Bestand expliciet opslaan, dus niet openen

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Is het mogelijk om geforceerd bestanden te downloaden, zonder dat IE ze herkend en opent met, bijvoorbeeld Excel?

Zelfs het renamen van de extensie naar een exotische extensie werkt niet. Kijk IE soms in de headers van het bestand?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 14:49

André

Analytics dude

Nee, die instelling moeten mensen zelf aanpassen (in IE). Dat kun je niet vanaf een website doen.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

mischien begrijp ik de vraag verkeerd, maar kan dit niet gewoon met rechtermuisknop, opslaan

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• martijnn
  • Nu online
Op donderdag 18 juli 2002 14:40 schreef MUSTIS het volgende:
mischien begrijp ik de vraag verkeerd, maar kan dit niet gewoon met rechtermuisknop, opslaan
Het zal waarschijnlijk wel kunnen, maar het is zeg maar een pakket, waarbij de klanten een mogelijkheid krijgen tot exporteren. De rechtermuisknop is daarbij niet echt een nette oplossing (deze overigens ook niet echt).

Ik heb al wel zitten denken aan een java applet. Dat kan waarschijnlijk wel ?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Het kan heel makkelijk, maar niet clientside :)

Serverside kun je simpelweg een andere contenttype header meegeven, dit is waar je browser naar kijkt om te zien welk programma geopend moet worden. Is het contenttype onbekend of is er geen applicatie aan verbonden, dan wordt het als download aangeboden. Over het algemeen gebruik je voor downloads contenttype "application/octet-stream", maar ieder fictief verzonnen contenttype zal een download triggeren. application/bosmonster ofzo :P

Andere mogelijkheid is trouwens ook wel via execCommand("saveAs"). Is wel IE-only, maar misschien dat je daar wat mee kan. Het roept simpelweg het saveAs commando aan uit het menu. Kan soms nuttig zijn.

• martijnn
  • Nu online
Op donderdag 18 juli 2002 14:43 schreef Bosmonster het volgende:
Andere mogelijkheid is trouwens ook wel via execCommand("saveAs"). Is wel IE-only, maar misschien dat je daar wat mee kan. Het roept simpelweg het saveAs commando aan uit het menu. Kan soms nuttig zijn.
Dit werkt prima! Het pakket wordt toch alleen i.c.m. IE gebruikt.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Ja, dit kan. Je moet dan niet content-type: application/bosmonster doen :) (dit werkt ook, maar gebruik dan in ieder geval application/octet-stream), maar de content-disposition header. Ik ben even vergeten wat je er precies bij moest zetten. Je kan zorgen dat hij een Save As...-dialoog begint, of dat hij Excel start in een apart window in plaats van in de browser. De standaard (in de browser tonen) is 'inline'.

Ik kan me vergissen overigens. Maar het helpt je misschien op weg.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 18 juli 2002 14:58 schreef rollebol het volgende:
Ja, dit kan. Je moet dan niet content-type: application/bosmonster doen :) (dit werkt ook, maar gebruik dan in ieder geval application/octet-stream), maar de content-disposition header. Ik ben even vergeten wat je er precies bij moest zetten. Je kan zorgen dat hij een Save As...-dialoog begint, of dat hij Excel start in een apart window in plaats van in de browser. De standaard (in de browser tonen) is 'inline'.

Ik kan me vergissen overigens. Maar het helpt je misschien op weg.
Dat zeg ik, Gamma :P

Hier meer info:

http://www.pasteur.fr/cgi-bin/mfs/01/18xx/1806

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Oeps.... verkeerde forum...

[ Voor 0% gewijzigd door AKA_ACE op 14-11-2002 22:48 . Reden: verkeerde forum ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Pagina: 1