[divx] anamorphic 16:9?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo,
Hier alweer een divx-topic, sorry. Maar ik heb dus een divx'je gemaakt die als originele dvd "16:9 anamorphic" is. Was anamorphic niet zoiets als "rekbaar"?

In elk geval: mijn divx is heel erg smal, de zwarte randen boven en onder zijn groter dan als ik de dvd zelf bekijk. Klopt dit, en moet ik dit op een of andere manier "inzoomen" tijdens afspelen, of heb ik iets fout gedaan?

Verwijderd

dat klopt, anamorf wil zeggen dat het uitgerekt is opgeslagen, en de breedbeeld tv zal dit weer naar de juiste verhoudingen terugbrengen, alleen 33% scherper dan een 4:3 beeld

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 18:48 schreef neographikal het volgende:
dat klopt, anamorf wil zeggen dat het uitgerekt is opgeslagen, en de breedbeeld tv zal dit weer naar de juiste verhoudingen terugbrengen, alleen 33% scherper dan een 4:3 beeld
'k Dacht al zoiets, maar goed, als ik die .avi afspeel met MediaPlayer heb ik dus niet een "juiste verhouding". Je MOET zo'n divx dus kijken met BSPlayer ofzo?

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
schop

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op donderdag 18 juli 2002 23:05 schreef ThePriest het volgende:
schop
Schoppen mag pas na 24 uur!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Het is niet nodig voor elk klein probleempje dat he hebt met je divx filmpjes een nieuw topic te openen. Daar zijn de bekende vcd/divx sites juist voor, als www.vcdhelp.com en www.doom9.org

Een beetje rondsnuffelen en zoeken levert je zo de uitleg over anamorph op.

En idd niet zo snel schoppen!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.