Geheugen gesloopt door computer ?

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Hallo

Ik ben vandaag iets tegengekomen waar ik echt niet bij kan:
Een machine met 2x128MB geheugen dat samen 256 vormt moet uitgebreid worden naar 512. Echter, alle geheugenmodules die er extra ingaan worden maar herkent als 64 megabytes per module.

Nu komt het bizarre: Iedere module (128 mb, 256 mb etc) worden nadat ze in dat betreffende systeem hebben gezeten nog maar herkent als 64MB in elk ander willekeurig systeem. Inmiddels zijn een stuk of 4 modules van 128 en 256 MB "omgetoverd" tot 64MB exemplaren.

Dit ben ik echt nog nooit tegengekomen. Zijn er hier mensen die dit hebben meegemaakt ? Waar kan dit aan liggen ? De groothandel ziet me aankomen met 4 gloednieuwe modules die als RMA retour gaan :( :(

Het moederbord is trouwens een P3B-F

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik heb eerder het idee dat je genaaid bent met je geheugenmodules. De vraag is: Weet je zeker dat ze in een anders systeem hun officiele hoeveelheid geheugen hadden?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Op donderdag 18 juli 2002 15:30 schreef DenniZ-X het volgende:
Ik heb eerder het idee dat je genaaid bent met je geheugenmodules. De vraag is: Weet je zeker dat ze in een anders systeem hun officiele hoeveelheid geheugen hadden?
Ja, dat weet ik zeker....

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik ken het wel, maar dan van oudere moederborden. Die herkenden alleen zogeheten single-sided geheugen. Jouw mobo moet echter gewoon een alleseter zijn wat geheugen betreft. Kijk voor de zekerheid eens in je manual vanje mobo wat voor geheugen er ondersteund wordt.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Koop daarom merk geheugen van bijvoorbeeld KINGSTON...levenslange garantie..

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Op donderdag 18 juli 2002 15:34 schreef NoStra het volgende:
Koop daarom merk geheugen van bijvoorbeeld KINGSTON...levenslange garantie..
anders zeg je niks, je heb met alle merken geheugen garantie...

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Dit heb ik ook wel eens gehad met een nieuwe dimm van 128mb. Herkende hij eerst als 64, toen als 16 en vervolgens als 8. Bleek gewoon stuk te zijn dus ik had een nieuwe gekregen.

Vind het wel wat vaag dat hierdoor je andere geheugen stuk gaat want dit was bij mij niet het geval. Lijkt er idd op dat een deel van het geheugen stuk is gegaan :?

Signature

Pagina: 1