Toon posts:

Radeon 8500 Dualhead/tvout

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, ik heb een Radeon 8500 van Club3D. Het probleem is dat als ik TV out gebruik mijn monitor dezelfde refresh en reso aanhoud als mijn TV. Dit is rand irritant omdat de TV maar 50 hz is. Is het zo in te stellen dat de monitor gewoon 1152*864*75Hz doet en de TV zijn eigen reso of is dit niet te doen?

PS ik heb de FAQ gelezen jah, staat geen antwoord in :(

Ff editje nog. Als ik mijn monitor op 1024*768 instel heb ik gewoon "Goed" beeld, alleen 50 hz, en dat sucked arsh. Als ik mijn monitor op een hogere of lagere reso instel dan is het zeg maar niet meer beeldvullend, ik krijg wel mijn hele desktop te zien, maar dan in een soort venster, en het pas ook niet in dat venster, ik moet dan "scrollen" om de rest te kunnen zien.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan moet je niet klonen, maar het echte dualhead gebruiken, lijkt me... Ik had een 7200, en die kon alleen maar klonen, dus dan moest je wel dezelfde reso/refreshrate nemen. Een 8500 is dualhead, dus je zou gewoon in moeten kunnen stellen dat je een normale refresh rate per scherm instelt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 16:55 schreef JvS het volgende:
dan moet je niet klonen, maar het echte dualhead gebruiken, lijkt me... Ik had een 7200, en die kon alleen maar klonen, dus dan moest je wel dezelfde reso/refreshrate nemen. Een 8500 is dualhead, dus je zou gewoon in moeten kunnen stellen dat je een normale refresh rate per scherm instelt...
I know, maar dat lukt me dus niet... k kan de refresh wel INSTELLEN voor mijn monitor, maar hij doet het simpelweg niet, het blijft 50 knipperende koppijn hertzen.

Ach boeie ook, als ik mijn TV uizet is het probleem verholpen, en k kan toch niet TV kijken en tegelijk computeren... ik vind het wel best zo.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:15
een 8500 van club3d is eigenlijk een 8500le
een 8500pro is een "normale" 8500.

die kaart die jij hebt heeft dus 1 ramdac en kan niet op het tweede scherm met andere refreshrates werken. De club3d8500pro of de "normale" 8500 kan dit wel. Mits de dvi uitgang niet wordt bezet door een normale vga via het verloopje.

heb je een beetje een nieuwere tv? probeer dan je tv-out op ntsc te zetten, dat is 60hz, scheelt weer, je tv zet het formaat gewoon weer om naar pal.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 17:26 schreef phYzar het volgende:
een 8500 van club3d is eigenlijk een 8500le
een 8500pro is een "normale" 8500.

die kaart die jij hebt heeft dus 1 ramdac en kan niet op het tweede scherm met andere refreshrates werken. De club3d8500pro of de "normale" 8500 kan dit wel. Mits de dvi uitgang niet wordt bezet door een normale vga via het verloopje.

heb je een beetje een nieuwere tv? probeer dan je tv-out op ntsc te zetten, dat is 60hz, scheelt weer, je tv zet het formaat gewoon weer om naar pal.
Ik heb de club3d 8500 Pro (ik wist niet dat er verschil in zat). Hij loopt standaard 275 Mhz (dus dit is de normale 8500). NTSC trekt me tv niet...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb het al eerder gezegd, ik zit hier met een R8500LE van Hercules en die is dan wel naar ATI Retail geflasht. Maar ik kan gewoon 1280x1024x90 draaien op mijn normale monitor en bv 1024x768 op mijn TV. Niet dat ik die gebruik want ik heb geen goede kabel en mijn TV eet geen S-VHS. Toch ff de stad inlopen voor een omzetding.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Als je de kaart net installeerd, staan tv en monitor allebei als primair. Je moet eerst de TV secundair maken.

Dan best maak je gebruik van de theater mode, dan blijft je desktop intact en staat je overlay full screen op de TV. Dit werkt bij iig bij Windvd, MS-MP en BSplayer (in overlay mode).
Anders kun je dual view aanzetten en onafhankelijk TV kijken. Dan sleep je eerste de Video window naar de TV en zet die Full Screen.

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

ff checken hoor, want ik heb hier twee monitors en wil wel een nieuwe videokaart (want zo'n Vanta PCI das niks...) en zat aan zo'n 8500 te denken. Maar zo'n Pro is dus per definitie Dual Head? En daar zitten dan verloop kabeltjes bij enzo?

P R N D

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
De club 3d 8500 Pro die ik had, was een dual head en had een DVI to VGA adapter.
Ik heb de dualhead functie echter alleen gebruikt met de TV, en dat werkte prima. Dus de Desktop verlengt naar de TV. Resolutie en refresh onafhankelijk.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ook hydravision geinstalleerd ??? (ook van ATI)
kan je van je kloon een apart scherm maken.

ik heb hier mijn monitor op 1152*862 @ 85 Hz en mijn TV op 1024*768 @ 60 Hz. werkt prima :P

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• SemTecS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 15:44
Ik heb alleen het idee dat als je spellen speelt, en je hebt je refresh-rate verschillend staan, dat dat een niet-zo-soepel-beeld oplevert (soms schokkerig). Kan dat kloppen?

Ennuh, anders gewoon een TFT-tje kopen, daar vallen die lage frequenties niet zo op :P

Verwijderd

Bij beeldeigenschappen op het tabblad weergave tv uitschakelen en dan beeld scherm opnieuw instellen darna tv weer inschakelen.
Dat werkt bij mij altijd prima.

• EdKoF
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04-2025

EdKoF

Geschud, niet geroerd

Ik kreeg op mijn tweede monitor een zeer flikkerend beeld. Elke activiteit van mijn pc (muis bewegen, draaien harddisks, oproepen properties grafische kaart) kreeg ik als een berg storing te zien.

Heb hem nu omgeruild voor een Geforce 4 Ti-4200 van Leadtek, bevalt me veel beter. Had ik niet verwacht, dacht juist dat de Radeon-8500 zo goed was in 2D (had ook die Club3D Pro 64 MB).

(beetje off topic, maar misschien interessant voor iemand die een Radeon-8500 overweegt).

<HTML <BR>

Verwijderd

Jammer dat zoveel gebruikers gewoon niet met een radeon overweg kunnen,tis niet zo moeilijk je moet alleen even puzelen hoe het bij jouw het beste werkt.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Ik heb de 3DProphet FDX8500LE en kan mijn 2e monitor niet aan de gang krijgen. Ik heb zo'n verloopstukkie (dvi-->vga) maar totaal geen signaal... de TV doet het prima daarentegen...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oud topic, en lees * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * ook ff. En anders kijk je ff een paar van de Radeon topics door ( -= Radeon Topic - Deel 62 =- ).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.