Goed, het volgende is het geval.
Ik wilde eens proberen om gcc te upgraden naar versie 3.1.
De link van /etc/make.profile laten verwijzen naar /usr/portage/profiles/default-1.0-gcc3 en gcc geupgrade (emerge -u gcc)
Dat wou toch niet echt lekker dus ik dacht ik haal die er weer af, en blijf op 2.95.
'emerge --pretend unmerge gcc' gaf aan
'emerge unmerge gcc-3.1-r7' en weg is ie
Niet dus...
Ja hij is wel weg, maar de rest van gcc ook
Ik wil dus nu 2.95 weer herstellen, maar een 'emerge gcc' gaat wat rottig zonder gcc om gcc mee te compilen... ik heb gcc zegmaar buitengesloten
Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen, liefst zonder het hele systeem opnieuw te installeren?
Ik wilde eens proberen om gcc te upgraden naar versie 3.1.
De link van /etc/make.profile laten verwijzen naar /usr/portage/profiles/default-1.0-gcc3 en gcc geupgrade (emerge -u gcc)
Dat wou toch niet echt lekker dus ik dacht ik haal die er weer af, en blijf op 2.95.
'emerge --pretend unmerge gcc' gaf aan
Ik denk, mooi, 2.95 staat er ook nog op, dus ik hoef alleen 3.1-r7 maar te verwijderen.>> These are the packages that I would unmerge:
sys-devel/gcc
selected: 2.95.3-r5 2.95.3-r7 3.1-r7
protected: none
omitted: none
>>> Packages in red are slated for removal.
>>> Packages in green will not be removed.
'emerge unmerge gcc-3.1-r7' en weg is ie
Niet dus...
Ja hij is wel weg, maar de rest van gcc ook
Ik wil dus nu 2.95 weer herstellen, maar een 'emerge gcc' gaat wat rottig zonder gcc om gcc mee te compilen... ik heb gcc zegmaar buitengesloten
Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen, liefst zonder het hele systeem opnieuw te installeren?
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself