Ik ga een colo-server plaatsen(gamehosting/webhosting), met uiteraard een domein daaraan gekoppeld. Ik snap nu hoe ik in apache met php de htmlpagina's kan doorlinken als er
clan1.blaat.com
wordt ingetikt, das geen probleem. Maar nu het volgende. Ik wil dat er, als er
clanserver.blaat.com
wordt ingetikt wordt doorverwezen naar een poort op dit zelfde ip, zodat men bijvoorbeeld niet hoeft in te typen
clanserver.blaat.com:27000
clanserver2.blaat.com:27010
enz. Dus dat er meteen naar de goede poort wordt doorverwezen(voor HL, Q3 en dat soort games).
De server gaat onder Windows 2000 advanced server draaien, daar zit dus een ingebouwde DNS-server in. Maar om nu me hele systeem te formatten of deze optie erin zit gaat me wat te ver, dus ik vraag het maar ff
clan1.blaat.com
wordt ingetikt, das geen probleem. Maar nu het volgende. Ik wil dat er, als er
clanserver.blaat.com
wordt ingetikt wordt doorverwezen naar een poort op dit zelfde ip, zodat men bijvoorbeeld niet hoeft in te typen
clanserver.blaat.com:27000
clanserver2.blaat.com:27010
enz. Dus dat er meteen naar de goede poort wordt doorverwezen(voor HL, Q3 en dat soort games).
De server gaat onder Windows 2000 advanced server draaien, daar zit dus een ingebouwde DNS-server in. Maar om nu me hele systeem te formatten of deze optie erin zit gaat me wat te ver, dus ik vraag het maar ff