Toon posts:

Gratis foto's voor websites

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek sites waar je gratis foto's vandaan kan halen. Ik zoek foto's dus die ik voor commerciële site wil gaan gebruiken.
Wie iemand handige links hiervoor?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

weer eentje die voor een duppie op de eerste rijw il.
Is er vandaag een blik opengetrokken ofzo? :(

Google geeft meer shite dan je denkt.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 17:37 schreef Hangloozz het volgende:
weer eentje die voor een duppie op de eerste rijw il.
Is er vandaag een blik opengetrokken ofzo? :(

Google geeft meer shite dan je denkt.
Goh, bedankt voor je intelligente antwoord. Hier zat ik echt op te wachten. En de plaatjes die op google vind kun je niet zomaar gebruiken.
Maar dit is de Webdesign & Graphics gedeelte, dus dit lijkt me gewoon een normale vraag.

Verwijderd

http://www.freeimages.co.uk/

Beetje zoeken met google wil wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 17:41 schreef mgfun het volgende:
http://www.freeimages.co.uk/

Beetje zoeken met google wil wel eens helpen.
Thanks voor de link, maar als we allemaal google gaan gebruiken wat voor zin heeft dan zo'n forum. Dit is toch meteen makkelijk voor andere mensen die zulke sites zoeken. Hebben ze een goeie lijst met handige links.

Verwijderd

soms moet je gewoon eerst ff zoeken, voordat je gaat posten.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op donderdag 18 juli 2002 17:43 schreef thekillerbean het volgende:

[..]

Thanks voor de link, maar als we allemaal google gaan gebruiken wat voor zin heeft dan zo'n forum. Dit is toch meteen makkelijk voor andere mensen die zulke sites zoeken. Hebben ze een goeie lijst met handige links.
Een quote uit de FAQ:
Als je ergens mee zit; ga dan eerst zelf zoeken. Na 3 jaar is GoT op zichzelf een knowledge base geworden voor alle standaard en veel exotische problemen. Voor je je vraag post is het verstandig om even met de GoT search te zoeken. Veel problemen zijn al eens eerder voorgekomen en zijn dus op te lossen door alleen even te zoeken. Problemen die 5x per dag langs komen worden op den duur namelijk irritant voor andere bezoekers. Begrijp dit niet verkeerd, een forum als GoT is er in de eerste plaats om vragen te stellen en domme vragen bestaan niet. Wat wel bestaat zijn domme manieren om achter het antwoord te komen. Eerst zoeken voordat je wat vraagt is dus het devies!
GoT is bedoeld voor Tweakers; grofweg gezegd dat mensen zelf zaken moeten uitzoeken. Mochten mensen er niet uitkomen of iets niet zelf kunnen vinden, dan kunnen ze op GoT hints krijgen.

edit:

Owke Type, je hebt helemaal gelijk.. Sorry....
Een serieuze reactie dan:
Alle sites die ik ooit ben tegengekomen met gratis foto's, waren NIET geschikt voor een commerciele site. Ik weet niet wat voor commerciele site je wilt gaan oprichten, maar aan de hand hiervan kan je misschien gerichter bedrijven gaan aanschrijven (ook gratis reclame eventueel voor hun).
De ongeschiktheid uitte zich in kwaliteit, etc.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

op http://www.deviantart.com staan ook stockphoto's e.d.

Staan soms mooie, bruikbare dingen bij.
Meeste goede stockphotosites zijn echter pay-only.

Google zoeken op Stockphoto lijkt me het beste dat je kan doen, of naar een 'submit je kunst' site gaan, en kijken of ze stockphoto's hebben (zoals DA.com)

[edit]
ow, commerciele doeleinden?

Dan zou ik het niet weten... Waarschijnlijk nog steeds stockphotosites, maar dan kan je niet dingen als DA.com gebruiken... :{

Verwijderd

Mensen, topic zal toch zo wel dicht gaan, geef dan die jongen nog even advies, ipv te gaan zeuren en nutteloze posts te scoren

1. jij hebt er meer aan (+1 nuttige posts)
2. hij heeft er iets aan
3. dan wordt dit misschien nog een beetje een nuttig topic voor de volgende die zoiets moet hebben, en wel de search gebruikt...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 17:47 schreef Type het volgende:
op http://www.deviantart.com staan ook stockphoto's e.d.

Staan soms mooie, bruikbare dingen bij.
Meeste goede stockphotosites zijn echter pay-only.

Google zoeken op Stockphoto lijkt me het beste dat je kan doen, of naar een 'submit je kunst' site gaan, en kijken of ze stockphoto's hebben (zoals DA.com)
Bedankt, ik heb google en GOT gebruikt om zulke site te zoeken. Maar als je op "free pictures" gaat zoeken krijg je hele andere soorten foto's :P Maar ik zal zoeken op Stockphoto, bedankt voor je tip.

Verwijderd

ik gaf hem een nuttige tip:
nl. www.google.com

soms doen mensen gewoon iets te lui.

nuff said.

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 17:50 schreef thekillerbean het volgende:

[..]

Bedankt, ik heb google en GOT gebruikt om zulke site te zoeken. Maar als je op "free pictures" gaat zoeken krijg je hele andere soorten foto's :P Maar ik zal zoeken op Stockphoto, bedankt voor je tip.
Zie nog even mijn edit.

DA.com is er voor mensen om hun art de wereld in te gooien. Wil je dit voor commerciele doeleinden gebruiken, dan zal je toch echt voor elke foto toestemming moeten vragen, of een stockphotosite gaan zoeken waarbij je de foto's 'koopt' en mag gebruiken voor wat je wil...

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 17:50 schreef SaSReCoiL het volgende:
ik gaf hem een nuttige tip:
nl. www.google.com

soms doen mensen gewoon iets te lui.

nuff said.
nuttig is anders. Geef dan nml ook nog even een hint naar WAT hij het beste kan zoeken ;) DAN zou je echt nuttig bezig zijn geweest :*

Verwijderd

ok zoek naar free photo / art.
zo dan :P

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op donderdag 18 juli 2002 17:40 schreef thekillerbean het volgende:

[..]

Goh, bedankt voor je intelligente antwoord. Hier zat ik echt op te wachten. En de plaatjes die op google vind kun je niet zomaar gebruiken.
Maar dit is de Webdesign & Graphics gedeelte, dus dit lijkt me gewoon een normale vraag.
listen, i say this only once!

Als jij een zoekpoging ondernomen had in de GoT-DB dan had je aantal topics gevonden waar dit al eerder aan de orde is geweest..zoals hier.

Kijk ik vindt het heus geen probleem om wat voor een ander te doen (vraag collega GoT'ers) maar dit is echt eenvoudig zelf te vinden, en dan noem ik nogmaals Google.
En dan doel ik niet direct op de image-search van Google maar meer op termen als ' free' 'clipart' 'stockphoto' enz.

alsnog: succes :)

www.jurgroessen.nl

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:43
hij wist gewoon niet dat "stock photos" de magic word was om op te zoeken.
Als hij dat wel had geweten had ie hier bij Got ook bergen topics gevonden.
Kan gebeuren lijkt me. Als je dan "Google!!!" roept, roep dan ook even waarop hij moet zoeken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

yes sire! :)

ontopic:
Je hebt wel gelijk, sorry. :*

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dan magtie nou wel dicht zekers :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.