Ik ben op zoek naar mensen die een pc hebben in combinatie met een Egosys geluidskaart (liefst een wamirack maar mag ook iets anders zijn).
Ik wil diegene vragen of zij een stukje testsoftware door mij geschreven willen draaien en de resultaten daarvan aan mij door willen geven.
---
Ik heb het stukje testsoftware even online gezet.
http://www2.hku.nl/~daniel2/asiotest/AsioTest10.zip
Werkwijze:
- Verbindt output kanaal 1 direct met input kanaal 1.
- Controleer wamirack / egosys instellingen voor input opname (nivo regeling)
- Start het programma.
- Kies bovenaan de juiste asiodriver.
- Druk op start. Gedurende 1 seconde zal een sinus klinken die uit teststream.wav bestand wordt gelezen.
- Na 1 sec staat in de programma directory een bestand recordstream.wav.
- Open deze in een waveeditor en meet exact de stilte tot het begin van de sinus. (in samples).
Achterliggende info:
Voor mijn afstudeeropdracht ben ik de ASIO2 ondersteuning in Delphi aan het onderzoeken. Dit doe ik deels door een latency meting uit te voeren die er als volgt uit ziet.
Sluit een output van de geluidskaart direct aan op een input . Speel een stukje audio af en neem direct alle audio op die binnenkomt op de input. Uit de wavefile die hieruit ontstaat is de daadwerkelijke latency af te lezen die optreedt. Ik krijg bij deze meting waardes die ik niet helemaal thuis kan brengen en daarom wil ik dit op meerdere verschillende systemen uitproberen.
Ik wil diegene vragen of zij een stukje testsoftware door mij geschreven willen draaien en de resultaten daarvan aan mij door willen geven.
---
Ik heb het stukje testsoftware even online gezet.
http://www2.hku.nl/~daniel2/asiotest/AsioTest10.zip
Werkwijze:
- Verbindt output kanaal 1 direct met input kanaal 1.
- Controleer wamirack / egosys instellingen voor input opname (nivo regeling)
- Start het programma.
- Kies bovenaan de juiste asiodriver.
- Druk op start. Gedurende 1 seconde zal een sinus klinken die uit teststream.wav bestand wordt gelezen.
- Na 1 sec staat in de programma directory een bestand recordstream.wav.
- Open deze in een waveeditor en meet exact de stilte tot het begin van de sinus. (in samples).
Achterliggende info:
Voor mijn afstudeeropdracht ben ik de ASIO2 ondersteuning in Delphi aan het onderzoeken. Dit doe ik deels door een latency meting uit te voeren die er als volgt uit ziet.
Sluit een output van de geluidskaart direct aan op een input . Speel een stukje audio af en neem direct alle audio op die binnenkomt op de input. Uit de wavefile die hieruit ontstaat is de daadwerkelijke latency af te lezen die optreedt. Ik krijg bij deze meting waardes die ik niet helemaal thuis kan brengen en daarom wil ik dit op meerdere verschillende systemen uitproberen.