Op vrijdag 19 juli 2002 22:09 schreef Oogst het volgende:
Ik begrijp niet waarom je dit nou zou willen. Ik ken slechts een paar situaties waarbij je dit ZICHTBAAR zou kunnen gebruiken, en dat is bij prisma's, tralies en cd's.
Die laatste is wel nuttig in de praktijk, maar ik weet wel praktisch zeker dat de tralie-achtige-functie van een cd door geen enkele renderer berekend kan worden.
Wat jij wilt is echt zo enorm specifiek en het is zo zeldzaam, dat je het eigenlijk nooit nodig hebt. Het is alleen leuk om te proberen een prisma te maken en dat je dan weet dat het kan en te renderen, maar verder heb je er volgens mij niks aan.
ehm ja het is een heel, heel erg klein verschil dat bijna niet opvalt...
maar ik denk dat je hersenen een beeld hebben gevormd van iets glas-achtigs dat fotorealistisch is...
en als je kijkt naar die afbeelding die gladiool heeft gepost dan denk je, ja dit komt aardig in de buurt van iets fotorealistisch...
heb je die disperie niet, dan weet ik zo gauw nog niet of je wederom zou zeggen, ja dit komt aardig in de buurt van iets fotorealistisch.
het zit er dan om de 1 of andere reden niet echt "echt" uit... omdat er gewoon een paar kleine maar hele duidelijke gekleurde onderdelen ontbreken...
nu verzin ik dit terplekke en had ik hier niet echt aan gedacht toen ik mijn vraag verzon...ik was gewoon aan het klooien in brazil met glazen materials en dit schoot me ffkes te binnen...
zoals ik al zei...ik weet niet of het weinig uit maakt als fotorealisme je doel is...