webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
volgenz mij... is je beeldscherm geschiedenis... weet nog wel, dat we bij apple es een iMac hadden, tangerine ofzow. die had ook smal beeld, gaf je er een klap op, was ie ok... dan na 10 minuten was t beel dweer maar 10cm breed.... opzich wel te fixenOp donderdag 18 juli 2002 17:33 schreef Jazzper het volgende:
nou je kent wel dat je met de knopjes van je scherm het beeld smaller kan maken, dat effect maar dan dus wel 2x zo dun.. En als je dat wilt tegengaan door met de knopjes weer breder te zetten dan staat hij op stand max nog maar op 80% breedte ofzo. Ik zou niet weten waar het precies fout gaat
zeg dan gewoon dat hij kapot isOp vrijdag 19 juli 2002 11:23 schreef Reflex het volgende:
[..]
volgenz mij... is je beeldscherm geschiedenis... weet nog wel, dat we bij apple es een iMac hadden, tangerine ofzow. die had ook smal beeld, gaf je er een klap op, was ie ok... dan na 10 minuten was t beel dweer maar 10cm breed.... opzich wel te fixenmaar de vraag is wat cheaper is
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
trouwens: AppleVision monitoren staan toch bekend om na zoveel jaar er gewoon mee te stoppen?
Originele apple monitors hadden van oudsher al een grotere zwarte rand om het beeldscherm.Op donderdag 18 juli 2002 16:11 schreef Jazzper het volgende:
Het beeld wat op mijn scherm verschijnt is maar ongeveer de helft breed. Breder maken helpt niet. Iemand een idee of dit softwarematig is, de videokaart of de monitor zelf het euvel is? Specs: PowerMAC 4400/200 met een AppleVision 750 monitor. MacOS 8.6 NL 80Mb intern. Adapter: PCI Display ATY 264VT Kaartfabrikant ID 1002. Lekker chaotisch neergezet hier, maar toe maar. Ik kom er zelf niet uit en ik kan het probleem ook nergens op www vinden...
Wat ook een probleem kan zijn is dat de comp 'denkt' dat die een veel kleiner beeldscherm heeft, dat probleem heb ik ook gehad, erg klein beeld op een grotere monitor en met OSD kon dat niet goed worden gemaakt. Wat de oplossing was voor mij om eerst een andere monitor te kiezen, 15", daarna een reboot en dan weer de goede monitor te kiezen. Toen werd het beeld in een keer weer goed.
It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit.
Verwijderd
geen id, ik heb echt goedde ervaring met Apple Schermen, en ik hoop t nietOp vrijdag 19 juli 2002 13:13 schreef sharky_k_ het volgende:
ik ben blij dat we hier alleen maar lcd schermen hebben... van dit soort geneuzel ben je dan af.
trouwens: AppleVision monitoren staan toch bekend om na zoveel jaar er gewoon mee te stoppen?
Verwijderd
dan kun je net zo goed ff je pram zappenOp vrijdag 19 juli 2002 13:24 schreef STW het volgende:
[..]
Originele apple monitors hadden van oudsher al een grotere zwarte rand om het beeldscherm.
Wat ook een probleem kan zijn is dat de comp 'denkt' dat die een veel kleiner beeldscherm heeft, dat probleem heb ik ook gehad, erg klein beeld op een grotere monitor en met OSD kon dat niet goed worden gemaakt. Wat de oplossing was voor mij om eerst een andere monitor te kiezen, 15", daarna een reboot en dan weer de goede monitor te kiezen. Toen werd het beeld in een keer weer goed.
Ik heb toen de monitor op een andere pc aangesloten, maar toen bleef hij smal (hij was bovendien donkerder).
Ligt dus aan de monitor... helaas.
Verwijderd
dat is ook geen "AppleVision"Op vrijdag 19 juli 2002 13:24 schreef Reflex het volgende:
[..]
geen id, ik heb echt goedde ervaring met Apple Schermen, en ik hoop t nietwant ik heb hier een 17" CRT Studio Display staan
(ADC) en die moet nog wel ff mee
Goeie Tip! Zoals Karsten Kroon gisteren de ploegleider van Fassa Bortolo op zijn bek sloeg nadat hij aangereden was in de Tour, verkocht schrijver dezes stuk net een 17" Applevision een muilpeer en nu is tie weer breed, maar voor hoe lang. Vervolgvraag dus: Nu ik weet dat het aan de monitor ligt, is dit te fixen?Op vrijdag 19 juli 2002 11:23 schreef Reflex het volgende:
[..]
volgenz mij... is je beeldscherm geschiedenis... weet nog wel, dat we bij apple es een iMac hadden, tangerine ofzow. die had ook smal beeld, gaf je er een klap op, was ie ok... dan na 10 minuten was t beel dweer maar 10cm breed.... opzich wel te fixenmaar de vraag is wat cheaper is
Verwijderd
dat is trueOp vrijdag 19 juli 2002 18:47 schreef sharky_k_ het volgende:
[..]
dat is ook geen "AppleVision"
Verwijderd
maybe even langs een electronica zaak gaan, die dus ook reparaties uitvoeren, en die persoon daar vragen, of er wellicht wat aan te doen is...Op vrijdag 19 juli 2002 18:52 schreef Jazzper het volgende:
[..]
Goeie Tip! Zoals Karsten Kroon gisteren de ploegleider van Fassa Bortolo op zijn bek sloeg nadat hij aangereden was in de Tour, verkocht schrijver dezes stuk net een 17" Applevision een muilpeer en nu is tie weer breed, maar voor hoe lang. Vervolgvraag dus: Nu ik weet dat het aan de monitor ligt, is dit te fixen?
Verwijderd
we hadden twee 17 inch AV monitoren. Die dingen waren echt goed alleen moest een van de twee gerepareerd worden. De reparatie was ontzettend duur en de laag op het beeldscherm was kapot gemaakt door de reparatieOp vrijdag 19 juli 2002 19:31 schreef Reflex het volgende:
[..]
dat is truemaar met Apple Vision (de 1705 en 1710, de AV versie van de 1705
) heb ik nooit problemen gehad...
Ja maar dan ben je wel meteen veel meer instellingen kwijtOp vrijdag 19 juli 2002 18:38 schreef Reflex het volgende:
[..]
dan kun je net zo goed ff je pram zappen
Verwijderd
valt best mee, appletalk instellingen, muis snelheid (vroeger dan, tegenwoordig weet niet zeker), default opstrart schijf, selectiekleurOp vrijdag 19 juli 2002 21:52 schreef STW het volgende:
[..]
Ja maar dan ben je wel meteen veel meer instellingen kwijt
Ja maar als je vele exotische kaarten extenties hebt die ook instellingen daar opslaan wordt je echt niet bij als iemand een keer je RAM zaptOp vrijdag 19 juli 2002 22:05 schreef Reflex het volgende:
[..]
valt best mee, appletalk instellingen, muis snelheid (vroeger dan, tegenwoordig weet niet zeker), default opstrart schijf, selectiekleurdat zijn geen onoverkombare dingen
Verwijderd
Remedie: alle solderingen nalopen op breuken, en nasolderen.
Verwijderd
shame on die extensies, want die mogen daar helemaal niet aankomen, daarbijOp zaterdag 20 juli 2002 15:35 schreef STW het volgende:
[..]
Ja maar als je vele exotische kaarten extenties hebt die ook instellingen daar opslaan wordt je echt niet bij als iemand een keer je RAM zapttrust me is me al eens overkomen.
hoedanook, Michiel heeft de oplossing gegeven
Verwijderd
Ik weet niet hoe enorm handig/ervaren je bent, maar ik zo sowiets toch liever aan de pro over laten... nadeel is, dat als je het bij een electronica zaak laat doen, die meestal al 30 ¤ ofzow aan onderzoekskosten (ja ook als je weet wat er precies is) in rekening brengen...Op zaterdag 20 juli 2002 23:36 schreef Jazzper het volgende:
maar hoewel ik met liefde de soldeerbout te hand neem is een monitor volgens mij terecht niet het meest geliefde voorwerp wat ik onder de hand neem.. toch?