Toon posts:

Problemen met Computer?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een nieuwe computer gekregen. Na ellelang sleur van mijn oude PII celeron. Maar zoals ik altijd heb ik ongeluk met computers en doet altijd iets het niet. Deze computer is bij Informatique besteld en daar in elkaar gezet vanuit allerlei lossen onderdelen. Nu doet opzich alles het maar als ik de computer opstart valt hij na +/- 45 minuten gewoon uit.. En start hijzichzelf opnieuw op. Dit blijft hij doe elke keer weer. 1x per uur valt hij uit en restart hijzichzelf zonder dat ik de opdracht voor geef.

Dit gebeurt als ik iets "zwaars" doe met de HD. Wat opzich helemaal niet zwaar hoort te zijn voor z'n computer. Bv: Als ik een film draai via de HD slaat hij binnen 5 af en start hij opnieuw op. Ook als ik spelletjes speel (ik speelde UT) slaat hij na een tijdje (30 min) af. Al weet ik niet of dat door het spel kwam. Is dit een software of Hardware probleem?

Ik baal hier erg van want deze computer koste me 1250 euro en ik verwacht voor dat geld een goeie computer te hebben. Weet iemand misschien hoe dit zou kunnen komen?

De computer draait op Windows XP.
Systeem: 1,8 GHZ AMD, 512 DDR, Geforce 3 TI 200, Abit moederbord, 2 unex netwerkkaarten, 80GB maxtor HD

PS: Zodra ik mijn GeForce 3 TI 200 probeer te instaleren en dan de computer opnieuw opstart doet hij helemaal niks meer. Dan kan ik de windows opnieuw instaleren. Ook de beeldscherm drivers kunnen niet geselecteerd worden.

Weet iemand hier iets op? Alvast bedankt

Verwijderd

Dit klinkt als een probleem met z'n voeding...

Verwijderd

Topicstarter
Juist daar dacht ik dus ook aan. Maar ik heb niet veel verstand van dingen dat ik met de computer zelf (de spullen in de kast) moet doen. Zou je misschien me een beetje kunnen helpen waar ik zou moeten kijken?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op donderdag 18 juli 2002 15:06 schreef DutchHobbit het volgende:
Juist daar dacht ik dus ook aan. Maar ik heb niet veel verstand van dingen dat ik met de computer zelf (de spullen in de kast) moet doen. Zou je misschien me een beetje kunnen helpen waar ik zou moeten kijken?
Bel gewoon Informatique, daar weten ze het wel. :+

Verwijderd

Topicstarter
juist bedankt :) Ik zal ze bellen. Ik hoop dat het oplos baar is zonder de PC terug te brengen anders heeft mijn computer wel 1 hele dag in mijn kamer gestaan!

Verwijderd

Gebruik je wel een geaard stopcontact? Asl dat niet zo is zou ik dat eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gebruik een geaard stopcontact

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[topic=552363/1/100] :?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Topicstarter
ja... omdat ik niet zeker wist of het een hardware probleem of een software probleem was..

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

volgende keer maar even vragen aan een modje of zo?
nouja is al gemeld in SM :D zag ik net

Verwijderd

Topicstarter
snif... slaat toch nergens op...

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Kan het niet aan windows XP liggen ofzo, want XP heeft geen blauwe schermen maar zo'n leuke reboot functie voor in de plaats :(, probeer die optie eens uit te zetten, misschien dat het helpt

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op donderdag 18 juli 2002 15:25 schreef DutchHobbit het volgende:
snif... slaat toch nergens op...
:? wat slaat toch nergens op?

Verwijderd

Hoe warm is je putertje ? dat kan het probleem ook zijn.

Dus Voeding of Temp.

Je kan ook nog een memtest doen. Misschien is je geheugen brak.

Verwijderd

Goh, ook problemen met je hardware zie ik? Krijg je niet voldoende reacties binnen de jou gewenste tijd?
De beide gestarte topics lijken wel erg veel op elkaar....

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 15:34 schreef klausewitz het volgende:
Goh, ook problemen met je hardware zie ik? Krijg je niet voldoende reacties binnen de jou gewenste tijd?
De beide gestarte topics lijken wel erg veel op elkaar....
Rustig maar... klagen kun je bij SM :P

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

-> OH :+

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb zo'n idee dat het geen AMD 1.8 GHz is maar een AMD XP 1800+ :)

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 15:31 schreef Sjadow_ het volgende:
Kan het niet aan windows XP liggen ofzo, want XP heeft geen blauwe schermen maar zo'n leuke reboot functie voor in de plaats :(, probeer die optie eens uit te zetten, misschien dat het helpt
ten eerste heeft XP wel blauwe of rode of groene enz. schermen des doods.
ten tweede heb je je beeldscherm aa nje kastvoeding aan gesloten. Soms wil het helpen als je je beeldscherm direkt in een stopcontact douwt.
Pagina: 1