Toon posts:

Problemen met de PC! Hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik zou jullie mijn probleem voorleggen.

Ik heb sinds gisteren een nieuwe computer. Daar ben ik natuurlijk erg blij mee. Maar zoals ik altijd het ongeluk heb doet altijd iets het niet. Deze computer is bij Informatique besteld en daar in elkaar gezet vanuit allerlei lossen onderdelen. Nu doet opzich alles het maar als ik de computer opstart valt hij na +/- 45 minuten gewoon uit.. En start hijzichzelf opnieuw op. Dit blijft hij doe elke keer weer. 1x per uur valt hij uit en restart hijzichzelf zonder dat ik de opdracht voor geef.

Dit gebeurt als ik iets "zwaars" doe met de HD. Wat opzich helemaal niet zwaar hoort te zijn voor z'n computer. Bv: Als ik een film draai via de HD slaat hij binnen 5 af en start hij opnieuw op. Ook als ik spelletjes speel (ik speelde UT) slaat hij na een tijdje (30 min) af. Al weet ik niet of dat door het spel kwam.

Ik baal hier erg van want deze computer koste me 1250 euro en ik verwacht voor dat geld een goeie computer te hebben. Weet iemand misschien hoe dit zou kunnen komen?

De computer draait op Windows XP.
Systeem: 1,8 GHZ AMD, 512 DDR, Geforce 3 TI 200, Abit moederbord, 2 unex netwerkkaarten, 80GB maxtor HD

PS: Zodra ik mijn GeForce 3 TI 200 probeer te instaleren en dan de computer opnieuw opstart doet hij helemaal niks meer. Dan kan ik de windows opnieuw instaleren. Ook de beeldscherm drivers kunnen niet geselecteerd worden.

Weet iemand hier iets op? Alvast bedankt

Verwijderd

Lijkt me een temp probleem.Kijk us inde BIOS hoe dattie staat afgesteldt :7

Verwijderd

Topicstarter
waarnaar moet ik dan kijken in de bois?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:52

Talon

Booooom !

Vraagje : Hoeveel wat is je voeding ?
onder de 300 raadt ik je af.

mocht dat niet het probleem zijn : Via 4 in 1 drivers

en als dat het niet is ben ik er wel weer ff doorheen.

Verwijderd

Topicstarter
hehe waar kan ik kijken hoeveel mijn voeding is ... :?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Kijk eens naar de koeler, draait die wel :?
En bel ze eens of ze weten of er wel wat prut tussen proc en heatsink zit of kijk zelf anders eens een keertje.

Hoe is verder de airflow in je kast zitten er nog koelers in en zijn die ook goed aangesloten, lijkt mij namelijk idd een warmteprobleem.

ps. Installeer eens zoiets als MBM en check je system temps eens.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op donderdag 18 juli 2002 15:02 schreef Asja het volgende:
Lijkt me een temp probleem.
...
Dat klinkt idd het meest aannemelijk. Heel misschien zou het een brakke voeding kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht persoonlijk aan een voeding probleem maar ik weet niet hoe je dat moet oplossen...

En ik heb 4 coolers in de kast met een Aopen extra gekoelde kast... ik denk dat de ventelatie geen probleem moet zijn.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op donderdag 18 juli 2002 15:08 schreef DutchHobbit het volgende:
Je hebt het toch gisteren gekocht. Wat staat op de factuur? (Watt dus)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Op donderdag 18 juli 2002 15:08 schreef DutchHobbit het volgende:
wat doe jij op got?

edit: kast open, kijken wat er op de voeding staat, oohja, voor het geval dat: kast doe je open dor de schroeven los te draaien, die zitten vaak aan de achterkant.

Verwijderd

Gebruik je wel een geaard stopcontact?

Verwijderd

Topicstarter
naja zeg. is het echt waar? dat de schroeven aan de achterkant zitten...

iig bedankt voor de hulp

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Bel informatique is gewoon op? wat zeggen ze ervan, zij zijn immers degeen die je kast in mekaar hebben zitten schroeven. Vast wel dat ze dit soort dingen vaker te horen krijgen en jouw er zo een antwoord op moeten kunnen geven, of zie ik dit verkeerd?

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

Verwijderd

En met een andere videokaart?

Je hebt toch wel automatic reboot uitgezet in Win-XP ?

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 14:59 schreef DutchHobbit het volgende:
Wel ik zou jullie mijn probleem voorleggen.

Ik heb sinds gisteren een nieuwe computer. Daar ben ik natuurlijk erg blij mee. Maar zoals ik altijd het ongeluk heb doet altijd iets het niet. Deze computer is bij Informatique besteld en daar in elkaar gezet vanuit allerlei lossen onderdelen. Nu doet opzich alles het maar als ik de computer opstart valt hij na +/- 45 minuten gewoon uit.. En start hijzichzelf opnieuw op. Dit blijft hij doe elke keer weer. 1x per uur valt hij uit en restart hijzichzelf zonder dat ik de opdracht voor geef.

Dit gebeurt als ik iets "zwaars" doe met de HD. Wat opzich helemaal niet zwaar hoort te zijn voor z'n computer. Bv: Als ik een film draai via de HD slaat hij binnen 5 af en start hij opnieuw op. Ook als ik spelletjes speel (ik speelde UT) slaat hij na een tijdje (30 min) af. Al weet ik niet of dat door het spel kwam.

Ik baal hier erg van want deze computer koste me 1250 euro en ik verwacht voor dat geld een goeie computer te hebben. Weet iemand misschien hoe dit zou kunnen komen?

De computer draait op Windows XP.
Systeem: 1,8 GHZ AMD, 512 DDR, Geforce 3 TI 200, Abit moederbord, 2 unex netwerkkaarten, 80GB maxtor HD

PS: Zodra ik mijn GeForce 3 TI 200 probeer te instaleren en dan de computer opnieuw opstart doet hij helemaal niks meer. Dan kan ik de windows opnieuw instaleren. Ook de beeldscherm drivers kunnen niet geselecteerd worden.

Weet iemand hier iets op? Alvast bedankt
Zit het gewoon niet bij "PS" ? Het lijkt me dus meer een driver probleem van je grafischekaart.
Trouwens... Hoe kan het dat je wel kunt gamen en je grafischekaart niet kunt installeren?

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 15:11 schreef DutchHobbit het volgende:
Ik dacht persoonlijk aan een voeding probleem maar ik weet niet hoe je dat moet oplossen...

En ik heb 4 coolers in de kast met een Aopen extra gekoelde kast... ik denk dat de ventelatie geen probleem moet zijn.
Als de ventilatoren verkeerd geplaatst zijn dan kan dat nadelig uitpakken voor de temp. (jawel, airflow is een vak)

Als het een Aopen kast is dan heeft deze een standaard meegeleverde voeding. Kijk op de bon, daar staat op welke voeding er in zit, niet los, maar in de term van de kast zelf is het terug te vinden.. niet altijd direct, maar dan weten wij je wel te helpen.
Van brak kunnen we niet meteen negatief spreken, want infotiek doet aan superservice en garantie (je betaalt er trouwens wel voor)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op donderdag 18 juli 2002 15:13 schreef Icey het volgende:

[..]

wat doe jij op got?

edit: kast open, kijken wat er op de voeding staat, oohja, voor het geval dat: kast doe je open dor de schroeven los te draaien, die zitten vaak aan de achterkant.
tja niet iedereen is zo slim als jij :* iedereen begint als noob en wordt 'slimmer' (gaat niet voor iedereen op)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

bekijk eerst de temp in je bios eens...

Verwijderd

Goh, ook problemen met je software zie ik? Krijg je niet voldoende reacties binnen de jou gewenste tijd?
De beide gestarte topics lijken wel erg veel op elkaar....

• Icey
Op donderdag 18 juli 2002 15:29 schreef Scarecrow het volgende:

[..]

tja niet iedereen is zo slim als jij :* iedereen begint als noob en wordt 'slimmer' (gaat niet voor iedereen op)
maar je mag als GOT user toch wel een beetje verstand verwachten? als ik jou vraag 'hoeveel mb heeft me mp3 speler', dan neem ik aan dat je mijn mp3 speler pakt, vervolgens de memorycard eruit trekt en dan afleest dat er 128mb inzit.

een klein beetje niveau mag toch wel? een vraag van 'hoeveel wat is me voeding', dan mag ik toch verwachten dat je ze slim bent om gewoon op de voeding te kijken. of moet ik gaan gokken?

gewoonweg klote hiero, niveau daalt... okay, ik ben ook een niewbie geweest, en ben nogsteeds, maar ik kan na 1 dag de search gebruiken, en logisch nadenken.

Als je ergens iets gekocht heb, en het werkt niet, dan kan je toch gewoon terug gaan? kijk, als je alles zelf gemaakt heb, dan heb je een probleem, je kan op niemand terugvallen.

maargoed, ik hou op, zomenteen word ik nog kwaad.

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 15:34 schreef Icey het volgende:

[..]

maar je mag als GOT user toch wel een beetje verstand verwachten? als ik jou vraag 'hoeveel mb heeft me mp3 speler', dan neem ik aan dat je mijn mp3 speler pakt, vervolgens de memorycard eruit trekt en dan afleest dat er 128mb inzit.

een klein beetje niveau mag toch wel? een vraag van 'hoeveel wat is me voeding', dan mag ik toch verwachten dat je ze slim bent om gewoon op de voeding te kijken. of moet ik gaan gokken?

gewoonweg klote hiero, niveau daalt... okay, ik ben ook een niewbie geweest, en ben nogsteeds, maar ik kan na 1 dag de search gebruiken, en logisch nadenken.

Als je ergens iets gekocht heb, en het werkt niet, dan kan je toch gewoon terug gaan? kijk, als je alles zelf gemaakt heb, dan heb je een probleem, je kan op niemand terugvallen.

maargoed, ik hou op, zomenteen word ik nog kwaad.
't is nog een crosspost ook van onze Nederlandse Hobbit.

• Icey
Op donderdag 18 juli 2002 15:40 schreef klausewitz het volgende:

[..]

't is nog een crosspost ook van onze Nederlandse Hobbit.
bedoel ik, niet eens de moeite nemen om te wachten.. dropt ze vraag hier neer, gaat allemaal niet snel genoeg en als hij zomenteen de oplossing heeft is ie verdwenen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Crosspost it is: [topic=552368] Foei, lees de FAQ.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.