P3 866EB cD0 + Abit BH6 mobo

Pagina: 1
Acties:

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Heb op het moment een Abit BH6 (rev 1.2) met een P2 333 Mhz @ 66 Mhz draaien op dit mobo. Nu wil ik er een P3 866EB opzetten met een slocket convertor. Dit moet werken volgens de vele topics die ik gelezen heb, want de coppermine wordt ondersteunt van rev 1.1 en het mobo kan een voltage van 1.75 leveren.

Nu mijn vraag kan ik de P3 gewoon op mijn convertor prikken en dan P2 eruit en dan convertor erin?
Geeft het moederbord dan meteen het juiste voltage door of moet ik dat van te voren instellen?
Moet ik mijn convertor instellen op cpu default of op 1.75 v?
Werkt deze meteen op 133 Mhz? Denk het niet want wordt standaard niet ondersteunt.

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
* schopje *

Ik wil die processor vanavond nog ff testen als het kan, iemand die mij kan helpen?

Verwijderd

als je een asus converter neemt kan je de voltages op die converter instellen (bij mij temminste dan ;) )

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 20:27 schreef seadive87 het volgende:
als je een asus converter neemt kan je de voltages op die converter instellen (bij mij temminste dan ;) )
Dat kan bij mij ook maar wat kan ik het beste doen handmatig instellen op 1.75 V of cpu default.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Als de Coppermine wordt ondersteund en je hebt een recent BIOS weet ik bijna zeker dat je 'm gewoon kan laten autodetecten (werkte wel met mijn BX bord, ook niet meer dan logisch zou ik zeggen). En je ziet 't zo in de BIOS als je gelijk na het aanzetten daarheen gaat; ff checken hoeveel spanning hij krijgt :) Stap 2 is 133MHz, moet kunnen maar dat hangt ook af van je geheugen en je videokaart.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Thx

Nog een vraag weet dat er een apart topic voor is in Overige Hardware maar toch. Gaat mijn 200 Watt Astec Voeding Model ATX202-3515 dit trekken (Abit BH6 + P3 866EB + simpel videokaartje)?

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Ik zie het niet meer zitten :'( met mijn nieuw gekochte P3 866EB (failisementsuitverkoop memo).

Wat ik heb gedaan is het volgende:
Poging 1:
Eerst P2 333 Mhz @ 66 Mhz eruit gehaald.
P3 866EB op Asus S370-133 convertor geprikt.
Convertor op coppermine en 1,75 v ingesteld.
Convertor in slot1 gedaan.
Computer aangezet alleen powerled lichte ff op verder niets.
:(

Poging 2:
Convertor eruit gehaald en voltage op cpu default gezet.
Convertor in slot1 gedaan.
Computer aangezet voeding en fan gaan aan, maar geen beeld.

Poging 3:
Andere videokaart erin.
Computer wilde pas na een tijdje aan gaan en weer licht alleen de powerled ff op.

edit:

Poging 4:
processor op ander (noname) convertor kaartje geprikt.
Voeding + fan gaan aan maar weer blijft het beeld standby staan cpu wordt ook helemaal niet warm.
:'( :( |:(

Systeem is als volgt:
Abit BH6 rev. 1.2 Bios rev. ? (waar kan ik dat zien?)
Intel P3 866EB cD0 socket370
Asus convertor kaart S370-133 rev. 1.01 en/of noname convertor kaart
64 MB 100 Mhz SD-RAM geheugen
512 Kb videokaartje ISA en/of 8 Mb ATI Rage Pro
200 Watt Astec voeding
Heb er voor de zekerheid maar geen hd, fd, cd-rom en overbodige troep ingedaan.

Kan iemand mij een complete beschrijving geven van wat ik moet doen? :) Mijn dank is ontzettend groot!

edit:

:'( :'( :'( :'( :'(

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Is er nu echt niemand die me verder kan helpen weet inmiddels wel mijn bios rev. namelijk SP (heb het geheel net geflasht, maar nog steeds niets).

Werkt de BH6 1.2 gewoon niet met een P3 866EB?

Verwijderd

Ja die 866 werkt prima erop. Ik heb gisteren een celeron tualatin 1100 (256k cache) nog op een bh6 1.0 gezet :) hoefde alleen 3 pinnen af te breken en nu loopt ie op 1466Mhz, 133fsb :)

Is veel sneller en nog goedkoper dan de 866 ook. Gewoon het voltage wat je proc default nodig heeft instellen op de convertor, dan weet je zeker dat het goed zit. (ff checken in je bios)

// Je probleem is dat je het geheel niet een kan laten posten?
Zet dan ff je convertor en geheugen opnieuw op je bord en druk beiden goed aan. Dan voeding eraan hangen en draaien.

Wat ook kan helpen is je videokaart een heel klein stukje uit zijn slot trekken.

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Heb er een ISA kaartje inzitten op het moment en ga het ff proberen. Ook zit er geheugen van 100 Mhz kan het daar aanliggen?

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 19:59 schreef BigBart het volgende:
Heb er een ISA kaartje inzitten op het moment en ga het ff proberen. Ook zit er geheugen van 100 Mhz kan het daar aanliggen?
Ja daar ligt het aan een EB P3 is 133mhz Fsb, 100mhz geheugen 33 mhz buiten de spec's laten draaien kan je "of het is wonder geheugen" wel vergeten.

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Maar kan het mobo de FSB op 133 als het officieel niet wordt ondersteunt? Alles tussen de 66 en 100 Mhz wordt officieel ondersteunt alles tussen de 100 en 155 Mhz niet, maar is uiteraard wel handmatig in te stellen.

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 12:31
Eerst de Cmos resetten dmv jumper.
probeer dan die cpu eens op 100 mHz door de dipswitches op 100MHz te zetten ipv auto-detect.
Denk dat jouw 100MHz geheugen ook niet op 133 kan.

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 20:31 schreef ikke_ het volgende:
Eerst de Cmos resetten dmv jumper.
probeer dan die cpu eens op 100 mHz door de dipswitches op 100MHz te zetten ipv auto-detect.
Denk dat jouw 100MHz geheugen ook niet op 133 kan.
Ik zou wel willen maar alles werkt via Soft Menu II er zit wel geteld 1 jumper op en die is voor CMOS en geen dipswitches. Als die erop zatten om het in te stellen was alles niet zo moeilijk nu ben je overgeleverd aan Soft Menu II |:(

Maar als ik nu eens die PII er in zet dan de bios opstart en daar alles instel op:
CPU Operation Speed: User Defined
- External Clock: 100Mhz(1/3)S
- Multiplier Factor: x6.5
- SEL 100/66# Signal: High
- AGPCLK/CPUCLK: 2/3
- L2 Cache Latecy: Default
- Speed Error Hold: Disabled

CPU Power Supply: User Defined
- Core Voltage: 1.75v

Opslaan en daarna computer uit en dan de convertor met PIII erin, zou dat dan werken?

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

probeer het! maar je moet gewoon ff 133Mhz memory kopen...

niks

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Wat ik dus eerst wilde doen lukte niet dus ff wat PC133 geheugen gehaald werkte goed in combinatie met de PII dus ik mijn convertor kaart er weerin eerst op 1.75v daarna op cpu_default. In beide gevallen niets. Dus weer 2x CMOS reset. Noname convertor kaartje ook niets! |:(

Ik die PIII al bijna het raam uitgegooid, dacht ik eerst eens laat ik nog eens naar de onderkant kijken zie ik daar een klein dun draadje lopen tussen een aantal pinnen door om andere pinnen te verbinden! :( Hebben ze mij daar bij MEMO nu een gemodde PIII gegeven of niet? :? (Dacht zelf dat het zo niet hoort.) Wat voor mod zou het kunnen zijn op een PIII (weet zo uit mijn hoofd geen PIII-mod).

Nee, ik heb het niet zelf gedaan zou niet eens weten hoe het zou moeten of waar het goed voor is!

Ik denk dat ze mijn bij MEMO gewoon wilde meenemen in hun graf :'( (Heb eigenlijk altijd alleen maar goede ervaringen gehad met MEMO, maar vindt dit echt zwaar waardeloos, stelletje ******) Dus nu moet ik morgen weer terug, want wil hoe dan ook een ander CPU ter waarde van 100 euro of mijn geld terug.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:30
ik denk te weten wat je probleem is: je agp bus loopt op 89mhz!!! Dat ligt aan de bx-chipset, die heeft geen agp divider van 1/2! Ik had dat ook met dat ding, geen ene videokaart kan dat zowat aan.

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Vanaf Geforce2 kunnen de meeste grafische kaarten dat meestal wel aan, maar daar ligt het niet aan want gebruik (om dat probleem uit te sluiten) een ISA grafische kaart en de devider staat op 1/4 dus dat moet gewoon lukken!

• Sjah
Nou bij mij konden 2 gf's 4 de 82 mhz al niet aan, ik zou het dus niet helemaal uitsluiten dat je er problemen mee gaat krijgen als die gaat booten.

• Sjah
Trouwens in mijn herrinering werkt die p3 op 1.6 of 1.65, ik weet niet waar je 1.75 vandaan haalt.

Verwijderd

[url="http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1270"]http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1270[/url]

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
OK als ik er een AGP kaartje in ga zetten zal ik er rekening mee houden, maar zal eerst eens de PIII aan de gang proberen te krijgen.

PIII 866 stepping cB0 draaid op 1.65v
PIII 866 stepping cC0 draaid op 1.7v
PIII 866 stepping cD0 draaid op 1.75v

Maar heeft er nog iemand een antwoord op dit:
Op woensdag 24 juli 2002 22:56 schreef BigBart het volgende:
Ik die PIII al bijna het raam uitgegooid, dacht ik eerst eens laat ik nog eens naar de onderkant kijken zie ik daar een klein dun draadje lopen tussen een aantal pinnen door om andere pinnen te verbinden! :( Hebben ze mij daar bij MEMO nu een gemodde PIII gegeven of niet? :? (Dacht zelf dat het zo niet hoort.) Wat voor mod zou het kunnen zijn op een PIII (weet zo uit mijn hoofd geen PIII-mod).

Nee, ik heb het niet zelf gedaan zou niet eens weten hoe het zou moeten of waar het goed voor is!

• Sjah
Wat een ellende. Ik zou die p3 terugbrengen en op zoek gaan naar de p3 850.

ps. ik heb nog een p3 coppermine 550 met slotket te koop, interesse?

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 23:33 schreef Sjah het volgende:
Wat een ellende. Ik zou die p3 terugbrengen en op zoek gaan naar de p3 850.

ps. ik heb nog een p3 coppermine 550 met slotket te koop, interesse?
Ik ga morgen ook terug of er moet nu nog iemand met een gouden tip komen (let's pray) :+
Ben alleen benieuwd of ze hem terug nemen (faillissementsuitverkoop). Denk niet dat ze zullen zien dat iemand voor mij dat ding gemod heeft (en ook heeft terug gebracht, de ***), want ik zag het zelf al nauwelijks. (let's pray again).

Nee bedankt geen interesse, ik ben namelijk opzoek naar een 850 t/m 1.000 Mhz PIII, maar toch bedankt!

• Sjah
ben opzoek naar een 850 t/m 1.000 Mhz PIII
gelijk hebje ;)
Pagina: 1