Toon posts:

Netwerk probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als je netwerkkaart (het lichtje dan) oranje blijft knipperen op beide kaarten in een BNC netwerkje... wat wil dat zeggen dan? (als dat al wat wil zeggen tenminste :P)

thx

btw netwerk doet het niet, maar dat had je al geraden denk ik :)

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
heb je de terminators aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
yup, het netwerk heeft eerder gewerkt, maar heb zojuist in pc2 een nieuwe nic erin gegooid, doet het nog steeds niet.

het netwerk is gestopt met werken sinds pc2 een keertje werd verplaatst, dus ik neem aan dat daar het probleem ligt...

is btw dezelfde terminator/t-connector

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het gebeurt nogal eens dat bij het verplaatsen van PC's met een coax-aansluiting, dat er ergens in de kabel een breuk / kortsluiting ontstaat. Ook willen zelfgemaakte terminators wel eens kortsluiting maken.

Mocht dit het nou niet zijn, kan het nog wezen dat in die NIC in je nieuwe PC de connector niet op Coax, maar op UTP staat, maar gezien die lampjes waar je het over had, lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk.

Update: als je je bekabeling door gaat meten, moet je opletten dat je weerstand 50 ohm is. Is die NUL of oneindig, heb je een sluiting c.q. breuk in je kabel. Is die 75 ohm, heb je de verkeerde kabel (antenne).