Hey. Ik heb net voor het eerst een klein newsscriptje gemaakt voor de site van mijn buurt met php. Aangezien de mensen die de site gebruiken geen html kunnen, is het handig leek me om een soort text tooltje alá Word te maken. (dit wer al vorrgesteld in een ander topic, ik heb idd de search al gebruikt, maar ik werd hier niet veel wijzer op).
Toen zag ik bij een vriend van dat ze bij hun op site op een knop drukken (dus bijv. een "B" knop), dan verschijnt er een Javaprompt venstertje, daar typ je text en dan komt er in het teksteditvak de html+tekst te staan.
Nou zoiets leek me niet al te ingewikkeld en ik ging ook wat proberen. Nu heb ik dit snel kunnen maken maar het volgende dus:
- Hoe krijg ik de tekst in het teksteditvak?
- Hoe kan ik het fatsoenlijk in mijn php scriptje krijgen?
Ik heb namelijk eerst een apar andere (mooiere)JS scripts gebruikt, maar ik deed iets verkeerd of het werkte gewoont niet, ik kreeg aleen maar php errors.
Graag suggesties of sites waar het me duidelijk gemaakt kan worden (ik moet nog leren).
Toen zag ik bij een vriend van dat ze bij hun op site op een knop drukken (dus bijv. een "B" knop), dan verschijnt er een Javaprompt venstertje, daar typ je text en dan komt er in het teksteditvak de html+tekst te staan.
Nou zoiets leek me niet al te ingewikkeld en ik ging ook wat proberen. Nu heb ik dit snel kunnen maken maar het volgende dus:
- Hoe krijg ik de tekst in het teksteditvak?
- Hoe kan ik het fatsoenlijk in mijn php scriptje krijgen?
Ik heb namelijk eerst een apar andere (mooiere)JS scripts gebruikt, maar ik deed iets verkeerd of het werkte gewoont niet, ik kreeg aleen maar php errors.
Graag suggesties of sites waar het me duidelijk gemaakt kan worden (ik moet nog leren).
<script language="JavaScript">
var Bold = prompt("Typ hier uw tekst die u dik gedrukt wil hebben","");
var Bold = "<b>" + Bold + "</b>";
document.writeln(Bold);
</script>