[Linux][KDE]Auto insert cd-rom/dvd actie aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Heb hier wat systemen staan met RH 7.3, de bedoeling is dat er n00bs op gaan werken.

Ik heb opgemerkt dat als ik een CD-Rom/DVD er in stop er een "actie" gestart wordt. Indien het een Red-Hat CD-Rom betreft... wordt er gevraagd om het root password en andere cd's gewoon een "browser" voor op de cdrom/dvd.

Nu wil ik graag het volgende,

Op het moment dat er een CD-Rom/DVD ingestopt wordt een icoontje op de dekstop en als je het icoontje weggooit dan unmount ie um en eject.
Apple look a like :0

Heeft iemand tip(s) heb al gegoogled et cetera.. maar het haalde niet echt iets uit!

My weblog

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heeft dat neit iets te doen met 't automatisch mounten en unmounten? ik had er geloof ik een x iets over gelezne ...
dat zoeken we op :D

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• capedro
Op donderdag 18 juli 2002 15:14 schreef Scarecrow het volgende:
heeft dat neit iets te doen met 't automatisch mounten en unmounten? ik had er geloof ik een x iets over gelezne ...
dat zoeken we op :D
Ik denk dat hij mount als reactie op het "insert" van de cd-rom/dvd.

Echter hoe ik dat kan aanpassen wil ik weten... als ik dat kan kan ik ook een icoontje op het desktop gooien!

* capedro gaat ook zelf verder zoeken

My weblog

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kan wel, mandrake doet 't namelijk

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• capedro
Op donderdag 18 juli 2002 15:25 schreef Scarecrow het volgende:
kan wel, mandrake doet 't namelijk
Ok daar schiet ik niet echt veel mee op :'(

RedHat 7.3 doet ook een actie... maar ik wil graag weten via welke configfile/programma et cetera ik mijn 'eigen' acties kan maken op een "insert"/"eject" event :?

My weblog

Verwijderd

Ik zag laatsts eens iets dergelijks voor kde. Daar zat dan ook een moduletje voor het kde controle centrum in waarmee je kan zeggen welke actie voor audiocd, dvd, datacd ed.
Kgeloof dat het iets van autoinsert notification heette, ff googlen dus :P

Verwijderd

Bedacht net wel iets...
shellscriptje:
#!/bin/sh
HIER IETS OM TE CHECKEN OP CD, eg. autoinsert
if CDERINZIT {

if -e [ ~/Desktop/CDROM.kdelink ] {
mount /cdrom
} else {
umount /cdrom
}

Verwijderd

Bedacht net wel iets...
shellscriptje:
#!/bin/sh
HIER IETS OM TE CHECKEN OP CD, eg. autoinsert
if CDERINZIT {
touch ~/Desktop/CDROM.kdelink ] {
}

if -e [ ~/Desktop/CDROM.kdelink ] {
mount /cdrom
} else {
umount /cdrom
rm ~/Desktop/CDROM.kdelink ]
eject
}

nou ja een voorzetje alleen het CD-detect stuk moet dan nog iets moois worden, wie weet kun je de source van autoinsert een beetje hacken :P

touch moet het trouwens niet worden, beter cp een bestaande file.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Hoi capedro,

Ik heb hier laatst ook een beetje mee zitten spelen en toen vond ik het volgende: [url="http://www.darkweb-rebel.com/content/Software/KDE/autorun-kde.html"]http://www.darkweb-rebel.com/content/Software/KDE/autorun-kde.html[/url]

Hiermee kan je dus per CD-media (audio CD, data CD, video CD) instellen wat er gebeurd als je hem in je drive stopt.
Dit programma werkt onder KDE3 en er wordt een control center module meegeleverd.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• capedro
Op vrijdag 19 juli 2002 14:07 schreef The_Surfer het volgende:
Hoi capedro,

Ik heb hier laatst ook een beetje mee zitten spelen en toen vond ik het volgende: [url="http://www.darkweb-rebel.com/content/Software/KDE/autorun-kde.html"]http://www.darkweb-rebel.com/content/Software/KDE/autorun-kde.html[/url]

Hiermee kan je dus per CD-media (audio CD, data CD, video CD) instellen wat er gebeurd als je hem in je drive stopt.
Dit programma werkt onder KDE3 en er wordt een control center module meegeleverd.
Hehehehe... ben net een beetje lukraak aan het zoeken geweest op zo'n linuxbak en toen vond ik idd autorun... we gaan daar eens mee spelen!

Thnx all :o

My weblog

Pagina: 1