Asus CUV4X-D Temp sensors kloppen niet??

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:19
Ik heb hier een Asus CUV4X-D moederbord met 2x P3 1Ghz. Als ik in de Bios kijk dan is de temp van deze procs al rond de 55 graden!!! Nu heb ik Win2K geinstalled en DPC er op gezet en MBM en dan wordt de temp rond de 60 graden volgens MBM. Volgens mij klopt hier niks van, de koelers zijn goed geinstalled en kan je gewoon aanraken met de vingers!! Heb de nieuwste bios er al opgezet en geen verschil! Heeft iemand dit ook gehad met dit m-bord??

Specs
Asus CUV4X-D
2xP3 1Ghz
256 Mb infineon
40 Gb maxtor
CWT 300Watt voeding met 2 x fans

Hail to the king baby!

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 13:54 schreef urk_forever het volgende:
Ik heb hier een Asus CUV4X-D moederbord met 2x P3 1Ghz. Als ik in de Bios kijk dan is de temp van deze procs al rond de 55 graden!!! Nu heb ik Win2K geinstalled en DPC er op gezet en MBM en dan wordt de temp rond de 60 graden volgens MBM. Volgens mij klopt hier niks van, de koelers zijn goed geinstalled en kan je gewoon aanraken met de vingers!! Heb de nieuwste bios er al opgezet en geen verschil! Heeft iemand dit ook gehad met dit m-bord??

Specs
Asus CUV4X-D
2xP3 1Ghz
256 Mb infineon
40 Gb maxtor
CWT 300Watt voeding met 2 x fans
zijn de koelers echt goed geinstalleerd? misschien nieuwe koelpasta (ASIII) gebruiken? of heb je per ongeluk je vcore omhoog gegooid in je bios?

• urk_forever
Op donderdag 18 juli 2002 13:57 schreef daan123 het volgende:

[..]

zijn de koelers echt goed geinstalleerd? misschien nieuwe koelpasta (ASIII) gebruiken? of heb je per ongeluk je vcore omhoog gegooid in je bios?
Koelers zitten er goed, strak op, standaard Coolermaster DP5-6I31C en geen AS ofzo, gewoon thermal pad.

Hail to the king baby!

• urk_forever
Ik heb de pc vanavond even aan laten staan met een dnetc client erop en mbm en nu zijn de processoren 49 en 48 graden :?

Hail to the king baby!

Verwijderd

het is een probleem van een hoop asus mobo's dat ze de temperatuur niet goed aan geven, meestal te hoog. heb dit ook meegemaakt met een p3b-f en verschillen de a7v's
en heb hier ook meer mensen over gehoord, het komt er ongeveer op neer dat je met het interne meet sensortje van je asus mobo ongeveer een graad of tien te hoog zit.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Ik zou als ik jou was meer afgaan op het gevoel in je vingers als je die tegen de heatsink aanhoudt dan op de temperatuursensoren van Asus.
Pagina: 1