Toon posts:

[PHP] File() doet het opeens niet meer!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb een DivX lijstje staan op http://www2.hku.nl/~jaap3/ ik gebruik de file() methode op een txt bestand in een array in te lezen... maar om een of andere reden werkt dat vandaag niet meer (gister nog wel)... what the hell is going on? En ja, het bestand staat nog wel gewoon op de server

is er misschien een andere manier om een tekst bestand regel voor regel in een array te lezen?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 08:07

PowerSp00n

There is no spoon

Valt lekker veel aan te zien zo.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 19:14 schreef PowerSp00n het volgende:
Valt lekker veel aan te zien zo.
ja wat wil je er aan zien... het is gewoon zo dat de file() functie opeens het bestand niet meer kan vinden... maar is goed... ik zal ff de @ en or die() weg halen

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:50

mulder

ik spuug op het trottoir

Op donderdag 18 juli 2002 19:26 schreef Jaap3 het volgende:

[..]

ja wat wil je er aan zien... het is gewoon zo dat de file() functie opeens het bestand niet meer kan vinden... maar is goed... ik zal ff de @ en or die() weg halen
Eeuh Boywonder, we kunnen je source niet zien hoor...

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 19:28 schreef Don Facundo het volgende:

[..]

Eeuh Boywonder, we kunnen je source niet zien hoor...
De source heeft er weinig mee te maken, die is niets veranderd in de afgelopen maanden, het probleem ligt ergens anders... maar waar?

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik gebruik deze zelden: |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 19:31 schreef Don Facundo het volgende:
Ik gebruik deze zelden: |:(
sorry hoor, maar waar heb jij de source voor nodig? Zoals ik zei, het heft duidelijk niets met de source te maken... het is gewoon dat de file() functie (http://www.php.net/file) opeens een bestand niet meer kan vinden dat overduidelijk nog gewoon op de server staat! |:(

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 23:44
Ik ben absoluut niet into programming/webscripting, maar ik weet wel dat we hier weinig (lees: niks) aan hebben.
Op donderdag 18 juli 2002 19:33 schreef Jaap3 het volgende:

[..]

sorry hoor, maar waar heb jij de source voor nodig? Zoals ik zei, het heft duidelijk niets met de source te maken... het is gewoon dat de file() functie (http://www.php.net/file) opeens een bestand niet meer kan vinden dat overduidelijk nog gewoon op de server staat! |:(
Zonder source kan toch niemand kijken of er iets mis is met je code...dat zal heus wel want een PHP functie kapt er niet in ene mee hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 19:34 schreef arjanscholl het volgende:
Ik ben absoluut niet into programming/webscripting, maar ik weet wel dat we hier weinig (lees: niks) aan hebben.
nou ik kan er ook weinig mee... anders zou ik het wel opgelost hebben... ik dacht misschien dat iemand dit al eens eerder meegemaakt zou hebben en mij hiermee kon helpen... maar aangezien dat niet zo is...

is het geen php setting ofzo?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

misschien is de php versie op de server geupdate, en was jouw code niet consistent met de standaard. Maar goed, wij zullen het nooit kunnen vertellen zonder code, dus in godsnaam:
<span style="font-size:24pt">Post eens wat code!!!</span>

(liefst tussen [code]..[/code] tags)
bij voorbaat dank ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 19:38 schreef .oisyn het volgende:
misschien is de php versie op de server geupdate, en was jouw code niet consistent met de standaard. Maar goed, wij zullen het nooit kunnen vertellen zonder code, dus in godsnaam:
<span style="font-size:24pt">Post eens wat code!!!</span>

bij voorbaat dank ;)
omdat je zo aandringt...
PHP:
1
<?hier stond code?>

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Op donderdag 18 juli 2002 19:35 schreef Jaap3 het volgende:

[..]

nou ik kan er ook weinig mee... anders zou ik het wel opgelost hebben... ik dacht misschien dat iemand dit al eens eerder meegemaakt zou hebben en mij hiermee kon helpen... maar aangezien dat niet zo is...

is het geen php setting ofzo?
*diep adem*
file() is een functie. Functies hebben toch wel de eigenschap, mits niet gemodificeert, niet stuk te gaan. Als een bestand niet meer gevonden word door file(), betekent dat dat de lokatie aan file() gegeven is, fout is. Dit kan veel oorzaken hebben, veel kunnen wij niet in onze glazenbol zien. Je zult duidelijker moeten zijn.

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Weet je wel zeker dat moviez.txt bestaat en in de juiste directory staat? Daar lijkt het probleem te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 19:40 schreef johnny7 het volgende:
Weet je wel zeker dat moviez.txt bestaat en in de juiste directory staat? Daar lijkt het probleem te liggen.
100% zeker... dat is natuurlijk het eerste wat je checked!

bewijs: http://www2.hku.nl/~jaap3/moviez.txt

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Op donderdag 18 juli 2002 19:39 schreef Jaap3 het volgende:

...some code...
Aan je code te zien, volgende vragen:
- Is die file ge-include?
- Ja, is het path naar de file wel goed?
- Deze file direct aangesproken? Dan zou movie.txt in dezelfde dir moeten staan.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

probeer deze eens te openen vanuit je script: /usr/people/jaap3/public_html/moviez.txt

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 19:44 schreef .oisyn het volgende:
probeer deze eens te openen vanuit je script: /usr/people/jaap3/public_html/moviez.txt
ok... dan was dit dus een php update ofzo op de server

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 23:44
Van website:
Warning: file("moviez.txt") - No such file or directory in /usr/people/jaap3/public_html/index.php on line 16
Probeert ie nou file ("moviez.txt") te openen of hoort dat zo? Ja ik probeer ook maar wat hoor :P ik weet r nix van.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 19:48 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Probeert ie nou file ("moviez.txt") te openen of hoort dat zo? Ja ik probeer ook maar wat hoor :P ik weet r nix van.
http://www.php.net/file <- dat doet file

Verwijderd

Ik neem aan dat ie nu wel werkt? Op http://www2.hku.nl/~jaap3/ zie ik gewoon een lijst met films staan...
Pagina: 1