Toon posts:

Execcommand(insertimage) zelfbeheren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop tegen het volgende probleem aan:
als ik met execcommand("insertimage") werk krijg ik als ik op de image sta en het commando uitvoer de informatie over de image in het invoerscherm aangeboden.
Dit is correct.

Nu komt het: ik heb om eea beheerbaar te houden een hulpprogje gemaakt waarbij het invoeren correct werkt. Nu wil ik als ik op de image staan de gegevens over de image kunnen ophalen en weergeven op in het scherm.
Kan dit en zo ja hoe of kan ik hierover ergens informatie over vinden?

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Waar heeft die jongen het over?

M.a.w. post eens wat meer info met wat je aan het doen bent, in welke taal, en wat je wilt enzo. Hier kan nietzoslimmeik in ieder geval GEEN wijs uit.

Ow, en volgens mij moet je bij de buren zijn. W&G > PW

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

Pelle

🚴‍♂️

Hij zit hier wel goed; execCommand is een IE functionaliteit.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Beetje vaag idd...

is die Execcommand soms een JScript-functie ofzow?!?!?!\

Wtf is het??

Verwijderd

Topicstarter
dit is een commando uit javascript. Het is een onderdeel van een editor die ik probeer te bouwen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 15:52 schreef olifant het volgende:
dit is een commando uit javascript. Het is een onderdeel van een editor die ik probeer te bouwen.
Ah, JScript, okay, da's al heel wat meer belangrijke info...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

Pelle

🚴‍♂️

Kijk eens op msdn naar de execCommand docs. Hier bijvoorbeeld: http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/methods/execcommand.asp

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Dacht dat het ASP en/of VB was... kwam met Google uit op MSDN, en had niet verder gelezen.

Aannames.. aannames |:(

Inhoudelijk kan ik topicstarter verder niet van dienst zijn...

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 12:55
Ok, dit heb ik al es eerder aan iemand beantwoord... Een search had je waarschijnlijk wel geholpen. Topic was als volgt:

[JS]execCommand InsertImage align = .....

Daar staat in hoe je een plaatje na insert weer kunt vinden.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de functie ook via Microsoft gehaald. Als ik hierbij de functie uitvoer, kan ik alleen bladeren op de locale schijf. Mijn doel is om te bladeren op de server en dan alleen nog maar in een door mij aangegeven map. Dit is volgens mij niet mogelijk met de orginele functie, vandaar het eigen brouwsel.

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt wat Morrar schrijft. dit is bekend. Het gaat hier om een ander soort vraag. Zie mijn vorige aanvulling

• Morrar
OK, je wilt plaatjes vanaf de server... Dat kan wel want die InsertImage werkt gewoon met URL's. Alleen dat bladeren niet. Zo voegt de functie gewoon een online plaatje in:

EditLayer = document.getElementById('EditLayer');
Editlayer.execCommand('InsertImage', false, 'http://www.ow.nl/blaat.gif');

De URL moet je dan natuurlijk op een andere manier zien te krijgen.... Aangezien je een directory wilt uitlezen kom je dan denk ik al snel op PHP/CGI oid terecht... JS en dirs op de server is natuurlijk niet echt handi. Met PHP dir uitlezen, een selectbox vullen en waardes doorpasen naar JS zou ik doen...

Was dit wel een beetje het antwoord? Misschien is dit geen optie aangezien je geen PHP/CGI hebt?

Cheers

Verwijderd

check dit anders ff ...

[url="http://www.unica.edu/uicfreesoft/wysiwyg_web_edit/info_wysiwyg_web_edit_eng.html"]http://www.unica.edu/uicfreesoft/wysiwyg_web_edit/info_wysiwyg_web_edit_eng.html[/url]

Verwijderd

Topicstarter
JAJA, het heeft even geduurd voor ik weer aan het kloppen kon, vakantie bla bla..

Voorgaande is dus iest wat ik niet bedoel. Bij het oproepen van de functie insertimage heb ik een soortgelijkscherm zoals dit door de orginele functie wordt weergegeven. (probeer voorgenoemde link maar eens uit, dan weet je wat ik bedoel).
Bij het bladeren maak ik gebruik van ASP om de juiste mapinfo op te halen. Deze informatie kan ik wel plaatsen in het scherm. Bij het opnieuw aanklikken van de functie wil ik het zelfde bereiken als in de orginele versie.

Dus vraag: is er iets om de gegevens weer terug te halen??
misschien met createTextRange of met een van de query-funties

• Morrar
Ok, zo krijg je dus een ref terug.... dat stond dus in dat topic wat ik eerder gepost heb. Je kunt hier gewoon het src attribuut van opvragen, of een border instellen / opvragen. Voorbeeld:

//Referentie naar de editable layer
var EditLayer = document.all.MyEditorBaseLayer;

//Eventueel even actief maken
EditLayer.setActive();

//ControlRange object maken van huidige selectie (=plaatje)
var TempCR = EditLayer.document.selection.createRange();

//Eerste item in de CR is het ingevoegde plaatje
var ImElem = TempCR.item(0);

//Bordertje doen?
ImElem.style.border = "1px solid black";

OK, als dit um niet is, dan weet ik het ook niet meer ;)

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
"BINGO"

Morrar dit is het. Het werkt.
Pagina: 1