Toon posts:

philips writer werkt niet onder xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb in 1 van mijn systemen een philips 4401/65 cdrw(4*4*32),maar ik krijg hem alleen niet aan de praat. ik heb de nieuwste firmware 1.5 die ik kon vinden. Onder 98 werkt het prima. iemand een oplossing

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 11:04
Waar brand je mee? Met XP zelf zeker? Heb je al geprobeerd om te branden met de laatste versie van nero of easy CD. NO offense, maar XP's brand programma zuigt, is omslachtig en werkt voor geen meter :-)

Verwijderd

Topicstarter
nee zover kom ik niet. in mijn bios vind ie hem wel zijn als CDROM drive,maar eenmaal in XP aangekomen staat ie nergens.ook niet in apparaatbeheer

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ik heb zelf ook een Philips 4*4*32 maar heb nog nooit probs gehad met XP, ook niet bij branden met XP. Ik weet alleen zo ff niet welk type het precies is, zit niet thuis.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen problemen met branden. hij herkent die brander (4401/65) gewoon niet in xp. kabels zitten goed want onder win98 werkt ie gewoon

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 11:04
Hmmz... wat voor kabels hebbie d'r inzitten? Gewone IDE kabels of van die 80 conductor kabels (met een blauwe, zwarte en een grijze stekker)?

Hoe staan de jumpers/aansluiten van de CD/DVD/HDD's en hoe zitten ze aangesloten en als je 80 conductor kabels hebt welke stekker zit waar?

In geval van problemen iig cable select proberen te vermijden (wil soms weleens helpen) en alleen master/slave gebruiken. zwarte stekker in de master en grijze in de slave (in geval van 80 conductor) en tevens heb ik weleens HDD's/CD-ROM's gezien die het soms deden met 80 conductor en soms niet.

Oh ennuhm in geval van via/sis chipset kun je proberen de nieuwste chipset drivers te installen

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 20:58
Heb je hem al eens als stand-alone gezet, dat hij alleen op een kabel zit? Als dit werkt moet je de brander samen met je HDD laten draaien en de CD-ROM/DVD-drive stand-alone. Had namelijk hetzelfde probleem met XP bij een klant.Bij hem werkte het goed :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

check 's in de veilige modus, welke cd-rom stations je daar staan hebt,
verwijder deze,
en re-boot je pc in normale opstartmodus, en kijk 's of ie er dan wel bijstaat.
werkt voor mij meestal wel.

(XP: when u got old shit, 9 out of 10 times it won't fit)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Pagina: 1