M'n pentium 1 processor (150 Mhz) is gestorven. Bij een vriend ging ik maar eens de server schoonmaken (ook een pentium 1, 100 Mhz) want die zat onder het stof. Toen ik de processor terugstopte gebeurde er niets meer. Ik nam de processor mee naar huis en stopte hem in m'n eigen computer, tja, niet helemaal intelligent want 100 Mhz != 150 Mhz, maar toen ik m'n eigen proc weer terugstopte was er niets aan de hand. Een dag later zag ik haartjes zitten op de 100 Mhz proc, ik haalde die er af en probeerde nog eens of ie werkte, maar da was natuurlijk niet zo. Toen ik daarna m'n eigen proc terugstopte deed die ook niets meer...
... Nouja, eigenlijk is niet zeker te zeggen of het de processor is, maar m'n main board manual vertelt niets over problemshooting, hoe ik kan zien wat er niet werkt. M'n vraag is wat er nou mis gegaan kan zijn - ik ben vrij voorzichtig met de proc omgegaan - de kans bestaat wel dat ik met m'n vieze tengels de pinnetjes heb aangeraakt.. kan het zijn dat hij daardoor al niet werken wil, en zo ja, hoe kan ik dat dan het best schoonmaken?
Verwijderd
ik denk toch dat je die cpu's heb stukgemaakt heb ik heb nog een p1 100Mhz voor je liggen mag je zo hebben
proc kapot door aanraken lijkt me stug, ik heb hier een proc die eerst een maandje door ma kamer sweefde, toen onder me bed, toen stof eraf geblazen en het werkte allemaal nog prima.
ik denk dat jou proc gewoon aan het einde van ze latijn was, sorry, maar het is waarschijnlijk de waarheid.
ik denk dat jou proc gewoon aan het einde van ze latijn was, sorry, maar het is waarschijnlijk de waarheid.
Er zaten haartjes op? 
Stoute processor dan, moet hij zich wel scheren hoor.
Zonder dollen, ik denk ook dat hij zijn beste tijd dan wel heeft gehad, die dingen gaan niet zo snel kapot door normaal gebruik of zelfs niet door het bij de pinnetjes te pakken. Regel wat met die aardige jongeman die er gratis 1 wilt geven
Stoute processor dan, moet hij zich wel scheren hoor.
Zonder dollen, ik denk ook dat hij zijn beste tijd dan wel heeft gehad, die dingen gaan niet zo snel kapot door normaal gebruik of zelfs niet door het bij de pinnetjes te pakken. Regel wat met die aardige jongeman die er gratis 1 wilt geven
Verwijderd
Be gratefull of the tweaker that gives things away.. they are very rareOp donderdag 18 juli 2002 14:26 schreef ScRaze het volgende:
Zou kunnen, maar ik weet nog niet hoe...
/me zaait dood en verderf
Zou'k heel relaxed vinden, graag
Verwijderd
Luister, ik weet door ervaring dat processors dus ECHT wel langer meekunnen (zie specs)Op donderdag 18 juli 2002 14:27 schreef Icey het volgende:
proc kapot door aanraken lijkt me stug, ik heb hier een proc die eerst een maandje door ma kamer sweefde, toen onder me bed, toen stof eraf geblazen en het werkte allemaal nog prima.
Aanraking is natuurlijk een van de hoofdoorzaken dat een processer naar de hens gaat. Stel je voor je hebt een mooie polyester trui aan en krapt even aan je buik. Hierna heb je het idee gekregen de processor schoon te maken. Dan is een aanraking genoeg,.. geloof me.
Nou.. het verhaal heeft een hele vreemde/vervelende wending.
Ik nam de twee procs naar die vriend en probeerde ze daar.. werkten ze allebei.. Tja... hoe bedoel je, vreemd
/me bedankt norud voor het aanbod, maar het hoeft gelukkig niet eens meer
.. maar nu is het dus m'n moederbord dat stuk schijnt te zijn... ???
Ik nam de twee procs naar die vriend en probeerde ze daar.. werkten ze allebei.. Tja... hoe bedoel je, vreemd
/me bedankt norud voor het aanbod, maar het hoeft gelukkig niet eens meer
.. maar nu is het dus m'n moederbord dat stuk schijnt te zijn... ???
Is er niet gewoon sprake van slecht contact? Netjes plaatsen, goed aan drukken, hendeltje overhalen... Werkt dat niet?
Succes ermee.
Succes ermee.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Verwijderd
ik zou niet veel kunnen doen ik ben nog maar 14 hoor maar pas op soms heb ik wel eens nijgingen als een vriend bij me slaapt of langskomtOp donderdag 18 juli 2002 14:48 schreef Shakespeer het volgende:
[..]
Be gratefull of the tweaker that gives things away.. they are very rare
Verwijderd
dan is het dus je mobo... je krijgt zeker geen piepjes uit je speaker te horen? zoja dan is er nog hoop..
wat je iig moet doen is ff je bios resetten.. ff alles eraf halen (alle kaarten, geheugen, cpu , AT power enz) en soms wil em ff een nachtje zonder bios batterij laten staan ook wel helpen..
wat je iig moet doen is ff je bios resetten.. ff alles eraf halen (alle kaarten, geheugen, cpu , AT power enz) en soms wil em ff een nachtje zonder bios batterij laten staan ook wel helpen..
aanvulling:Op vrijdag 19 juli 2002 22:30 schreef _DaWamZ_ het volgende:
dan is het dus je mobo... je krijgt zeker geen piepjes uit je speaker te horen? zoja dan is er nog hoop..
stekker er een uurtje uit laten wil ook nog wel eens helpen
ik denk........ esd pinnetje aangeraakt en pl0p!Op donderdag 18 juli 2002 14:18 schreef ScRaze het volgende:
M'n pentium 1 processor (150 Mhz) is gestorven. Bij een vriend ging ik maar eens de server schoonmaken (ook een pentium 1, 100 Mhz) want die zat onder het stof. Toen ik de processor terugstopte gebeurde er niets meer. Ik nam de processor mee naar huis en stopte hem in m'n eigen computer, tja, niet helemaal intelligent want 100 Mhz != 150 Mhz, maar toen ik m'n eigen proc weer terugstopte was er niets aan de hand. Een dag later zag ik haartjes zitten op de 100 Mhz proc, ik haalde die er af en probeerde nog eens of ie werkte, maar da was natuurlijk niet zo. Toen ik daarna m'n eigen proc terugstopte deed die ook niets meer...... Nouja, eigenlijk is niet zeker te zeggen of het de processor is, maar m'n main board manual vertelt niets over problemshooting, hoe ik kan zien wat er niet werkt. M'n vraag is wat er nou mis gegaan kan zijn - ik ben vrij voorzichtig met de proc omgegaan - de kans bestaat wel dat ik met m'n vieze tengels de pinnetjes heb aangeraakt.. kan het zijn dat hij daardoor al niet werken wil, en zo ja, hoe kan ik dat dan het best schoonmaken?
weg proc
maarre ook ik heb er wel wat voor je
2x p133
1x p120
1x p166mmx
omdat het kan!
stekker eruit laten heeft weinig nut met een AT voeding omdat je de 220V zowiezo helemaal afsluit met de powerknop.Op vrijdag 19 juli 2002 22:37 schreef LinuxUser het volgende:
[..]
aanvulling:
stekker er een uurtje uit laten wil ook nog wel eens helpen
dodo79: ook bedankt voor het aanbod, maar de proc werkt (zie een paar berichtjes naar boven 
/me haalt alles van het mobo en wacht in spanning af
Is dat trouwens genoeg om de bios te resetten... 'k hoorde ook van een vriend dat je twee pinnetjes onder stroom kon zetten om 'm te resetten, voor't zelfde geld is dat onzin, maar hij is op vakantie
juist.
/me haalt alles van het mobo en wacht in spanning af
Is dat trouwens genoeg om de bios te resetten... 'k hoorde ook van een vriend dat je twee pinnetjes onder stroom kon zetten om 'm te resetten, voor't zelfde geld is dat onzin, maar hij is op vakantie
juist.
Pagina: 1