Toon posts:

Hosting bedrijf wil sponsoren..doen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ligt de site er weer eens behoorlijk uit en meteen kreeg ik een mailtje van www.metia.nl. Zij willen onze site wel sponsoren (hosten), leuk natuurlijk, maar dit is hun voorstel:

"Mijn voorstel is als volgt:

Wij hosten de volledige filmsoptv.com website, inclusief MySQL database.

Als tegenprestatie willen wij natuurlijk "Hosted by Metia" onderaan elke pagina hebben. Daarnaast willen wij een aantal adverterende tekst links (zoals die nu ook gebruikt worden) zelf gebruiken of exploiteren naar derden.

Als je je hierin kunt vinden kunnen we wat mij betreft vanmiddag nog online. Moeten we later nog even een sponsor overeenkomst opstellen en samen ondertekenen. Voorlopig neem ik genoegen met een door jou ondertekende intentie verklaring die je naar me mag faxen op********.

Ik weet niet of ik het daar wel mee eens ben (dan van die textlinks). Wat vinden jullie? Zijn er mensen die hier mee ervaring hebben en hoe zit dat bijvoorbeeld met tweakers.net. Krijgt true server alleen die banner terug van tweakers.net of zit daar ook meer achter zo'n hosting deal?

Verwijderd

Je moet nagaan wat het kost voor hun :) En uitgaan wat een link zou opleveren. Als het redelijk is zou ik het gewoon doen maar ik zou niet teveel links geven hooguit 2 ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil helemaal geen links geven :) gaan ze dat slikken?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op donderdag 18 juli 2002 17:43 schreef sjaak1000 het volgende:
ik wil helemaal geen links geven :) gaan ze dat slikken?
Tuurlijk niet.. ze gaan je niet sponsoren omdat ze je site zo leuk vinden, ze sponsoren je omdat ze verwachten er meer nieuwe klanten uit te halen :).

Ik zou niet toestaan dat ze links "exploiteren naar derden", want dan maken zij winst met jouw site. Wel moet je gewoon een aantal links naar Metia toelaten, uiteraard.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik nu zo je website zie met allemaal warnings kun je er nooit op achteruit gaan om hem bij een goed bedrijf te hosten.
Ik zal het wel doen, zolang de reclame maar beperkt blijft.

🌞🍃

Verwijderd

ik zou idd gaan afvragen inhoeverre het rendabel is voor je, hoeveel kost hosting bij een gemiddelde provider voor wat jij nodig hebt, en hoeveel kun je verdienen met die advertentie ruimte... als je site goed loopt of goed gaat lopen, kun je er best wat mee verdienen...

En daarbij wil je die advertentie ruimte wel verhuren voor een langere periode?

opzich is sponsoring nooit gek lijkt me, maar die voorwaarden met die advertentie ruimte vind ik persoonlijk nou niet echt fijn...

je kunt misschien zelf ook wat eisen stellen zoals bv een opzeg termijn van 2 maanden ofzo... bevalt het niet dat je binnen 2 maanden bij ze weg kan ofzo

Verwijderd

1 je site goed op orde brengen.
2 ga akkoord en als je site veel mensen trekt ga je naar een andere hosting provider met een andere deal!
Zo kun je in de toekomst meer uit de site halen

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 18:28 schreef SAM11 het volgende:
1 je site goed op orde brengen.
2 ga akkoord en als je site veel mensen trekt ga je naar een andere hosting provider met een andere deal! zo kun je in de toekomst meer uit de site halen
als metia een beetje slim is hebbe nze echt wel ergens neergezet dat hij niet zomaar naar een andere mag als het hem ff uitkomt

Verwijderd

hey sjaak1000,

Heb je ook aanvullende voorwaarden over de mail gekregen??
zo ja zet ze even op het forum

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:36
Mocht je akkoord gaan met links naar derden dan zou ik iig een bepaling laten opnemen dat ze eerst ter goedkeuring aan je moeten worden voorgelegd. Voor je het weet staat je site vol met pr0n links.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 09:03

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Kijk eens op de site wat hun tarieven zijn, zonder reclame dus:
Kleinmaarfijn.nl pakket HFL 35 (EUR 15) per maand
Dit pakket bevat alles wat u nodig heeft om te beginnen met uw website:

1 domeinnaam
50 megabyte aan schijfruimte
5 gigabyte aan dataverkeer per maand
een onbeperkt aantal e-mail adressen
5 pop3 postbussen
gebruik van PHP, diverse gratis scripts en overige gratis diensten

Onsjemeer.nl pakket HFL 95 (EUR 43) per maand
Dit pakket bevat alles wat u nodig heeft voor uw professionele website:

1 domeinnaam
200 megabyte aan schijfruimte
20 gigabyte aan dataverkeer per maand

een onbeperkt aantal e-mail adressen
50 pop3 postbussen
gebruik van PHP, diverse gratis scripts en overige gratis diensten
onbeperkt uitbreiden met onderstaande uitbreidingen

Uitbreidingen
Alleen het Onsjemeer.nl pakket is los uit te breiden, het Kleinmaarfijn.nl pakket is alleen in z'n geheel op te waarderen naar een Onsjemeer.nl pakket.

extra domeinnaam - HFL 100 (EUR 45) per jaar
extra pop3 postbussen - HFL 25 (EUR 11) per jaar
MySQL database - HFL 25 (EUR 11) per jaar
50 megabyte extra schijfruimte - HFL 100 (EUR 45) per jaar
10 gigabyte extra dataverkeer - HFL 100 (EUR 45) per maand
overschrijding dataverkeer - HFL 100 (EUR 45) per gigabyte
En vergelkijk dat met hetgeen je nu betaalt/verstookt aan traffic.
De prijzen op zich lijken ok, 2fast heeft +- dezelfde tarieven voor vergelijkbare formules.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

overschrijding dataverkeer - HFL 100 (EUR 45) per gigabyte
dat is echt niet normaal hoor, 1 gb kost circa 2 euro inkoop, belachelijk dus

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16
Lees eens goed, dat is als je het acheraf inkoopt, vooraf inkopen is 10x goedkoper!

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 19:08 schreef Pc123 het volgende:
Lees eens goed, dat is als je het acheraf inkoopt, vooraf inkopen is 10x goedkoper!
ja, dus? achteraf inkopen is als je je traffic niet in de gaten houdt of te laat ziet dat je er over heen bent gegaan... er is onlangs nog zo'n rampverhaal geweest hier van iemand die een rekening kreeg van duizenden guldens voor perongeluk teveel traffic... dergelijke prijzen slaan werkelijk nergens meer op

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Probeer een compromis te sluiten. Bijvoorbeeld hun logo ergens aan de bovenkant van je site, ipv van onderaan "hosted by" en dan geen textlinks. Verder beloven dat je hun af en toe noemt in nieuwsberichten over je site ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
mensen, hartelijk dank voor de reacties (ik was sinds gister ff weg dus kon niet eerder reageren). De mail zoals ik die kreeg heb ik exact hier geplaatst, verder geen echte voorwaarden dus. Ik denk dat ik gewoon een voorstel doe in de trant van. Jullie hosten en wij plaatsen een banner(tje) naar metia, klaar! Slikken of stikken! :P Zoniet, jammer dan, kunnen nog wel een tijdje voort en anders betalen we liever een paar eutjes maar houden de zaken wel in eigen hand.

Dat met die textlinks is niks inderdaad, die blijven van ons. Zometeen staat de site vol met pRon links inderdaad :)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Nou, het is misschien overbodig, maar ik kan iig zeggen dat Metia een prima tent is... ik heb er zelf ook ervaring mee (heb m'n domein daar gehost).

(nee ik werk er niet :))

日本!🎌

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Op donderdag 18 juli 2002 19:08 schreef Pc123 het volgende:
Handig is dat, koop je 20 gigabyte in, begint je site opeens flink te lopen en moet je hem offline halen omdat je anders bankroet bent.

• jep

jep

Op donderdag 18 juli 2002 19:13 schreef Kertje het volgende:

[..]

ja, dus? achteraf inkopen is als je je traffic niet in de gaten houdt of te laat ziet dat je er over heen bent gegaan... er is onlangs nog zo'n rampverhaal geweest hier van iemand die een rekening kreeg van duizenden guldens voor perongeluk teveel traffic... dergelijke prijzen slaan werkelijk nergens meer op
Zou het zo zijn dat ze het toch wel verkopen? Als ze met die prijzen toch nog veel geld verdienen, hebben ze 't eigenlijk goed.. ookal is 't belachelijk ;).

Marge is een _BEETJE_ overdreven :+.

Verwijderd

Ik zou er vooral voor zorgen dat je de overeenkomst weer mag verbreken. Als je site dan echt goed loopt en je zelf meer kan verdienen aan de advertentie ruimte, zit je dan niet nog steeds aan hun vast.

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Na misschien willen wij je ook wel sponsoren.

Ligt er een beetje aan hoeveel bezoekers je per dag hebt.

SPAM

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2002 00:50 ]

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

SPAM!!

Waarom reply je zoiets op een thread dan meer dan 1 maand oud?!

• jep

jep

[quote]Rembrand20 schreef op 22 augustus 2002 @ 16:34:
Na misschien willen wij je ook wel sponsoren.

Ligt er een beetje aan hoeveel bezoekers je per dag hebt.

SPAM weggehaald. :)

1 ams01.core.2fast.nl (62.133.129.254) 0.455 ms 0.266 ms 0.367 ms
2 nl-ams-ri-03-gige-3-0.chello.com (193.148.15.106) 0.861 ms 0.730 ms 0.683 ms
3 213.46.161.186 (213.46.161.186) 1.015 ms 1.457 ms 1.172 ms
4 srp10-0.am00rt02.brain.upc.nl (212.142.32.42) 1.257 ms 1.456 ms 1.191 ms
5 srp0-0.ah00rt02.brain.upc.nl (212.142.32.4) 5.256 ms 6.216 ms 5.360 ms
6 srp0-0.ah00rt03.brain.upc.nl (212.142.32.51) 4.898 ms 5.028 ms 4.961 ms
7 V414.ah00rs02.brain.upc.nl (212.142.28.124) 5.594 ms 5.675 ms 5.800 ms
8 d45212.upc-d.chello.nl (213.46.45.212) 34.748 ms 23.691 ms 20.704 ms
9 d45212.upc-d.chello.nl (213.46.45.212) 35.710 ms 30.256 ms 38.860 ms

Jottem! Met zijn allen op 't kabel modempje van rembrand! :+

alhoewel er zo meer zijn begonnen :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2002 00:51 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
leg ook vast in de overeenkomst dat die provider niet zomaar de boel kan ontbinden als ie er om welke reden dan ook niks meer in ziet om jullie te sponsoren. Ik heb ook wel es een redelijk goedlopende site gehad en kreeg een aanbod van een provider om te hosten. Vond ik natuurlijk geweldig, omdat ik alles verspreid over een aantal fortunecities, geocities e.d. accountjes had staan, wat dus niet echt lekker werkte. Ik hoefte verder alleen een linkje op de frontpage te zetten naar die hosting provider, verder geen contract of andere voorwaarden. Ik heb er uiteraard mee ingestemd en alles overgezet naar die provider. Maar na een paar maanden had ik gewoon weinig tijd meer om die site vaak te updaten (updates zijn in principe niet vaak nodig, want het was een site met veel muziekbestanden), dus updates kwamen niet meer zo vaak als voorheen. Op een dag lag toen opeens mn site eruit. Ik mailen met die provider, antwoordt ie dat mn site niet meer geupdate was en dus maar geblokkeerd oid :? Ik heb toen nog gezegd dat ik asap weer een update zou doen, en dat is ook gebeurd en account weer open. Maar een maand later ofzo (nog geen updates geweest) lag mn site er weer uit. Ik heb er verder geen werk meer van gemaakt omdat ik toch niet meer van plan was om die site nog supervaak te updaten, maar achteraf had ik hem beter op die geocities etc. accountjes kunnen laten staan, zodat ie tenminste nog bereikbaar bleef. Want ook zonder wekelijkse updates was mn site erg geschikt om gewoon wat rond te neuzen door de muziekfiles.

Dus in jouw geval zou ik ook laten vastleggen dat hij het niet zomaar mag annuleren. En of ie dan mag eisen dat je je site vaak update moet ie dan zelf maar bedenken..
Pagina: 1