand al eens benchmarks gedraaid op AGP en IDE om te zien of er uberhaupt verschil in zit? Ik weet dat sommige GoT'ers ze gewoon rucksichtloos installeren "omdat het nieuwe drivers" zijn, maar ik wil graag wat meer houvast.
Iemand enige toelichting?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

De "Microsoft" drivers zoals jij ze noemt, komen ook van VIA. Ze zijn alleen getest en hebben een certificaat.

Verwijderd

In april ofzo met een std win xp installatie maar wel de nieuwste detonator drivers erop een benchmark score gehaald van rond de 4000 met de via drivers erop haal ik nu rond de 6400 (had ik expres getest omdat ik wel benieuwd was naar het verschil)

//edit: Ik draai overigens met via 4.38a en ik had over die nieuwste (beta) drivers van via niet al te positief nieuws gelezen tot nu toe, vandaar dat de 4.38a er nog steeds opzit :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Kan je ook weer makkelijk de-installeren? Zo ja, dan doe ik wel eens een IDE en AGP test om te zien of 4.40 betere performance biedt dan de MS versie.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Nu we het toch over VIA drivers hebben,

Ik heb ze geinstalled via de setup die erbij zit,
die update dus niks bij mij.
Is me wel gelukt om handmatig de AGP te installeren,
ik heb echter een vraagje over die VIA BUS MASTER IDE die in de laatste versies zit, is dat dezelfde als die van WinXp ?
Als je de datum/versie kijkt lijkt het wel zo.